سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، ره نماید و ارشاد کند و نجات بخشد و نادانی، گمراه کند و بیراهه برد و تباه گرداند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :112
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843262
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
9:7 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

تکمیل تقویم: اکسل 97-2003

اگر می‌خواهید که از عنصر هادی تقویم در اکسل بدون اکسس استفاده می توانید نسخه 9.0 آنرا از آدرس زیر داون‌لود کنید:

http://download.microsoft.com/download/access97/sample/1/win98/en-us/actxsamp.exe

حجم این فایل 1.8 مگابایت می‌باشد.

این برنامه در تمامی نسخه‌های اکسل از 97 تا 2003 کار می‌کند. فایل‌ها را در دایرکتوری مورد نظر از حالت فشرده خارج کرده و اگر از اکسل 97 استفاده می‌کنید، فایل MScal.OCX را در دایرکتوری C:\Windows\System32 کپی کنید.

برای اکسل 2003 و 2000 و یا ایکس‌پی باید آنرا به دایرکتوری آفیس مثلا در C:\programs\Microsoftoffice\office برده و سپس فایل را توسط Start->Run با دستور Regsvr32mscal.OCX ثبت کنید.

سپس می‌توانید عملیات فعال‌سازی تقویم را شروع کنید. پس از اینکه عنصر تقویم را اضافه کردید می‌توانید در پنجره خصوصیات مربوط به Visual-Basic-Editors که با دکمه <F4> نیز فعال می‌شود، برای خصوصیات Month length و Day length گزینه System یا (System(middle را بر گزینید در این صورت در تقویم اسامی روزها و ماه‌ها به زبان دیگری نیز نشان داده خواهد شد.

محاسبات بدون فرمول: اکسل

اگر پس از انجام کارتان متوجه شدید که باید تمامی اعداد یک ستون و یا یک محدوده را 3 درصد افزایش دهید و یا از همه اعداد ارزش ثابتی را کم کنید، دو راه خواهید داشت:

بیشتر کاربران اکسل از یک ستون کمکی با فرمول حدودی AA*1,03= استفاده می‌کنند که بعد از آوردن ستون به اندازه مورد نیاز آن را به طرف پایین خواهند کشید. برای جایگزینی ارزش‌های کاملا عددی در فرمول باید ستون گفته شده پس از آوردنش کپی شده و توسط گزینه‌های Edit->Paste Special->Values بنا به ارزش عددی مورد نظر کمتر شود. پس از انجام کار اجازه دارید که ستون خروجی را پاک کنید و اما راهی ساده‌تر:

در یک سلول خالی ارزش 1,03 را وارد کنید، با دکمه‌های <Ctrl>-<C> آن را کپی کنید، ستون مورد نظر را علامتگذاری کرده و سپس گزینه‌های Edit->Paste Special->Multiply را برگزینید.

سلول کمکی با ارزش 1,03 را می‌توانید پس از انجام کار پاک کنید.

- تناسب دادن نمای روز: Outlook 2003

در تقویم Outlook به راحتی توسط دکمه‌های موجود می‌توانید صفحات را میان نمای هفته‌های کاری، ماه‌ها و هفته‌ها عوض کنید اما مسئله‌ای که کسی زیاد به آن آشنایی ندارد، اینست که توسط دکمه‌های ترکیبی به راحتی می‌توانید نمایی از 1 تا 10 روز را به نمایش بگذارید. برای اینکار در یکی از نماهای موجود اولین روز مورد نظر را علامتگذاری کنید، سپس دکمه <ALT> را با عددی میان یک تا ده فشار دهید . در این میان دکمه <O> برای عدد ده می‌باشد. از دکمه‌های اعداد معمولی در کیبورد استفاده کنید.

- مدیریتی سریعتر: PowerPoint 97-2003

در زمان یک معرفی برای نشان دادن فویل قبلر از <Cursor left> و برای فویل بعدی از <Cursor Right> استفاده می‌شود. اگر شماره فویل را وارد کرده و دکمه <Return> را بزنید، مستقیما به صفحه مورد نظر خواهد رفت از نسخه 2000 به بعد نیز اگر دکمه راست و چپ موش را چند ثانیه با هم در حالت کلیک نگه دارید. به صفحه شماره یک باز خواهید گشت.

- کوچکتر کردن Data File:  در Outlook 2000-2003

برای کوچک کردن فایل‌هایی از Outlook مانند Outlook.PST یا Archive.PST گزینه‌های File->Data file Management را در Outlook ایکس‌پی و 2003 برگزینید. فایل مورد نظر را علامتگذاری کرده و سپس Setting را بر گزینید. در قسمت باز شده گزینه Compress now را برگزینید در Outlook 2000 گزینه‌های View->File lists را انتخاب کرده و با دکمه راست موش گزینه Outlook Today «پوشه شخصی» را کلیک کنید. سپس Properties را برگزیده و در بخش General گزینه Advanced را کلیک کنید. در آخر گزینه Compress now را برگزینید.

- کنترل علامتگذاری‌ها: اکسل 97-2003

هنگامی که محدوده بزرگی از یک جدول را علامتگذاری کرده‌اید، مشکل خواهد بود که همه آن را کنترل کنید. در اینجا ترکیب دکمه‌ها به شما کمک می‌کنند:

کلیک کردن پشت سرهم <ctrl>-<shift>-<#>i> به شما در جهت حرکت عقربه‌های ساعت هر چهارگوشه مکان علامتگذاری شده را نشان خواهد داد.

- مقایسه صفحات جدول: اکسل 97- 2003

اگر دو صفحه حدودا یکسان و مشابه به هم در اختیار دارید و می‌خواهید کنترل کنید که کدام یک از سلول‌ها در یک پوشه‌ کاری با هم تفاوت دارند،اینگونه عمل کنید: در پوشه انتخابی ابتدا یک سوم صفحه  جدول را انتخاب کنید و یا تشکیل دهید و در سلول A1 فرمول زیر را نوشته و با دکمه <Return> آنرا تایید کنید:

If(Identical(<page1>!A1,<page2>!A1);"""";****)i=

سپس سلول را علامتگذاری کرده و در گوشه پایینی سمت راست بخش علامتگذاری شده کلیک کنید و در حالی که دکمه موش را در حالت کلیک نگه داشته‌اید گوشه سلول را تا تمام سلول‌هایی که می‌خواهید کنترل شوند، بکشید. روند را از راه کشیدن ستون پر شده به سمت راست و بر روی تمامی ستون‌ها که می‌خواهید کنترل کنید، تکرار کنید. تمامی سلول‌هایی که گزینه ,,,*** برای آنها در نظر گرفته می‌شود، در هر دو صفحه جدول با هم تفاوت دارند.

- دو Hotkey برای یک کار: اکسل 97- 2003

اکسل دارای یک Hotkey تشریح نشده است هنگامی که دکمه‌های <CTRL>-<<>>i> را فشار دهید نرم‌افزار ارزش با فرمول یا قالب سلول بالایی را به سلولی که درون آن هستید منتقل می‌کند. البته اگر سلول بالایی را انتخاب کرده و سپس با موش به طرف پایین بکشید هم باز همن نتیجه را بدست خواهید آورد. جایگزین این عمل ترکیب دکمه‌های <CTRL>-<C> و <CTRL>-<V> نیز می‌باشد. اما ترکیب دکمه اولی سریعتر است.