سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو کار با هم چه ناهمگون است و ناسازوار ، کارى که لذتش رود و گناهش ماند ، و کارى که رنجش برود و پاداشش ماند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :68
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843218
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
3:47 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: مجله علم الکترونیک و کامپیوتر 

جابجایی متن: Word97-2003

با ترفند زیر به راه حلی راحت و سریع برای کپی و یا جابجایی قسمتی از متن دست خواهید یافت: ابتدا متن و یا گرافیکی را که تصمیم به حرکت آن دارید علامتگذاری کنید. صفحه تصویر را با کمک حاشیه‌های آن که در سمت راست و گوشه قابل حرکتند. به قدری جابجا کنید که مکانی را که می‌خواهید عنصر مربوطه به آن اضافه شود کاملا در دید قرار بگیرد. سپس برای جابجایی دکمه <Ctrl> و برای کپی کردن ترکیب دکمه‌های <Ctrl>-<Shift> را کلیک کرده و با دکمه راست موش بر روی مقصد کلیک کنید.

توجه: در هنگام تکان دادن ویا بالا و پایین بردن، اجازه تکان دادن نشانگر را ندارید، چرا که که بخش علامتگذاری شده از حالت انتخاب خارج خواهد شد.

Animations: در پاورپوینت XP/2003

 برای اینکه در یک Presentation پاورپوینت عناصر خاصی را نشان دهید، برای مثال بخش های متنی را پس از شروع کار، ابتدا عنصر مربوطه را علامتگذاری کنید. اگر حوزه انتخابی شما مربوط به چند عنصر می‌باشد، یکی پس از دیگری آنها را با فشار دکمه <ctrl> علامتگذاری کنید.

پس از یکبار راست کلیک کردن، گزینه Customize Animation و سپس Add Effect را برگزینید. برای مثال می‌توانید برای بخش Entry جلوه Approach را انتخاب کنید.

اگر ظاهر شدن در هنگام معرفی را خواستارید اما می‌خواهید که آنرا شخصا کنترل کنید در گزینه Start گزینه as click را برگزینید و اگر می‌خواهید که به صورت اتوماتیک جلوه مورد نظر ظاهر شود از گزینه With previous استفاده کنید. اگر خواستار پدیدار شدن دسته‌ای از جلوه‌ها یکی پس از دیگری می‌باشید. باز گزینه Start را برگزینید و سپس After Previous را انتخاب کنید.

ترتیب ظاهر شدن جلوه‌ها را می‌توانید در گزینه Change Order تغییر دهید.

- ذخیره کردن پیوست نامه‌های الکترونیک: Outlook2000-2003

برای اینکه چند فایل موجود در پیوست یک نامه الکترونیک را ذخیره کنید، احتیاجی به فراخوانی تک‌تک آنها ندارید. برای اینکار نامه مورد نظر را باز کنید و گزینه موجود در منو با نام File->Save Plants را برگزینید. اکنون در بخشی شاهد اسامی تمامی فایل‌های پیوستی خواهید بود. در حالت استاندارد، همه آنها علامتگذاری شده‌اند.  با فشار دکمه <Ctrl> می‌توانید هر کدام از فایل‌ها را که نمی‌خواهید ذخیره کنید، از حالت علامتگذاری شده در آورید.

- ارتباطات سلولی: اکسل 97-2003

شما می‌توانید ارتباطات سلولی نسبی را پس از انجام کار در یک فرمول به ارتباطات سلولی کامل تبدیل کنید و برعکس. برای اینکار به سلول مورد نظر بروید و در سطری که در حال تغییراتی در آن هستید یک گزینه سلول و یا تمامی فرمول را علامتگذاری کنید. با دکمه <f4> اکسل نوع ارتباطات سلول را عوض خواهد شد. مثلا a1 بنا به ترتیب تبدیل به A$1، $A$1 و $A1 خواهد شد.