سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! قلبم را از محبّت نسبت به خودت، ترس از خودت، تصدیق و ایمان به خودت، هراس ازخودت و شوق به خودت، لبریز ساز، ای صاحب جلال وکرامت! [ـ امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :62
کل بازدید :842743
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/7
5:46 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

اما تست این نوت‌بوک نشان می‌دهد که دارای یک کارت گرافیکی سریع از نوع ATI Mobility Redeon X 1700 می‌باشد که برای بازی کردن با نوت‌بوک بسیار عالیست.

تاکنون نوع صفحه نمایش نیز به عنوان یک مشخصه بود. برای مثال نوت‌بوک‌های شخصی همگی دارای صفحه نمایش پهن و منعکس کننده بودند. در حالی که نوت‌بوک‌های تجاری صفحه نمایش ماتی در قالب 4:3 را ارائه کرده‌اند. اما رفته رفته صفحات پهن در حال معمول شدن برای کامپیوترهای تجاری می‌باشند. چرا که برای مثال در کار با جدول‌های اکسل جای بیشتری را ارائه می‌کند و در هواپیما نیز در هنگام خواباندن صندلی جلویی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

باید گفت که تجار نیز حق دارند که گاهی اوقات سر خود را با دیدن یک دی‌وی‌دی گرم کنند ودیدن فیلم در صفحات پهن مطمئنا جذاب‌تر خواهد بود. سازندگان در سعی و تلاشند تا تجار نیز خواستار نوت‌بوک‌‌هایی با صفحات انعکاسی شوند چرا که این گونه صفحات روشن‌تر و از نظر رنگ قوی‌تر می‌باشند. دو دستگاه Lenovo 3000 N100 و Samsung Q35 Pro T5500 Bitasa دو نمونه از این مدل‌ها می‌باشند.

البته تنها صفحات نمایش بسیار کمی از نوت‌بوک‌ها آنقدر روشنند که بخواهند با انعکاس زیاد باعث مشکلاتی شوند. اگر دنبال نوت بوکی می‌گردید که بخواهید در جاهایی با تناسب نوری متفاوت با آن کار کنید بهتر است یک نوت‌بوک با صفحه نمایشی مات خریداری کنید.

 تجهیزات ارتباطی و پردازش

برای ارتباط با شبکه بیشتر نوت‌بوک‌های امروزی دارای یک پورت Gigabit Ethernet بوده که از داخل توسط یک PCI-Express متصل شده‌اند. حتی بلوتوث نیز امروزه در تمامی دستگاه‌ها وجود دارد پس تنها قیمت است که ممکن است هنوز معلوم کند، تفاوتی میان نوت‌بوک‌ها وجود دارد.

در نوت‌بوک‌های تجاری مودم‌های Mobile نصب شده‌اند:

با کمک UMTS یا HSDPA می‌توانید همه جا با سرعتی بالا به شبکه متصل شوید. البته این عمل بستگی به امکانات خطی عرضه کنندگان نیز دارد. دو نمونه از این گونه نوت‌بوک‌ها Acer Travelmate 4262 WLMi و HP Compaq NC 6400 می‌باشند.

گاهی اوقات تنها با لمس یک نوت‌بوک می‌توان فهمید که برای چه نوع کاری ساخته شده است: نوت‌بوک‌های تجاری، ظاهری آراسته و جنسی ظریف‌تر و زیباتر دارند. برای مثال بدنه، در هنگام باز و بسته کردن در آن صدا نمی‌کند و جنس قطعاتی که می‌توانند از جای خود جدا شوند بسیار انعطاف پذیرتر است.

برای مثال از موادی مانند منیزیوم، کربن، زیاد در آنها استفاده می‌شود و آهن نیز در لولا‌ها کاربرد پیدا می‌کند.

یکی از مشخصه‌های مهم یک نوت‌بوک تجاری قابلیت ارتباط برای یک Dockingstation می‌باشد. بدین ترتیب به عنوان یک کامپیوتر خانگی نیز می‌توان از آن استفاده کرد چرا که با وجود Dockingstation قابلیت اتصال به مانیتور، صفحه کیبورد، موش، چاپگر و همه چیزهای دیگر پیش خواهد آمد.