سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوی ها، بخشش های خداوند ـ عزّوجلّ ـ است . لذا هرگاه خداوند بنده ای را دوست بدارد، به او خویی خوش می بخشد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :75
کل بازدید :843486
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/20
1:39 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

در نوت بوک‌های Sub در قسمت Dockingstation عموما جعبه‌ای برای درایوهای نوری نیزوجود دارد. پس می‌توانید برای استفاده در بیرون از خانه آن را از مرکزیت Docking جدا کرده و به راحتی آن را از جایی به جای دیگر متقل کنید. عرضه کنندگان مبدل‌ها و مرکزیت‌های Docking زیادی را ارائه می کنند که در این صورت با نوت‌بوک‌های قدیمی و جدید کارمی‌کنند.  به همین راحتی نیز می‌توانید نوت‌بوک‌های تجاری جدید را به هر درایوی وصل کنید: شما می‌توانید یک جعبه مبدل خریداری کنید که به آن وسایل زیادی مانند DVD-Writer، درایو فلاپی، هاردهای اضافی و یا حتی باتری اضافی وصل شوند. اگر احتیاج به صرفه‌جویی در وزن زیاد و سنگینی باشد می‌تواند به جای یک درایو از مدل‌های نگهدارنده جا استفاده کرد.

 امنیت و گارانتی‌

اگر به صحبتهای مایکروسافت بود، تمامی نوت‌بوک‌ها باید برای استفاده‌های تخصصی از ویندوز XP-Pro یا ویندوز ویستا Business استفاده می‌کردند. به همین خاطر هم بسیاری از شرکت‌ها تنها نوت‌بوک‌هایی با سیستم عامل‌های تخصصی خریداری می‌کنند. اما گفتنی است که نوت‌بوک‌های تجاری با ویندوز XP-Home نیز وجود دارد: این دسته نوت‌بوک‌ها برای شرکت‌های کوچک و کاربردهای شخصی درست شده‌اند که احتیاج به امنیت بالایی ندارند و به همین خاطر هم ارزانترند.

بسیاری از سازندگان نوت‌بوک‌ها، ابزار اضافی را تنها برای نوت‌بوک‌هایی تجاری خود ارائه می‌کنند که این مسئله زیاد مورد توجه قرار نگرفته است. اما بسیار عالی و کمک کننده است. برای مثال ابزار Thinkvantage از شرکت Lenovo و یا ابزار Protect از HP. اینگونه ابزار کاربردهای زیادی دارند، مثلا : ایمن کردن داده‌ها در اوقاتی مشخص و منظم، ارائه بسیاری از Recovery - Options تنظیمات راحت مربوط به Networkprofileهای مختلف، ایمن کردن نوت‌بوک توسط رمز عبور، قفل کردن هارد و ...

حفاظت اطلاعات و هارد برای بیشتر نوت‌بوک‌های تجاری امری مهم تلقی می‌شود: چرا که پاک شدن و یا دزدیده شدن اینگونه اطلاعات ممکن است نتایج بدی را به دنبال داشته باشد.

بسیاری از نوت‌بوک‌ها از سیستم Smart-Card و یا Fingerprint-Scan برای جلوگیری از دستبرد و جاسوسی استفاده می‌کنند. علاوه بر این بسیاری از نوت‌بوکهای Profi دارای TPM یا Trusted Platform Module می‌باشند: با همکاری یک نرم‌افزار امنیتی یا مثلا عملکرد Bitlocker‌ مربوط به ویندوز ویستا می‌توان فایل‌ها را به گونه‌ای قفل کرد که اگر نوت‌بوک دزدیده شد، دیگر هیچ کاری نتوان با فایل‌ها کرد.

در مقابل دزدان عملکردهایی مانند Bios-Timer هم حفاظت می‌کنند به گونه‌ای که اگر به صورت منظم با یک رمز عبور معتبر وارد نشوید. پیغام اخطار به شما خواهد داد. توشیبا این عملکرد را به نوت بوک‌های تجاری خود که توسط Easy Guard محافظت می‌شوند داده است.

برای حفاظت از هارد، بعضی از شرکت‌ها مانند توشیا، HP‌و Lenovo سنسورهای حرکتی را به کار می‌برند: در این صورت اگر به کامپیوتر ضربه‌ای وارد شود و یا بیفتد، هدهای مربوط به خواندن و نوشتن به حالتی ایمن در می‌آیند تا بر روی صفحات مغناطیسی ضربه‌ای وارد نکنند.

سازندگان تنها برای نوت بوک‌‌های تجاری یک سری نرم‌افزارهای مشخص را عرضه می‌دارند: در نتیجه شرکت‌های بزرگ تمامی نوت‌بوک‌های یک مدل خاص را برای مدت زیادی مثلا 12 ماه را می‌توانند با یک Image نرم‌افزاری ثابت تجهیز و به روزرسانی نمایند، حتی اگر دستگاه‌های بعدی دارای ملحقات دیگری باشند. چنین امری باعث راحتی کار و تعویض قطعات و همچنین مدیریت بهتر در ساختار درونی شرکت‌ها می‌شود.

توجه داشته باشید که نوت‌بوک‌های تجاری، همیشه گارانتی‌های خاص خود را دارند و شرایط بهتری را برای خریدار فراهم می‌کنند. در صورتی که نوت‌بوک‌های عادی تنها 24 ماه گارانتی دارند، نوت‌بوک های تجاری دارای یک گارانتی 3 ساله می باشند. علاوه بر این نکات مثبت زیادی در گارانتی نوت‌بوک‌های تجاری دیده می‌شود. مثلا: گارانتی بین‌المللی، سرویس در محل، اضافه گارانتی به 4 سال و ...