سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی افسرده دل، کمتر می پاید . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :49
بازدید دیروز :70
کل بازدید :844206
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/30
11:50 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

بالاخره ثبت دامه‌های رایگان فارسی هم راه‌اندازی شد و از این به بعد ولاگ‌داران می‌توانند دامنه‌های کوتاه و کاملاً ایرانی را که به ir ختم می‌شود، برای خود به ثبت برسانند.

آدرسهای وبلاگها اغلب به دلیل وجود پسوند و پیشوندهای سرویسهای ارائه دهنده وبلاگ، طولانی است و وبلاگداران به دنبال سرویسهایی برای کوتاه کردن این آدرسها هستند.

برخی از این گونه سرویسها که سایتهای خارجی در اختیار وبلاگ‌نویسان قرار می‌دهند، عبارتند از: uni.cc , co.sr , … اما همگی این موارد خارجی هستند و سایتهایی که ادرسی کوتاه مخصوص ایران را به شما اختصاص دهند، کمتر یافت می‌شوند. یکی از سایتهایی که هم‌اکنون این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد، www.coo.ir است. با عضویت در این سایت و ثبت دامنه مورد نظر خود، می‌توانید یک دامنه به شکل www.yourname.coo.ir را به صور کاملاً رایگان به خود اختصاص دهید از دیگر امکاناتی که این سایت در اختیار شما قرار می‌دهد، پشتیبانی از آیکون برای سایت شما و همچنین پشتیبانی از متاتگها نظیر عنوان صفحه، توضیح و کلمه کلیدی است.

نکاتی در مورد این سرویس: مدت زمان ثبت این دامنه نامحدود است. البته اگر دامنه شما بازدید کننده نداشته باشد، بعد از مدتی از سیستم حذف خواهد شد. همچنین، شما بعد از ثبت‌نام مالک دامنه هستید و می‌توانید آنرا خرید و فروش کنید امکان حذف دامنه از سیستم و یا مشاهده میزان بازدید‌کنندگان وبلاگ از طریق این دامنه نیز برای شما وجود دارد برای استفاده از این سرویس و تبدیل آدرس وبلاگ خود به یک آدرس به شکل www.yourname.coo.ir به سایت www.coo.ir مراجعه کنید.