سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، اصرارکنندگان و پیگیران در دعا رادوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :44
کل بازدید :843106
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/15
3:29 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

5)   برخی هم در ازا ی ثبت نام پول یا اعتبار دریافت می کنند ؛ این نوع نیز شاید کمتر برخورد کرده باشید اما در میان وبسایتها تجاری و بانکهای مجازی اعتباری مرسوم هست بسیاری از وبسایتها درآمد زا از قبیل تبلیغی در ابتدا برای حق اشتراک مبلغی یا اعتباری را اشما می گیرد البته این بعدها با درآمدزایی هزینه برگشت داده میشود فراموش نکنید گرفتن هزینه هم مشکل آفرین خواهد شد و هم احتمال دارد بازدیدکنندگان شما را کم کند

بهرحال شکی نیست که در دنیای تجاری کنونی برای دریافت هرگونه اطلاعات ویا خدمتی باید بهایی در ازای آن پراداخت. پس از بازدید کننده هم نباید انتظار داشت که بصورت مجانی به سایت اطلاعات‌دهد مگر آنکه مجبور باشد که در اغلب موارد اینطور نیست.

علاوه بر نکات فوق دریافت اطلاعات از بازدید کننده باید تدریجی و بدور از هر گونه پیچیدگی‌باشد. بعبارت دیگر هرچه اطلاعات دریافتی در یک نوبت بیشتر باشد باید بهای بیشتری پرداخت شود ولی ممکن است در ازای اطلاعات کمتر و در نوبتهای متعدد بازدید کننده با رغبت بیشتری اقدام به اینکار نماید. بهر حال باید از نمایش صفحات پیچیده به این منظور جداً احتراز گردد و در هر مرحله تعداد اقلام اطلاعاتی کم وبصورتی واضح از وی درخواست گردد.

برخی از سایتها اینکار را بسیار به آرامی و هر بار با یک قلم اطلاعاتی و با طرح نظرخواهی انجام داده و معمولاً موفقیت با اینگونه سایتهاست. بهرحال اولین قلم اطلاعاتی که از بازدید کننده خواسته می شود آدرس وی خواهد بود.

اصل سوم ثبت رفتار بازدید کننده و هدفیابی پویا

یکی از مهمترین اصول طراحی یک سایت همراهی وکنترل نامحسوس بازدید کننده است. به این معنی که سایت باید پس از شناسایی بازدیدکننده برای وی پرونده ای تشکیل داده و صفحاتی که از آن بازدید می‌نماید یا مطالبی که وارد می کند را ثبت نموده و سپس وی را بر اساس صفحات و نکاتی که بازدید نموده یا وارد کرده هدفیابی نماید. (بصورت اتوماتیک گروه وی را مشخص کند.) به این ترتیب می‌توان با توجه به گروه مشخص شده، وی ‌را در رسیدن به اهدافش یاری نموده و یا به سمتی سوق داد که هدف مورد نظر را برآورده سازد.

بعنوان مثال بسیارند سایتهایی که بر طبق آنچه در اصل دوم ذکر شد بازدید کننده خود را شناسایی نموده و پس از شناسایی، با توجه به مواردی که جستجو می‌نماید او را هدفیابی می‌کنند. سپس در دفعات بعدی بازدید ضمن پر رنگ کردن مطالب مربوط به هدف مشخص شده تبلیغاتی در موضوعات هدفیابی شده نمایش می‌دهند. به این ترتیب ضمن کمک به وی درجهت رسیدن به اهدافش بصورت اتوماتیک تبلیغات مورد نظر خودرا نیز منتقل می نمایند. این مطلب همچنین موجب بوجودآمدن شرایط مناسب برای اصل اول نیز خواهد شد.

اصل چهارم : قابلیت انعطاف با شرایط بازدید کننده یا پارامتریک بودن سایت

اصل چهارم وجود قابلیت انعطاف به نحوی است که بازدید کننده شناسایی و هدفیابی شده، بتواند براساس نیازهای خود سایت را برای بازدید بعدی آماده کند. به نحوی که بعداً فقط مواردی که انتخاب نموده با ویژگیهای مشخص شده برای وی به نمایش‌درآید . این قابلیت ضمن تضمین اصل اول موجب بوجود آمدن احساس تعلق در بازدیدکننده شده و وی را به بازدید مستمر تشویق می نماید. معمولاً در سایتها به این قابلیت My Site گفته می شود.

اصل پنجم اطلاع رسانی به بازدید کننده و عدم رهاکردن وی و تبدیل بازدیدکننده به مشتری

شاید این اصل یکی از مهمترین اصولی است که هدف هر موسسه تجاری از بوجود آوردن سایت را در خود دارد. این طبیعی است که هر بازدید کننده بالقوه یک مشتری است و لذا باید هرچه سریعتر قوه به فعل تبدیل شود لذا در این راه باید ضمن هدفیابی که در اصول قبلی به آن اشاره شد وی را درجهت رسیدن به درجه مشتری ترغیب و راهنمایی نمود. دراین راه باید از اطلاعاتی که در تعامل با وی بدست آمده کمک گرفته و بصورتی ظریف و روانشناسانه به نحوی که اعتماد وی جلب شود عمل نمود. تا این هدف حاصل‌آید.

شاید یکی از موثر ترین و کم هزینه ترین ابزارها در این جهت استفاده از پست الکترونیک می باشد. برنامه ریزی سایت باید بگونه ای باشد که پس از مراجعه بازدید کننده و دریافت آدرس و اطلاعات در بخشهای تعامل و هدف یابی و گروه بندی لیستها، آدرس بر اساس گروه بوجود آمده و هنگامی که مطلب جدیدی (مثلاً محصولات جدید شرکت، حراج محصولات، مزایده و مناقصه و…) مربوط به هرگروه، وجود داشت آن را بصورت یک خبر برای وی ارسال نماید. ارسال تبریکها به مناسبتهای مختلف مانند تولد وی وقایع تاریخی و مذهبی می تواند ضمن جلب توجه بازدید کننده اعتماد وی به سایت را بیشتر نماید.

یکی از مهمترین موجبات عدم کارائی سایتها، رها کردن بازدید کننده پس از مراجعه به سایت می باشد که از عوامل شکست سایت در اهداف خود بشمار می‌رود.

اصل ششم دعوت مشتری جهت بازدید از سایت و ایجاد تمایل به ادامه بازدید بصورت دوره ای:

شاید بهتر بود که بعنوان اولین اصل به توضیح این مطلب می پرداختیم ولی بدلیل آشنایی شما، این مورد تحت عنوان اصل ششم مطرح گردید.

آیا ازخود سوال میکنید که در میان هزاران سایت چرا باید بازدید کننده‌ای به سراغ سایت شما بیاید؟ اصلاً چگونه وی آدرس سایت شما را پیدا کند؟

برخی از مدیران بازرگانی در این اندیشه هستند که صرف ایجاد سایت موجب مشاهده و بازدید سایرین خواهد شد. ولی این مطلب اصلاً صحیح نیست احتمال آنکه کسی بصورت اتفاقی بدون آگاهی قبلی سایت شما را بازدید کند اگر صفر نباشد نزدیک به صفر است.

لذا باید به طریقی سایت خود را به بازدید کنندگان معرفی نمایید. یکی از موثر ترین طریقه‌ها، تبلیغات است. معمولاً ایجاد کنندگان سایتها برای این منظور از ارائه تبلیغات در سایتهای پربازدید استفاده می‌نمایند. دربرخی دیگر از موارد سعی در پیدا کردن آدرسهای افراد نموده و برای ایشان تبلیغات را بصورت پست الکترونیک ارسال می‌نمایند. بهر حال تبلیغات بهر صورتی که باشد باید با هدف تبدیل افراد به بازدید کننده سایت ارسال شود. در اینجا نباید فراموش کرد که بازدید کننده هیچگونه اجباری در بازدید از سایت شما ندارد و اغلب اینکار برای وی موجب صرف هزینه است و لذا باید برای دعوت وی به بازدید از سایت بهر حال هزینه کنید. دراینجا مجدداً نظر شما را به نکاتی که درباره تشویق بازدید کننده به ثبت نام و ورود اطلاعات گفته شد جلب می‌نمایم.

اکنون که به طریقی (اقلب پرهزینه) نظر بازدید کننده را به مشاهده سایت خود جلب نمودید نباید براحتی اورا ازدست داد. باید امکاناتی فراهم کرد که وی تشویق شود بصورت دوره ای به سایت توجه نموده و از آن مجدداً بازدید نماید. اغلب سایتها برای نیل به این منظور بخش خبری و نکته های شنیدنی و موارد خواندنی در سایت خود قرارداده و این مطالب را بصورت مرتب تغییر می دهند تا بازدید کننده هربار با مطالب جدیدی مواجه گردد و از مراجعه به سایت دلسرد نشود. حتی زیباترین و جذاب ترین اطلاعیه ها نیز درصورتی که تغییر نکند پس از مدتی خسته کننده و در نهایت کسل کنننده خواهد شد.

اصل هفتم استفاده از جدید ترین فناوری و ایجاد جذابیتهای هنری :

بسیاری ازایجاد کنندگان سایتهای کامپیوتری به این اصل قبل از همه اصول می پردازند درحالی که ضمن لازم بودن و اهمیت بسیار، این اصل در کنار اصول قبلی حائز اهمیت بوده و توجه صرف به آن کافی نیست.

درکل باید با تکیه بر فناوری جدید و استفاده از جلوه های تصویری، صوتی، انیمیشن و خواص رنگها، سایت بگونه ای جذاب باشد که در برخورد اول بازدید کننده را جلب نموده و بصورت دوره ای تغییر نماید تا از تازگی و جذابیتش به مرور زمان کسر نگردد. اصولاً برای نیل به این هدف ایجاد کننده سایت یا شخصی که به طراحی بخش رابط استفاده کننده (User Interface) اشتغال دارد باید ضمن آشنایی با فناوری جدید هنرمند و با ذوق هم باشد تا جلوه های ویژه جلب توجه نموده و جذاب باشد. اغلب طراحان موفق سایتهای کامپیوتری برای این بخش از مشاورین هنری استفاده می نمایند.