سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیکو نیست خاموشى آنجا که سخن گفتن باید ، چنانکه نیکو نیست گفتن که نادانسته آید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :92
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843242
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
6:32 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

- امنیت

رمز عبور برای مهمان: اگر در سیستم خود پوشه‌ای را برای گروه هرکس آزاد بگذارید. تمامی کاربران که دارای یک اکانت در سیستم شما می‌باشند، می‌توانند به این پوشه دسترسی پیدا کنند. این مسئله برای Guest account نیز صدق می‌کند. این امر از دو طریق قابل توقف است.

یا اینکه باید گروهی شامل تمامی کاربران بدون Guest درست کنید و یا برای Guest-account رمز عبوری را در نظر بگیرید. برای اینکار پنجره خط فرمان را باز کرده و دستور <رمز عبور> net user guest را وارد کنید در قسمت رمز عبور رمز مور نظرتان را وارد کنید. از اکنون به بعد تنها مهمانانی وارد خواهند شد، که رمز عبور را بدانند.

 

- لیست Macro: در Word/Excel 2000-2003

در نرم‌افزار آفیس نسخه 2000 تا 2003 درجه امنیتی macro‌ها به صورت استاندارد در زیاد تنظیم شده است. در این صورت اگر منابع و یا اسناد Macroهایی را در برداشته باشند، بنا به دلایل امنیتی Word آنها را اجرا نخواهد کرد. در این میان پیغام اخطار یا خطایی داده نمی‌شود. اگر می‌خواهید از Macro‌هایی که خودتان درست کرده‌اید و یا نرم‌افزارهایی که از منابعی مطمئن گرفته‌اید، استفاده کنید، باید در Word توسط گزینه های Tools->Macro->Security درجه امنیتی را به Medium تبدیل کنید. سپس برای هر بار استفاده از Macro‌ها از شما سوال خواهد شد. اما Macroهایی که در منبع اسناد Normal.DOT قرار دارند، توسط تنظیمات امنیتی، تغییر نمی‌کنند. این Macro‌ها را Word به هر حال اجرا می‌کند این مسئله برای اکسل و Word-Add-in نیز صدق می‌کند.

- امنیت: (XP, 2000,NT4,Me, 98,95)

پوشه‌های آزاد شده توسط شما در ویندوز بر روی شبکه می‌توانند پنهان شوند. برای اینکار باید یک علامت ($) را در جلوی اسم فایل یا پوشه قرار دهید. در این صورت کاربران دیگر ویندوز، تنها در صورتی به این پوشه‌ها دسترسی خواهند داشت که نام آن را کامل بدانند.

این مسئله یکی از بهترین راه‌های امنیتی می‌باشد چرا که این پوش تنها برای کامپیوترهای دارای ویندوز عملی می‌شود. برای Samba-Clients علامت ($) به هیچ وجه اهمیتی ندارد. همچنین اسکنرهای شبکه که برای ویندوز می‌باشند نیز تحت تاثیر ترفند ($) قرار نمی‌گیرند. یکی از این اسکنرها به شرح زیر می‌باشد:

Gratis-Scanner Netbrute، انگلیسی، برای تمامی نسخه‌های ویندوز. آدرس دانلود: (www.rawlogic.com/netbrute) حجم: 255 کیلوبایت

- قفل کردن ارتباط Remote: در XP Pro

 توسط یک Remote desktop connection می‌توانید دسک‌تاپ یک کامپیوتر موجود در شبکه را به سیستم خود بیاورید. به محض برقراری ارتباط کامپیوتر Remote برای دسترسی‌های محلی، قفل خواهد شد و تنها شما به عنوان کاربر Remote دسترسی خواهید داشت. اگر بخواهید که از کامپیوتر خودتان دسترسی به کامپیوتر Remote را قفل کنید، البته بدون اینکه بخواهید توسط <Win>-<L> تمامی سیستم را قفل کنید و یا ارتباط را قطع کنید، باید بر روی دسک‌تاپ کامپیوتر Remote یک لینک جدید ایجاد کنید، به عنوان مکان ثبت این عنصر دستور زیر را وارد کنید:

Rundll32.EXEuser32.DLL,LOCKWorkstation و به عنوان نام مثلا Lock را برگزینید. اکنون توسط دوبار کلیک کردن بر روی آیکون جدید، سیستم Remote را قفل خواهید کرد. بعدا می‌توانید توسط User-Login دوباره وارد شوید.

- Alg.EXE به چه دردی می‌‍‌خورد؟

روند ALG.EXE یک مهمان همیشگی جدید در سیستم‌های ویندوز ایکس‌پی می‌باشد. در properties مربوط به فایل EXE. اطلاعات زیادی مربوط به فوایدش به دست نخواهید آورد. در فایل مورد نظر خدماتی وجود دارد که دارای گزینه‌ای با نام Service Management می‌باشد. این گزینه توسط Start->Run->Services.msc قابل دسترسی است. در اینجا گزینه‌ای با معنای خدمات گیت‌وی مربوط به رده کاربری اطلاعات بیشتری نسبت به ALG.EXE به شما خواهد داد. این روند مسئول فایروال داخلی ایکس‌پی و همگانی کردن ارتباط اینترنتی در شبکه Local می‌باشد. با نصب SP2 این خدمات به صورت همیشگی در زمینه فعال خواهد بود. گرچه در سیستم‌هایی بدون SP و یا SP1 این خدمت وجود دارد اما به صورت استاندارد کار نمی‌کند. نصب کردن SP2 باعث فعال شدن اتوماتیک فایروال داخلی شده و ALG.EXE شروع به کار خواهد کرد. در Service->Management نحوه شروع به حالت manual  از پیش تنظیم شده است.

این بدان معنی است که ALG.EXE همیشه با فایروال شروع به کار کرده و در غیراینصورت غیرفعال می‌باشد. اگر از فایروال موجود در ایکس‌پی استفاده نمی‌کنید و ارتباط اینترنتی با کامپیوترهای دیگر ندارید، این خدمات هم نباید فعال باشد. اما اگر فعال بود می‌تواند برای مثال به علت یک Malware باشد که از این اسم رونده استفاده می‌کند.