سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نادانى بود به دنیا آرمیدن و ناپایدارى آن را دیدن و کوتاهى در کار نیک با یقین به پاداش آن زیان است ، و اطمینان به هر کس پیش از آزمودن او ، کار مردم ناتوان . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :55
بازدید دیروز :44
کل بازدید :843458
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/19
6:9 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

درباره دوربینهای دیجیتالی و کاربرهای آ ‌ها زیاد شنیده‌اید و شاید شما هم یکی از کاربران این وسیله باشید. این هفته قصد داریم شما را با چند اصلاح و مشخصه  تخصصی دوربینهای دیجیتال آشنا کنیم که در هنگام خرید یک دوربین خوب می‌تواند به شما کمک کند.

اولین مشخصه دوربینهای دیجیتال که به احتمال زیاد به گوش شما هم خورده است و معمولاً روی دوربین هم نوشته می‌شود، وضوح تصویر آن است که با واحد مگا پیکسل معرفی می‌شود.

این عبارت نشان می‌دهد که که هر تصویر گرفته شده توسط دوربین، به چند پیکسل تقسیم می‌شود. به عنوان مثال، یک دوربین چهار پیکسل، تصویر دریافتی خود را میلیون پیکسل تفکیک می‌کند و بدیهی است، هر چه تعداد این پیکسل‌ها بیشتر باشد، تصویر شفاف‌تر و جزئیات تصویر بهتر نمایش داده می‌شوند.

حسگر تصویر در این دوربین نیز اهمیت زیادی دارد. دو نوع حسگر در دوربین‌های امروزی استفاده می‌شود؛ حسگر CCD و حسگر CMOS که هر دو قدرتمند و دقیق هستند. حسگر CCD  با وجود دقت بالا، انرژی زیادی مصرف می‌کند و در مقابل حسگر CMOS هم از نظر مصرف انرژی و هم از نظر دقت، مناسبتر از حسگر CCD است.

دو مشخصه مهم در دوربینهای دیجیتال، بزرگ نمایی نوری و دیجیتالی آن است که با پارامترهایی نظیر 3x و 4x مشخص می‌شود.

بزرگ‌نمایی نوری یک دوربین، نشان می‌دهد که لنز دوربین چقدر می‌تواند تصویر را بزرگتر کند و جسم را نزدیک‌تر نشان دهد. دقت داشته باشید که تفاوت اساسی بزرگ‌نمایی دیجیتالی، وضوح و کیفیت تصویر است.

در بزرگ‌نمایی نوری،‌ وضوح تصویر تغییری نمی‌کند، اما بزرگ‌نمایی دیجیتالی، کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد و طوری که در بزرگ‌نمایی‌های دیجیتالی بزرگ، بسته به نوع دوربین،‌ تصویر اصلاً شفاف نخواهد بود. هنگام خرید دوربین دیجیتال، دانستن این نکات می‌تواند به شما کمک کند.