سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ـ در آنچه به علیّ سفارش کرده است ـ : ای علی! خواب دانشمند برتر ازعبادت عابد است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843151
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
12:15 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: یزد IT

 

در شماره قبل تا حدودى با Blogrolling آشنا شدیم و توضیحى مختصر در خصوص این سرویس مفید وبلاگى را ارائه دادیم. در این ستون سعى داریم تا شما را به طور کامل با این سرویس آشنا کنیم. همان طور که قبلاً نیز اشاره شد، بلاگ رولینگ یک سرویس وبلاگى براى لینک دادن به سایر وبلاگ ها و یا وب سایت ها است و یا به عبارتى یک Link Manager قوى وبلاگى است. استفاده از بلاگ رولینگ مزایاى ویژه اى دارد که در طول این ستون به آن ها مى پردازیم. به عنوان مثال اگر شما به طور دستى، اقدام به وارد کردن لینک سایر وبلاگ ها (و یا همان لینک دوستان) در وبلاگ خودتان نمایید، براى هر تغییر در لیست (مثلاً اضافه یا حذف کردن یک لینک) باید وارد قالب وبلاگ خود شوید و به طور دستى این تغییرات را اعمال کنید. در صورتى که با کمک سرویس هایى همچون بلاگ رولینگ، شما مى توانید به راحتى و بدون مراجعه مکرر به قالب وبلاگ یا وب سایت خود یک لیست دلخواه از وبلاگ ها و سایت هاى مورد علاقه داشته باشید و هر زمان که نیاز به اضافه، تغییر و یا حذف لینک بود، با مراجعه به سایت بلاگ رولینگ این کار را انجام دهید. همچنین در لیست بلاگ رولینگ مى توان کارى کرد که وبلاگ هاى تازه آپدیت شده، متمایز گردند و به نوعى از بقیه جدا شوند. (مثلاً مى توانید رنگ لینک آن ها را تغییر دهید و یا آن ها را پررنگ تر کنید و یا علامت هاى ] و [ را در اول و آخر لینک قرار دهید و یا هر روش دلخواه دیگر) براى شروع به سایت بلاگ رولینگ به آدرس www.blogrolling.com وارد شوید و با کلیک بر روى عبارت Create an account به راحتى و به رایگان در سایت ثبت نام کنید. پس از آن با یوزر و پسورد اختصاصى خود وارد سایت شوید. پس از Login کردن وارد قسمت Mission Control مى شوید، این قسمت در واقع کنترل پنل اصلى مدیریتى شماست. برخى از گزینه هاى موجود در این قسمت به شرح زیر است:

Add Links: این قسمت همان طور که از اسمش پیداست، براى اضافه کردن یک لینک به لیست شما استفاده مى شود. پس از کلیک کردن بر روى آن، وارد قسمت Add a link مى شوید؛ حال در این بخش نام سایت یا وبلاگ مورد نظر را در مقابل Title، آدرس کامل آن ها را در مقابل URL و در صورت تمایل توضیحى کوتاه در خصوص آن را هم در مقابل Deion بنویسید. سپس بر روى دکمه Add link کلیک کنید. به همین راحتى مى توانید یک لینک به لیست خود اضافه کنید. (البته توجه داشته باشید در صورتى که در مقابل Title قصد وارد کردن نام فارسى را دارید، Encoding صفحه باید روى Unicode UTF-8 باشد.)

Edit/Delete Links : در این بخش به راحتى مى توانید در عنوان، آدرس و یا دیگر اطلاعات یک وبلاگ تغییر ایجاد کنید (به عبارتى آن را Edit کنید) و یا حتى یک لینک را از لیست به کلى حذف کنید.

Backup : در این قسمت نیز مى توانید از لیست خود یک Backup بگیرید. قابل توجه است که این فایل پشتیبان، تمام اطلاعات مربوط به یک لینک را در خود ذخیره مى کند.

Empty Blogroll : در این بخش مى توانید به یک باره تمام لینک هاى موجود در Blogroll خود را حذف کنید.

Get Code: در این بخش کد هایى که براى نمایش لیست در وبلاگ لازم است را دریافت مى کنید. به عبارت دیگر شما باید از این بخش کد هاى اختصاصى خود را که به فرمت هاى مختلف موجود است، دریافت کنید و این کدها را در مکانى دلخواه در قالب وبلاگتان قرار دهید. حالا در هنگام نمایش وبلاگ شما، به جاى آن کد ها، لیست منتخب شما به نمایش در مى آید. استفاده از کد ها در فرمت Java در بین وبلاگ نویسان رواج بیشترى دارد.

Preferences: مهمترین قسمت بلاگ رولینگ شما همین بخش تنظیمات است که چگونگى نمایش لینک را مشخص مى کند. در قسمت Sorting your links و Sorting Tricks مى توانید چگونگى قرارگیرى و چینش لینک ها را تعیین کنید. (به عنوان مثال: نمایش لینک ها براساس حروف الفبا و یا بر اساس زمان آپدیت شدن) در بخش Recently Updated مى توانید چگونگى تمایز وبلاگ هاى آپدیت شده را مشخص کنید. براى این منظور از منوى کشویى مثلاً ?? hour را انتخاب کنید و در قسمت ... Prepend to علامت ] و در قسمت ... Append to علامت [ را قرار دهید. بدین ترتیب وبلاگ هاى به روز شده تا مدت ?? ساعت از زمان آپدیت شدن، به صورت [نام وبلاگ] از بقیه متمایز مى شوند. این بخش تنظیمات دیگرى نیز دارد که فرصت پرداختن به آن ها در این ستون نمى گنجد.


همچنین در سایت بلاگ رولینگ در بخش
Search BlogRolls با جست وجوى آدرس وبلاگتان، مى توانید کسانى را که توسط این سیستم به شما لینک داده اند، پیدا کنید و همچنین در بخش Ping Form مى توانید آپدیت شدن وبلاگتان را به اطلاع بلاگ رولینگ برسانید. تمام این امکانات و موارد گفته شده، به صورت رایگان در اختیار شما قرار مى گیرد، ولى شما مى توانید با پرداخت هزینه سالانه از سرویس BlogRolling Gold استفاده کنید که به مراتب امکانات بیشترى را به شما خواهد داد.علاوه بر بلاگ رولینگ سایت هاى مشابهى نیز هستند که این سرویس را ارائه مى دهند. یکى از این سایت ها www.bloglinker.com است که مى توانید با مراجعه به این سایت اطلاعات بیشترى را در خصوص آن به دست آورید.