سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتگو با دانشمند در زباله دان، از گفتگوی با نادانان بر پشتیهای زربفات بهتر است . [امام کاظم علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :75
کل بازدید :843482
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/20
12:39 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

بازیهای رایانه‌ای جدید، کارتهای گرافیکی قویتری طلب می‌کنند. در چند سال گذشته، علاقه‌مندان بازیهای رایانه‌ای شاهد بوده‌اند که برخی از بازیها گرافیک بسیار قوی دارند و حتی کارتهای گرافیکی خوب موجو در بازار هم، جوابگوی آنها نیستند و باید برای اجرای آنها، دست به دامن کارتهای گرافیکی بسیار قوی شد.

یکی از این کارتها که توان اجرای بیشتر بازیهای رایانه‌ای امروزی و فعالیتهای گرافیکی سنگین را دارد، کارت گرافیکی مدل EN7900GT از سری محصولات شرکت ایسوز است. پردازشگر گرافیکی این قطعه، از نوع، NVIDIA GeForce 7900 GT است که قابلیتهای پردازشی بالایی دارد. سرعت ساعت این پردازشگر 450 مگا هرتز است. همچنین، RAMDAC آن (سرعت ریز تراشه VGA برای تبدیل داده‌های دیجیتالی به آنالوگ برای استفاده در مانیتور) 400مگا هرتز است. این قطعه از فناوری PCI Express سود می‌برد. حافظه نصب شده روی این قطعه، 256 مگابایت است که از نوع GDDR3 SDRAM است و سرعت بسیار بالایی دارد. از مشخصات ظاهری این قطعه، می‌توان به سیستم خنک کننده آن اشاره کرد که شامل یک فن و پره‌های آلومینیومی بزرگ  بر روی قطعه است.

پهنای داده، یکی از پارامترهای بسیار مهم در حافظه کارتهای گرافیکی است که بیانگر دامنه رنگهایی است که از طریق یک کارت گرافیکی قابل نمایش است. پهنای داده کارت گرافیکی EN7900GT‌، 256 بیت است. حداکثر وضوح تصویر ( Resolution) هر کارت گرافیکی بیانگر تعداد پیکسل‌هایی است که می‌توان در صفحه نمایش‌گر مشاهده کرد و هر چه وضوح بالاتر باشد، جزئیات تصویر بهتر نمایش داده می‌شود. حداکثر وضوح تصویر این کارت گرافیکی، 1536*2048 پیکسل است.

این، قطعه، دارای دو بخش نمایشی DVI‌ است. رابطه‌های خروجی این قطعه نیز عبارتند از:

S-Video، خروجی تلوزیون و خروجی مرکب، RCA کارت گرافیکی EN7900GT روی سیستم عامل ویندوز XP و 2000 کار می‌کند.