سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش نرمش و اساس نادانی درشتی است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :123
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843273
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
10:53 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

نکاتی دررابطه با تهیه مانیتور (شماره 87)

 

موارد عمومی

بررسی قبل از انتخاب : مانیتور از جمله تجهیزات سخت افزاری است که پس از انتخاب ، چندین سال در کنار ما بوده و از آن استفاده خواهد شد ، بنابراین لازم است در زمان انتخاب آن بررسی لازم و جامعی صورت پذیرد. انتخاب نامناسب یک مانیـتور می تواند در درازمدت آسیب جدی را متوجه چشمان کاربر نماید. در زمان انتخاب یک مانیـتور ، لازم است از ضمانت نامه آن اطمینان حاصل نموده و کیفیت آن بصورت عملی بررسی گردد .

انتخاب یک مانیتور با محدوده دید مناسب : مانـیتور انتخابی ، می بایست دارای محدوده دید قابل قبول و متناسب با نوع نیاز کاربران باشد . مانیتورهای نوزده اینچ
CRT و هفده اینچ CRT دارای محدوده قابل دید مناسبی در ارتباط با اکثر کاربردها می باشند .

استفاده از فضای بیشتر با استفاده از دو مانیتور. در صورتیکه نوع استفاده از کامپیوتر بگونه ای است که ضرورت وجود یک محدوده دید بیشتر وجود داشته باشد، می توان از دو مانیتور کوچک در مقابل یک مانیتور بزرگ استفاده نمود. در این رابطه می بایست کارت گرافیک دارای پتانسیل ارسال دو تصویر همزمان بر روی دو مانیـتورباشد .بدین ترتیب ،می توان دو تصویر جداگانه از یک کامپیوتررا بر روی دو مانیتورمشاهده نمود.

استفاده از پورت های
USB: با استفاده از پورت های USB ، می توان بسادگی و بسرعت تجهیزات جانبی رابه کامپیوتر متصل نمود.در برخی مانیتورها ، تعدادی پورت USB از نوع USB 1.1 یا USB 2 تعبیه شده است .پورت های USB 1.1 دارای سرعت انتقال کمتری نسبت به USB 2.0 بوده و از آنان بمنظور اتصال تجهیزاتی نظیر صفحه کلید و موس استفاده می گردد. از پورت های USB 2.0 ، می توان بمنظور اتصال تجهیزاتی نظیر رایتر و یا هارد دیسک ها استفاده نمود . ( امکان استفاده از تجهیزات فوق توسط پورت USB 1.1 نیز وجود خواهد داشت ، در چنین موادی سرعت کاهش پیدا خواهد کرد ).

استفاده از مانیتورهای دارای بلندگو در صورت نیاز. استفاده از مانیتورهائی که دارای بلندگو می باشند ، صرفه جوئی در فضای میز کاری شما را بدنبال خواهد داشت. کیفیت صدا در بلندگوهای فوق ، بسیار بالا نمی باشد . بنابراین در صورتیکه از جمله کاربرانی می باشید که کیفیت صدا برای شما حائز اهمیت است، می توانید این نوع از مانیتورها را انتخاب نکرده و از بلندگوهایی که دارای
Sub Woofer می باشند ، استفاده نمائید (قیمت آنان بیشتر از بلند گو های معمولی است ) .

موارد مرتبط با مانیتورهای
LCD :

انتخاب مانیتورهای هیفده اینچ با توجه به کاهش قیمت مداوم مانیتورهای پانزده اینچ . مانیتورهای هیفده اینچ
LCD دارای صفحه نمایش متناسب با اکثر نیازهای موجود( تجاری ، خانگی ) بوده و قیمت آنان نیز مناسب است.

انتخاب یک مانیتور با زاویه دید مناسب : به زاویه افقی و یا عمودی که کاربر قادر به مشاهده تصاویر بدون کاهش کیفیت رنگ و شفافیت تصویر می باشد ، زاویه دید( مشاهده ) گفته می شود. عدم وجود استاندارد لازم بمنظور محاسبه زاویه دید ، باعث شده است که تولید کنندگان اندازه پارامتر فوق را بدلخواه خویش تعریف و مشخص نمایند . در زمان انتخاب یک مانیتور
LCD و بمنظور اطمینان از میزان زاویه دید ، پیشنهاد می گردد که توانائی فوق در عمل بررسی گردد.

موارد مرتبط با مانیتورهای
CRT :

استفاده از مانیتـورهای مسطح : .در مانیتورهای مسطح ، تصاویر با وضوح و کیفیت مطلوبی نمایش داده می شوند. مانیتور های مسطح هیفده و یا نوزده اینچ ، علیرغم اشغال فضای زیاد، دارای شرایط مطلوبی بمنظور استفاده در اکثر موارد می باشند .

توجه به میزان برق مصرفی : مانیتورهای
CRT برق بیشتری را نسبت به مانیـتورهای LCD مصرف نموده و لازم است مانیتوری انتخاب گردد که میزان برق مصرفی آن کم می باشد ( تائیدیه TCO 99 ) .

توجه به مواد سمی موجود در مانیتور در صورت دورانداختن یک مانیتور : مانیتورهای
CRT دارای چهار ( 1816 گرم ) تا شش پوند( 2724 گرم ) سرب و سایر مواد سمی بوده که در صورت عدم بازیافت مناسب می تواند صدمات جدی رامتوجه محیط زیست نماید .