سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! . . . در دیده ام نور و در دینم بینش بنه . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :79
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843229
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
5:9 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

- نرخ جابجایی: (Calculator Plus)

 برای وارد کردن نرخ‌های جدید جابجایی در Microsoft Calculator Plus یک ارتباط اینترنتی تشکیل داده و از منوی Edit گزینه Import ECB Exchange Rates را برگزینید . البته این گزینه تنها در صورتی مشاهده خواهد شد که البته تحت گزینه View  حالت conversion را انتخاب کرده باشید.

Winamp بدون وب: (Winamp5)

اگر اغلب اوقات به اینترنت متصل نیستید می‌تواند این مسئله که Winamp بدون سوال خواستار رفتن به وب برای گذاشتن یک CDDB-request توسط یک Audio-CD در حال فعالیت یا گذاشته شده در قبل می‌باشد اعصاب شما را خرد کند.

اگر با دکمه راست موش در مدیا پلیر کلیک کنید و سپس گزینه‌های Options->Preferences را انتخاب کرده وسپس گزینه General Preferences راعلامت زده ودر لیست Dropdown در Select your internet connection type گزینه Not Connected to the internet را انتخاب کنید. دیگر اجازه ارتباط Winamp با دنیای خارج را به او نمی‌دهید.

- دیدن رمز : در ویندوز ایکس‌پی، 2000 ، Me، 98

عموما رمزهای عبور مربوط به نرم‌افزارهای کاربردی یا میل‌ها و یا سایت‌های وب در کوکی‌ها یا نرم‌افزارهای کاربردی کپی می‌شوند. برای اینکه این رموز از دست دزدان در امان بمانند، علامات در محل مربوط به وارد کردن نرم‌افزارهای کاربردی در فرم نقاط و یا ستاره‌هایی ظاهر می‌شوند. اگر رمز عبور شما با چنین فرضی ظاهر شد و شما نیز رمز اصلی را فراموش کرده بودید از یک pants-off که در آدرس زیر قابل دسترسی است استفاده کنید:

www.cbuenger.de/pantsoff/index.php4,561KB

پس از فراخوانی ابزار، درحالی که دکمه چپ موش را فشار داده‌اید ، ذره‌بین را روی محوطه رمز عبور بیاورید. سپس رمز عبور دوباره در حالت عادی و خوانا در پنجره ابزار ظاهر می‌گردد.

- بستن شبکه : در ایکس‌پی، 2000

برای اینکه تمامی ارتباطات موجود در شبکه را تنها با یک دستور به پایان رسانده و ببندید، می‌توانید از دستور cmd.EXE استفاده کنید و یا در Start->Run دستور net stopserver را وارد کنید. در این میان تمامی کامپیوترهای موجود در شبکه که در حال حاضر از امکانات موجود در کامپیوتر شما استفاده می‌کنند، نشان داده می‌شوند. برای شروع کردن دوباره خدمات Server از دستور net start server استفاده کنید.

- مدیریت شبکه: ایکس‌پی، 2000

شما می‌توانید تمامی پوشه‌هایی را که Share کرده‌اید به صورت لیست شده ببینید. برای اینکار از دستور rundll 32.exe ntlanui.dll, ShareManage استفاده کنید. توسط Properties می‌توانید تنظیمات هر پوشه Share را که انتخاب کردید، عوض کنید.

- خاموش کردن فایروال: XP SP2

اگر می‌خواهید که فایروال موجود در یک ویندوز ایکس‌پی با SP2 را سریعتر توسط خط دستور غیرفعال کنید. گزینه‌های Start->Run را برگزینید. سپس دستور netsh Firewall set Opomde disable را وارد کنید. برای فعال کردن دوباره آن از دستور زیر در همانجا استفاده کنید:

netsh Firewall set opmode enable

شما می‌توانید تنظیمات فعلی فایروال را نیز مشاهده کنید. برای اینکار از دستور netsh firewall show config استفاده کنید.

- SID از لحاظ فنی: SID‌ها (Security Identifer) یک سری اعداد می‌باشند که برای هر کاربر و هر گروهی در ویندوز ایکس‌پی و 2000 به صورت جداگانه تعریف و تخصص داده می‌شوند.  یک SID عموما به فرم زیر می‌باشد.

S-1-5-21-796845957-1547161642-725345543-1013

S موجود در ابتدا برای اعلام اعداد به عنوان SID می‌باشد. سپس عدد یک آمده است که به عنوان شماره Revision در نظر گرفته می‌شود. Identifier authority عددی می‌باشد که برای سیستم در نظر گرفته شده است و SID انرا مشخص می‌کند. در مثال ما این عدد Windows 2000 Security System (5) می‌باشد. سپس میزان مختلفی از ارزش‌های‌ Subauthority با 22 بیت گذاشته می‌شوند. این ارزش‌ها اطلاعاتی از کامپیوتر گروه‌ها و کاربران را در بردارند. شماره‌ای که پس از آخرین خط تیره می‌آید، نام RID)Relative Identifier) را داشته و هر ارزش عددی را مشخص می کند. اسکریپت ما با نام «ایمیلی در رابطه با آدرس اسکریپت فرستاده شده و منتظر جواب هستم»( PCWUser2SID.HTA(128639  لیستی از تمامی SID های موجود از گروه‌ها و کاربران کامپیوتر شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

- امنیت