سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بیندیشد به بینش می رسد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :39
بازدید دیروز :44
کل بازدید :843442
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/19
3:23 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

این هفته قصد داریم شما را با یکی از کارت صداهای خوب بازار رایانه ایران آشنا کنیم. این کارت، مدل Nightingale PRO 6 از سری کارتهای صدای شرکت زولتریکس است.

در جعبه این قطعه، علاوه و بر قطعه اصلی کارت صدا، یک کارت یا برد دیگر نیز وجود دارد که در کیس، بالای کارت صدا نصب می‌شود و از طریق یک کابل، به صفحه اصلی کارت صدا متصل می‌شود. این کارت «برد دختر» نام دارد. مانند سایر کارتهای صدا،‌ این قطعه هم دارای شش پورت استاندارد آنالوگ است که عبارتند از: ورودیهای لاین و میکروفن، و خروجی‌های جلو (front) و عقب (rear) و وسط (Center/sub) و همچنین پورت بازی که از همه بزرگتر است و تمام این پورتها بر روی برد اصلی کارت صدا نصب شده‌اند. اما بر روی کارت جانبی مذکور نیز، چهار ورودی و خروجی دیجیتال از نوع (هم محور) S/PDIF و (نوری) S/PDIF قرار دارد که کیفیت صدای این خروجی‌ها به خاطر دیجیتالی بودن صدا، بسیار بالا است.

خروجی این برد را می‌توان از طریق، کابل نوری موجود در جعبه قطعه، به دستگاه‌های دارای پورت ورودی دیجیتالی نظیر آمپلیفایرها ارسال کرد.

تراشه CMI8738/PCI-6ch-MX تمام فعالیتهای کارت صدای زولتریکس Nightingale را در کنترل دارد و بدین ترتیب، این تراشه می‌تواند برخی از فعالیتهای کارت را به طور مستقل از سی پی یو اصلی رایانه کنترل کند. نوع این تراشه را می‌توانید از روی آنکه روی برد اصلی کارت صدا نصب شده، بخوانید. این قطعه به راحتی می‌تواند در صدای ورودی از طریق میکروفن صدا ایجاد کند و از طریق سیستم‌های کاروکی (Karaoke)، متن موسیقی مورد نظز شما را در صفحه نمایش دهد؛

هم‌چنین در سی‌دی درایو این قطعه، نرم‌افزارهای جانبی خاصی وجود دارد که می‌توانید با نصب آنها از حداکثر امکانات صوتی این قطعه استفاده کنید. به عنوان مثال، یکی ار این نرم افزار‌ها می‌تواند با بررسی موقعیت و تعداد بلندگوهای اتاق شما، بهترین مکان را برای هر یک انتخاب کند.


86/8/25::: 1:0 ص
نظر()