سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشندگی و دلاوری، صفاتی ارجمند هستند که خداوند سبحان، آنها را در وجود هرکه دوستش بدارد و آزموده باشد، می نهد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :35
بازدید دیروز :93
کل بازدید :844285
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/31
6:30 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

افزودن امکاناتی همچون نمایش ساعت، روز، ماه سال در وبلاگ‌ها بسیار جذاب است و به شکلهای مختلفی امکان‌پذیر است.

یکی از معروفترین و زیباترین روشها برای افزودن چنین قابلیتی به صفحات سایت یا وبلاگ، استفاده از کد جاوای ساعت،‌ اطاف نشانگر  ماوس است. این ساعت که در حال حاظر یکی از ضر استفاده‌ترین کدها برای نمایش ساعت و تاریخ در سایتها و وبلاگهاست، به شکلی بسیار زیبا در اطراف نشانگر موس شما شروع به گردش می‌کند و هرجا که نشانگر موس حرکت می‌کند ساعت نیز با افکتی جالب، به دنبال آن در حال حرکت خواهد بود این ساعت، آنالوگ است و اطراف آنرا دایره‌ای در بر می‌گیرد که شامل روز، ماه و سال جاری است برای استفاده از این اسکریپت جذاب، می‌توانید از کد زیر استفاده کنید:

<script type="javascript" src="http://danlod.com/jamejam/clock.js"></script>

این کد را می‌توانید داخل تگ قرار دهید و از ساعت وبلاگ خود لذت ببرید.

چنانچه بخواهید رنگها و جزئیات مربوط به نحوه نمایش ساعت را تغییر دهید، می‌توانید فایل موجود در لینک http://danlod.com/jamejam/clock.js را روی هارد دیسک خود ذخیره نمایید سپس در خطوط 3 تا 11، تغیرات مورد نیاز خود، اعم از تغییر رنگ ساعت و تاریخ، تغییر اندازه ساعت و مختصات قرارگیری آنرا مشخص کنید. در نهایت، فایل جدید را بر روی یکی از سرورهای آپلود رایگان قرار دهید و لینک آنرا جایگزین لینک http://danlod.com/jamejam/clock.js در کد بالا کنید.