سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، دوری گزیدن از نیرنگ است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :37
بازدید دیروز :130
کل بازدید :843317
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/17
9:16 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: www.itonline.ir

شاید یکی از مشکلات کسانی که با ایمیل زیاد کار می کنند و نیاز به فرستادن ایمیل های حجیم دارند این باشد که با کنترل حجم میل ها توسط شرکت ارائه دهنده ایمیل (بیشتر رایگان ها که بیشتر از 99% ما ایرانی ها از آن استفاده می کنیم نظیر جیمیل، یاهو، هاتمیل (لایو) و …) این امکان را از شما می گیرند که فایل هایی حجیم برای دوستانتان بفرستید.

در حال حاضر برای مثال جیمیل حداکثر 20 مگابایت فایل را به شما اجازه می دهد که به ایمیل خود الحاق کنید و این مقدار بسیار کم است برای خیلی ها که ایمیل های حجیم می فرستند و آنها را مجبور می کند که فایل های خود را بر روی فضایی آپلود کنند سپس لینک آن را برای شخص مقابل بفرستند که می تواند بسیار خطرناک باشد مخصوصا در مواردی که این فایل ها بسیار مهم و شخصی هستند. پس این راه خطرناک و مشکل ساز است ولی یک راه آسان مخصوصا برای کسانی که از برنامه های مدیریت ایمیل نظیر Outlook Express ،Thunderbird و … استفاده می کنند وجود دارد که با استفاده از ترفندی ساده عملی است. اینجا ما اساس کار را با برنامه Outlook Express می گذاریم چون برنامه پیش فرض ویندوز است و محبوبیت بیشتری دارد.

این ترفند به این شکل عمل می کند که شما هنگامی که یک فایل را که حجمی بالاتر از آن مقدار تعیین شده از طرف شرکت ارائه دهنده ایمیل را داراست می خواهید بفرستید ابتدا آن را به صورت خاصی به تیکه های کوچکتر تقسیم کرده و سپس آن را به طور کامل می فرستد و وقتی شخص مقابل آنها را با برنامه خودش دریافت می کند آنها را به صورت سرهم شده می بیند و دریافت می کند. 

برای اجرای این ترفند ابتدا از منوی Tools گزینه Accounts را انتخاب کنید و سپس به سربرگ Mail بروید و در لیست باز شده ایمیلی که می خواهید این خصوصیت بر روی آن اعمال شود را انتخاب و گزینه Properties را انتخاب کرده و در پنجره جدید به سربرگ Advanced رفته و در قسمت Sending گزینه Massage larger than…KB Break apart را می بینید (این عکس را مشاهده کنید) که با زدن تیک در کنار آن و با انتخاب عددی، موجب می شوید که از آن پس ایمیل هایی که از آن مقدار (این عدد بستگی دارد از چه ایمیلی استفاده می کنید که برای جیمیل توصیه می شود عدد 18000 را انتخاب کنید) بیشتر هستند به به صورت تیکه تیکه در بیاورد و در اندازه کوچکتر در بیاورد تا بتوانید ایمیل خود را به راحتی بفرستید.