سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانها و زمین و فرشتگان و شب و روزبرای سه کس آمرزش می طلبند : دانشمندان و دانشجویان و سخاوتمندان [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :44
کل بازدید :843092
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/15
12:43 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

معرفی 5 ویرایشگر رایگان فایل های صوتی (1202)

منبع: weblogina.com

در سال های اخیر با ورود تکنولوژی وب 2.0 و سایت های وب دویی استفاده از فایل های چند رسانه ای بر روی شبکه اینترنت بیشتر و بیشتر شده است. همچنین این روزها جو پادکستینگ نیز تعداد زیادی از وبلاگ نویسان را شدیدا گرفته است. در این نوشتار می خواهیم به معرفی چند برنامه رایگان ایجاد و ویرایش فایل های صوتی بپردازیم که می توانید از آنها بهره های فراوانی ببرید.

شاید تا پیش از این برای ویرایش فایل های صوتی و یا ایجاد آنها از برنامه هایی مانند Adobe Audition ، Cool Edit و یا Soundforge استفاده می کردید ولی در ادامه خواهید دید که برنامه های رایگانی نیز هستند که می توانند کارایی نظیر و یا حتی بهتر از نرم افزار ها نام برده داشته باشند.

1- Audacity
Audacity نرم افزاری رایگان و کد باز است که با آن می توانید فایل های صوتی را ضبط ، ذخیره و ویرایش کنید. می توانید به صورت زنده صدای خود را بر روی سیستم خود ذخیره کنید و یا فایل های Ogg ، MP3 ، WAV و AIFF ویرایش کنید. با کمک این نرم افزار می توانید فایل های صوتی خود را جدا و یا به هم بچسبانید ، افکت های مختلفی در آنها ایجاد کنید و صدا های مختلفی را به آنها اضافه نمایید.

2- Power Sound Editor
Power Sound Editor همانطور که از اسمش نیز معلوم است ، قدرت زیادی در ایجاد ، ویرایش و ذخیره فایل های صوتی به شما می دهد. اینترفیس و محیط کاربری بسیار مطلوبی دارد و کار با آن ساده است. با استفاده از این برنامه می توانید صدای خود را به طرز حرفه ایی ضبط و آن را با موسیقی های دیگر میکس کنید. از طریق این برنامه می توانید بعد از ذخیره کردن فایل خود آن را مستقیما بر روی وب بفرستید و یا ایمیل کنید.

3- mp3DirectCut
برنامه ای بسیار سریع و با ثبات برای ویرایش فایل های
mp3. با استفاده از این برنامه به صورت مستقیم می توانید بخشی از یک فایل را جدا و یا حذف کنید.

4- Music Editor Free
استفاده از
MEF یک برد چند جانبه است! MEF به شما کمک می کند که موسیقی مورد علاقه خود را ضبط ، ویرایش و ذخیره کنید. افکت های مختلف این برنامه باعث می شود که قدرت زیادی در اختیار شما در ویرایش صدا هایی که ضبط کرده اید قرار دهد و باعث می شود آنها را به طرزی که علاقه دارید ویرایش کنید.

5- Wavosaur
این برنامه تمامی امکاناتی که یک ویرایشگر صوتی باید داشته باشد را دارد. همچنین از
VST و درایور ASIO نیز پشتیبانی می کند. قدرت این برنامه به حدی است که افکت های مختلف را به صورت بلادرنگ اجرا و پردازش می کند. این برنامه هیچ فایل نصب شدنی ندارد و همینطور در ریجستری ویندوزتان نیز تغییری ایجاد نمی کند.