سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها! دوستی ات را محبوب ترین چیزها برایم قرار ده، ترس از خودت را ترس آورترین چیزها نزدم قرار ده وبا شوق به دیدارت، نیازهای دنیایی را از من بِبُر . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :72
بازدید دیروز :75
کل بازدید :843550
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/20
10:47 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

کرمی که شما را به راه راست دعوت میکند (1201)

منبع: parsish.com

ویروس «ستایش» که با نام های Day of Judgmet و Antichrist هم شناخته می شود یک کرم ایرانی است که سیستم عامل های ویندوز ?? بیتی را مورد حمله قرار می دهد.از مشخصه های بارز این کرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
غیرفعال کردن Folder Option
باز شدن صفحه اینترنتی با عنوان Day of Judgment (به معنی روز داوری) که ترجمه انگلیسی سوره حمد بر روی پس زمینه سبز در آن مشاهده می شود.این صفحه در هر بار بوت شدن ویندوز به شما نشان داده می شود.همچنین در هر بار بوت شدن ویندوز پنجره ای با تیتر Antichrist و با محتوای Day of Judgment نمایش داده می شود.بر طبق آنچه که در اینجا نوشته شده جلوی اجرای Regedit و Task Manager با آلوده شدن توسط این ویروس گرفته می شود اما من در سیستم مختلف چنین مشکلی را نداشتم. سرعت کلی سیستم به شدت پایین می آید و در فهرست پروسس های ویندوز می توانید Sys.exe و در قسمت برنامه های startup نام wma.exe و blank.htm را مشاهده کنید. بدیهی است که پاک کردن این برنامه ها و یا متوقف کردن پروسس مذکور موجب برطرف شدن مشکل نمی شود!
همچنین ویروس خود را در تمام درایوها با نام Autoplay.exe کپی می کند که باز کردن درایو با دابل کلیک مانند گذاردن پا بر روی مین و انفجار آن ، کل سیستم را دوباره آلوده می نماید.

روش از بین بردن:
متاسفانه حتی نسخه های بروزشده آنتی ویروس Eset NOD32 (نسخه ? و ? آزمایش شدند) قادر به شناسایی و خنثی نمودن این ویروس نمی باشند.اما حداقل سه آنتی ویروس Kaspersky (در نسخه ? آزمایش شد) ، McAfee (نسخه ????) و احتمالا آخرین نگارش ضدویروس سیمانتک (به نقل از سایت امنیتی دمسان) قادر به شناسایی و پاک کردن ویروس مذکور هستند.برای پاک کردن این ویروس ابتدا آنتی ویروس خودتان را به آخرین بسته های بروزرسانی مجهز کنید سپس اقدام به کنترل سیستم نمایید.توصیه اکید می کنم که تمام هارد را برای یافتن ویروس اسکن نمایید و همچنین از کنترل حافظه (Memory ) غافل نشوید.بعد از پاک شدن ویروس ، این فایل را که کلیه اثرات مخرب به جا مانده از ویروس مثل پنهان شدن FolderOption و نظیر آن را اصلاح می کند را از اینجا و یا اینجا دانلود کرده و اجرا کنید.پس از آنکه اثرات مخرب از بین رفت ، نمایش فایل های پنهان شده را از FolderOption انتخاب کنید و به سراغ تمام درایوها بروید (از دابل کلیک برای بازکردن درایو پرهیز کنید) و فایل مخفی شده ی autoplay.exe را پاک کنید.
با آرزوی آنکه مشکلات بوجود آمده حل شده و ویندوز به حالت اولیه خود برگردد.اطلاعات بیشتر در مورد این کرم را در اینجا ببینید

در صورتی که در مورد ویروس Soundmix مشکل دارید ، به اینجا مراجعه کنید.