سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان بنده راست نباشد ، جز آنگاه که اعتماد او بدانچه در دست خداست بیش از اعتماد وى بدانچه در دست خود اوست بود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843177
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
9:51 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: یزدIT

امروز در اکثر وبلاگ ها بخشى با عنوان ثبت اى میل (و یا عناوین مشابه) وجود دارد که از شما درخواست مى کند که اى میل خود را در آن بخش ثبت کنید تا مطالب روزانه وبلاگ به طور مرتب و خودکار برایتان ارسال شود. این امر مزایاى بسیارى دارد، به عنوان مثال بازدیدکننده لازم نیست که هر روز به چندین وبلاگ که آپدیت نشده اند سر بزند، بلکه آپدیت شدن وبلاگ و حتى مطالب آن وبلاگ ها به طور خودکار به اى میل بازدیدکننده ارسال مى شود. این امر براى خود وبلاگ نویس ها نیز مزیت هایى دارد که از آن جمله مى توان به جمع آورى تعدادى عضو ثابت که از طریق اى میل، آنها را از به روز شدن وبلاگ مطلع مى کنند، اشاره کرد.

یکى از سرویس هاى رایگان و بسیار مطمئن براى انجام این کار، سرویس Bloglet است. این سرویس در آدرس www.bloglet.com قابل دسترسى است. شما به سادگى مى توانید در این سایت ثبت نام کنید. پس از ثبت نام در سایت باید تنظیمات مربوط به وبلاگ خود را انجام دهید. سرویس بلاگ لت از سرویس هاى Blogger ، Movable Type و... و مهمتر از همه از RSS پشتیبانى مى کند. به این معنا که اگر وبلاگ شما توسط بلاگر اداره مى شود و یا اینکه خودتان وبلاگتان را توسط موویبل تایپ ساخته اید، مى توانید از سرویس بلاگ لت استفاده کنید.
همان طور که اشاره شد بلاگ لت از
RSS هم پشتیبانى مى کند، به این معنى که اگر سرویس دهنده اى که به شما وبلاگ داده است یک خروجى RSS از مطالب وبلاگ را هم ارائه دهد، شما نیز به راحتى مى توانید عضوى از بلاگ لت شوید و از خدمات این سرویس دهنده استفاده کنید. شما پس از اینکه در سایت تنظیمات مربوط به وبلاگ را انجام دادید، باید کد هاى مربوط به دریافت اى میل از بازدیدکننده را نیز، از داخل اکانت خودتان در سایت BlogLet دریافت کرده و در جایى مناسب از قالب وبلاگتان قرار دهید. (این کد ها شامل چند جمله در خصوص دریافت اى میل از بازدید کننده و همچنین باکسى براى دریافت اى میل از بازدیدکننده است.)

لازم به ذکر است که در بخش تنظیمات وبلاگ شما باید با توجه به سرویس دهنده وبلاگ خود، موارد را پر کنید. مثلاً اگر از بلاگر استفاده مى کنید یوزرنیم و پسورد اکانت خود در بلاگر و دیگر اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و از بخش weblog type نیز Blogger را انتخاب کنید. به همین ترتیب اگر از ام تى براى اداره وبلاگتان استفاده مى کنید نیاز به یوزر نیم، پسورد و آى دى وبلاگ موردنظر هست که آنها را نیز باید در محل مربوطه قرار دهید. در بخش email setting نیز مى توانید نوع مطالب ارسالى را تعیین کنید. اگر گزینه Donصt send post را انتخاب کنید، فقط تیتر مطلب و لینک آن براى خواننده ارسال مى شود.
به طورى که خواننده براى خواندن مطلب باید روى لینک کلیک کند و به صفحه وبلاگ شما ارجاع داده خواهد شد. اگر گزینه
Send first 100characters ... را انتخاب کنید، تیتر، لینک مطلب به اضافه ??? کاراکتر اولیه از مطلب براى اعضا ارسال مى شود که این عدد ??? قابل تغییر است. ( اکثر وبلاگ نویسان این قسمت را انتخاب مى کنند تا علاوه بر تیتر و لینک مطلب قسمتى از مطلب نیز ارسال شود و خواننده را ترغیب نماید که بر روى لینک کلیک کند) و در پایان اگر گزینه Send entire post را انتخاب کنید، در هر سرى ارسال، تمام مطالب نوشته شده را براى اعضا ارسال مى کند. توضیح دقیق چگونگى پرکردن فرم هاى بخش تنظیمات و دیگر مسائل مربوط به این سرویس دهنده را در یک مقاله دیگر به طور کامل مورد بررسى قرار خواهیم داد. تا لحظه نوشته شدن این مقاله تعداد ????? سایت یا وبلاگ در این سایت ثبت نام کرده اند و مى توانند از خدمات آن استفاده کنند.


یک روش دیگر براى انجام این کار استفاده از خود سرویس
Movable Type است. به این معنى که ام تى این امکان را در خود جاى داده است که شما توسط فرم مربوطه اى میل افراد را دریافت کنید و سپس تیتر، لینک مطلب و... را به اى میل افراد عضو ارسال کنید.
براى این کار پس از نوشتن مطلب خود در ام تى و
Save کردن آن، در همان صفحه و در بخش Send a notification مى توانید عبارت دلخواه خود را بنویسید و با زدن دکمه Send آن را ارسال کنید.
اگر در کنار عبارت
Include entire entry body تیک خورده باشد، مطالب نوشته شده در قسمت Entry Body یعنى مطالب اصلى نیز به اى میل اعضا ارسال مى شود. تفاوت ارسال مطالب توسط ام تى و ارسال توسط سرویس بلاگ لت در این است که در ام تى شما پس از پایان هر مطلب باید به صورت دستى عملیات ارسال را انجام دهید، در صورتى که سرویس بلاگ لت هر روز در زمان مشخصى وبلاگ شما را به طور خودکار چک مى کند و درصورت وجود مطالب جدید، آنها را (براساس تنظیمات اکانت شما) به اى میل اعضا ارسال مى کند.