سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتگو با دانشمند در زباله دان، از گفتگوی با نادانان بر پشتیهای زربفات بهتر است . [امام کاظم علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :119
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843269
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
10:31 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

- انتخاب مکان: Word 2000-2003

قالب‌های اتوماتیک به سختی با موش در یک متن به مکان خاصی انتقال پیدا می‌‍‌کنند. بهترین راه این ایست که در حالی که دکمه <Ctrl> را کلیک کرده‌اید با دکمه‌های جهت کار کنید. با این کار، گرافیک مورد نظر را به اندازه یک پیکسل جابجا می‌کنید. بدون فشار دادن دکمه <Ctrl> قالب اتوماتیک را به خط بعدی انتقال خواهید داد. فاصله میان خطوط و یا بعضی اوقات قالب‌ها را در نوار ابزار در گزینه draw و زیر گزینه reticule می‌توانید تنظیم کنید و یا تغییر دهید.

- حذف ماکروهایی که بصورت خودکار اجرا می‌شوند:

در (Excel/Word(2000-2003 می‌توانید در هنگام باز کردن سندی از آفیس، روند یک Auto Open Macro ساخته شده با آن را بدون از کار انداختن تمامی macros‌ها از بین ببرید. برای اینکار طبقه امنیتی را در Word ‌و اکسل با کمک گزینه‌های Tools->Macro->Security به حد متوسط برسانید. اکنون اگر در هنگام فراخوانی یک سند دکمه <shift> را فشار دهید، دیگر روند Auto Open Macro انجام نخواهد گرفت.

- چاپ رنگی: OpenOffice.org

اگر هنگامی که شروع به استفاده از یک پرینتر رنگی کردید، به این نتیجه رسیدید که تمامی برنامه‌های کاربردی به صورت رنگی چاپ می‌کنند و فقط Openoffice.org نمی‌تواند رنگی چاپ کند، بهتر است که گزینه Tools->Options->Print را کنترل کنید. تحت گزینه گفته شده برنامه Openoffice.org امکان سیاه سفید  کردن کامل عکس را قبل از چاپ می‌دهد. این گزینه را باید به کلی غیرفعال کنید.

- رسیدن سریع به پوشه مورد نظر: آفیس 2003

در آفیس 97 تا ایکس‌پی گزینه‌های Open و Save as دارای زیر گزینه‌ای به نام Tools می‌باشند. در این بخش گزینه‌ای هم معنی با Add to Favorites به چشم می‌خورد. با انتخاب این گزینه، پوشه انتخاب شده را به لیست Favoriteها اضافه می‌کنید.

در قسمت چپ پنجره ایکون Favorites را می‌توانید مشاهده کنید. پس از یکبار کلیک کردن بر روی این آیکون ، لیستی از Favoriteهای شما برای انتخاب حاضر خواهند شد. در آفیس 2003 این عملکرد وجود ندارد. به جای آن در گزینه Extras زیر گزینه Add to My places به چشم خواهد خورد. با انتخاب این زیر گزینه پوشه مورد نظر را به نوار موجود در سمت چپ پنجره اضافه خواهید کرد. برای اینکه تا حدودی به نحوه عملکرد معمولی و عادت کرده خود باز گردید، می‌توانید در اینجا پوشه favorite خود یعنی (userprofile%\favorits%)  را اضافه کنید.

بایگانی فایل: Word 97-2003

اینکه نرم‌افزار Word چه پوشه‌ای را به صورت استاندارد در زمان استفاده از گزینه‌های File->Open یا File->Save نشان می‌دهد می‌توانید شخصا تعیین کنید تنظیمات مربوطه را می‌توانید در Tools->Options->File locations->Documents بیابید. اینکه فایل‌هایی را که شخصا درست کرده و به صورت الگو در آورده‌اید در کجا ثبت می‌شوند، نیز در همان بخش، قسمت User templates قابل مشاهده‌اند. نرم‌افزار Word هنگامی که شما برای ذخیره نوع فایلی DOT را انتخاب کنید از این دایرکتوری استفاده می‌کند.

توسط دکمه Modify در همان بخش می‌توانید تنظیمات مربوطه را تغییر داده و تعیین کنیدکه برای مثال‌ فایل‌های DOT و DOC در کجا ذخیره شوند.

بستن همه: اکسل

اگر به برنامه اکسل پایان نبخشیده‌اید، اما می‌خواهید که تمامی پوشه‌های کاری باز، بسته شوند. دکمه <shift> را فشار داده و گزینه File را از منو برگزینید به جای گزینه Close که معمولا در منو وجود دارد اکنون گزینه Close all به چشم می‌خورد. در مورد فایل‌هایی که هنوز آنها را ذخیره‌ نکرده‌اید، از شما دوباره سوال خواهد شد.