سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بردباری ندارد، دانشی ندارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :77
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843227
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
4:59 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

- چاپ Hotkeys: در Powerpoint ایکس‌پی و 2003

اگر می‌خواهید لیستی از تمامی دکمه‌های ترکیبی نرم‌افزار بر روی برگه داشته باشید، توسط <F1> بخش کمک PowerPoint را فراخوانی کنید. اگر Help.Wizard شروع به کار کرد، گزینه Options را برگزیده و گزینه زیر را غیرفعال کنید: Use Office-Wizard

تایید کرد و سپس دوباره دکمه <F1> را فشاردهید. در پاورپوینت ایکس‌پی در بخش Contents ستون Microsoft PowerPoint - Help و سپس Microsoft PowerPoint-entry Helps و در آخر keyboard shortcuts را برگزینید. در نسخه 2003 بخش table of contents و ستون‌های start and setting و entry helps و keyboard shortcuts را فراخونی کنید. در این قسمت سه سند وجود دارد برای چاپ آن ابتدا اولی را علامتگذاری کرده و در قسمت راست پنجره گزینه Display all را برگزینید تا تمامی زیر ستون‌ها بسته شوند. سپس ترکیب دکمه‌های <Ctrl>-<P> را فشار دهید. این کار را برای هر سه سند انجام دهید.

- Forward کردن چند میل: Outlook XP, 2003

برای اینکه چند خبر را به یک دریافت کننده Forward کنیم، احتیاج به باز کردن هر کدام از آنها و انتخاب هر باره دریافت کننده نداریم برای اینکار ابتدا در Inbox تمامی میلها را علامت می‌زنیم به محض انتخاب Forward میلی باز خواهد شد که خبرهای علامت زده شده را به عنوان پیوست به  همراه خواهد داشت. دریافت کننده را انتخاب کرده و به حالت همیشگی میل را می‌فرستیم.

- گرافیک در زمینه: Word 2000-20043

می‌خواهید به سندی در Word یک زمینه اضافه کنید تا زیباتر به نظر برسد گزینه‌های Insert->Picture->Autoshapes را برگزینید. در نوار ابزار پدید آمده فرم مورد نظر را انتخاب کنید. مثلا Start and Banners نشانگر موش تبدیل به یک ضربدر می‌شود و شما می‌توانید گرافیک مورد نظر را در سند وارد کنید و یا آنرا جابجا کنید. در نسخه Word 2000  از منو گزینه Autoshape formatting را انتخاب کنید. در نسخه‌های 2003 یا 2002(ایکس‌پی) قسمت گرافیکی در یک بخش نقاشی وجود دارد. در اینجا از منو گزینه sign area را برگزینید گزینه‌های مورد نظر و قابل دسترس در نسخه‌های مختلف کمی متفاوت اما در بخش خصوصیات گرافیک موارد کرده همه گزینه‌ها یکسانند.

در بخش layout گزینه Send Behind Text را انتخاب کنید. در صورتی که این گزینه در آنجا نبود روی گرافیک دکمه راست موش را کلیک کرده و گزینه‌های Order و Send Behind text را برگزینید. در بخش Colors and Lines می‌توانید رنگ گرافیک را انتخاب کنید. در آخر گزینه OK رافشار دهید و گرافیک را به نقطه مورد نظر خود انتقال دهید.

- بهترین پهنا برای یک ستون: اکسل 97- 2003

در حالی که اعداد کم در پهنای ستون جای می‌گیرند، هنگامی که کمی به اعداد اضافه شد یا علاماتی مانند (###) و یا فرمول‌های جمع و ضرب لزوم جایگیری در ستون را پیدا کردند. دیگر دلواپسی‌ها و آزمایشات شروع می‌شوند.با کمک رمز بندی برای ستون‌ها می‌توانید از آزمایشات صرفنظر کنید. با دوبار کلیک کردن بر روی یک خط صفحه‌ای با نام مرزبندی ستونی باز خواهد شد که به شما اجازه تنظیم اتوماتیک پنهای یک ستون را خواهد داد. برای مثال اگر می‌خواهید که ستون C را تناسب دهید. باید در مرزبندی ستونی خط بین C و D دست به تغییر و تنظیم بزنید.

- رسیدن سریع به مرزها: اکسل 97-2003

می‌خواهید هنگامی که با جداول بزرگ کار می‌کنید، به سرعت دستیابی به گوشه‌های یک صفحه کاری پیدا کنید. نوارهای حرکتی افقی و عمودی صفحه به شما مکان مورد نظر را در جدول نشان می‌دهند. اگر نمی‌خواهید که هر بار توسط کلیک کردن موش با نوارهای حرکتی کار کنید، دکمه <shift> را نگه داشته و قسمت علامتگذاری شده در نوارهای حرکتی افقی یا عمودی را به حرکت در آورده و بکشید بدین وسیله به سرعت به هدف خود خواهید رسید.

نرم‌افزار

Irfan View): Thumbnails)

Irfan View مسئولیت‌ تمامی فایل‌هایی را که هیچ کاری با قالب‌های عکس ندارند را بر عهده می‌گیرد و آنها را در پنجره‌های Thumbnails نشان می‌دهد. این مسئله بیشتر اوقات باعث دیدی نامشخص می‌شود. این نرم‌افزار می‌تواند بعضی از انواع فایل‌ها را از حالت Thumbnails خارج کند. این کار از دو راه امکان‌پذیر است.

1- گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

Options->Setting->Advanced->Load this this file type

2- در فایل I-View32.INI to CustomExtensions اگر در اینجا TXT را پاک کنید. نرم افزار Irfan View دیگر توجهی به فایل‌های متنی نخواهد داشت. این گزینه ربطی به گزینه knotted file type در همان قسمت که تنظیماتی برای عکس‌العمل دوبار کلیک کردن در ویندوز Explorer را دارد، ندارد.

- شناسایی آرشیوها: (winrar)

فایل‌های EXE گاهی‌اوقات برنامه نیستند، بلکه آرشیوهایی هستند که هنگام اجرا بطور خودکار از حالت فشرده خارج می‌شوند. Compressed-Software Winrar این چنین فایل‌هایی را با یک بخش اضافی تزئین می‌کند. اگر دکمه راست موش را کلیک کنید و گزینه Properties را برگزینید اطلاعات و تنظیمات راجع به درجه فشردگی، نسخه استفاده شده رمزهای عبور خواهید دید.

- Winamp):Tray Control)

مهمترین عملکردهای اجرای Winamp را می‌توانید توسط نمادهای قابل دیدی در Systray کنترل کنید. plug-in مربوطه را در Winamp توسط گزینه‌های Options->Preferences->Plug-ins پیدا خواهید کرد. بعد از انتخاب گزینه‌های مربوط می‌توانید توسط انتخاب General Purpose و گزینه Nullsoft Tray Control V0.2 پس از دو بار کلیک کردن 5 دکمه را به نمایش بگذارید. لااقل حق مسلم Play/Pause دارا بودن جایی در Systray می‌باشد.