سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دادن صدقه و پیوند با خویشاوندان، گناهانتان را پاک کنید و محبوب خداوند شوید . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :29
بازدید دیروز :70
کل بازدید :844186
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/30
6:47 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: http://weblog.azemat.com

-
من می‌خواهم وبلاگ‌نویس شوم! از کجا باید شروع کنم!؟
در ابتدا در یکی از سایت‌های رایگان سرویس‌دهنده وبلاگ ثبت‌نام کنید. می‌توانید از Blogger.com شروع کنید. پس از این‌که مدتی را با این سرویس‌دهنده رایگان گذراندید و به عبارتی با چم و خم وبلاگ‌نویسی آشنا شدید، می‌توانید به یک دامین و فضای شخصی کوچ کنید. البته شما از همان ابتدا هم می‌توانید تحت یک دامین و فضای شخصی وبلاگ‌تان را منتشر کنید، ولی بهتر است کار را با سرویس‌های رایگان شروع کنید. پس از ثبت وبلاگ، شروع به نوشتن کنید! راجع به هر چیزی که دوست دارید.


-
چه کار کنم که وبلاگم در موتورهای جستجو ثبت شود؟
لازم نیست شما کار خاصی انجام دهید. اکثر موتورهای جستجوی معروف و بالاخص گوگل (که به عبارتی معروف‌ترین و مهم‌ترین موتور جستجو به‌حساب می‌آید) شما را خود به خود پیدا می‌کنند و صفحات وبلاگ شما را ایندکس می‌کنند. البته در برخی از این موتورهای جستجو قسمتی برای معرفی کردن و شناساندن سایت‌های جدید وجود دارد، که از آن طریق هم می‌توانید وبلاگ‌تان را به موتور جستجو معرفی کنید. اگر این کار را هم نکردید، نگران نباشید. گوگل شما را پیدا خواهد کرد و همین کافی است.


-
می‌خواهم وبلاگ بنویسم اما نمی‌دانم با چه موضوعی!
دست شما برای انتخاب موضوع برای وبلاگ‌تان بسیار بسیار باز است. به عبارتی در خصوص هر چیزی که بخواهید می‌توانید بنویسد. مثلا وبلاگ‌تان می‌تواند دفتر خاطرات شما باشد و شما از روزمرگی‌ها و مطالب مختلف دیگر در آن بنویسید. اما باید توجه داشته باشید درصورتی که می‌خواهید وبلاگ‌تان خواننده داشته باشد و به عبارتی برای افراد دیگر مفید باشد، سعی کنید روی موضوع تخصصی که به آن مهارت دارید، کار کنید. مثلا اگر به مکانیکی و مسائل مربوط به آن وارد هستید، یک وبلاگ در خصوص خودرو و مسائل جانبی آن بسازید و اطلاعات خود را با دیگران تقسیم کنید. یا اگر شما در رشته‌ی کتاب‌داری تحصیل می‌کنید، می‌توانید یک وبلاگ مرتبط با رشته‌ی تحصیلی‌تان بسازید و مردم را با این رشته بیشتر آشنا کنید. جای این دسته از وبلاگ‌های تخصصی در وبلاگستان فارسی، بسیار خالی است.


-
چگونه می‌توانم رنگ‌های استفاده شده در قالب وبلاگم را تغییر دهم؟
در بخش مدیریتی وبلاگ‌تان بخشی با نام Template یا قالب وجود دارد. فرقی هم نمی‌کند که آیا با یک سرویس‌دهنده رایگان، وبلاگ‌تان را منتشر می‌کنید و یا اینکه یک برنامه مدیریت محتوی مانند موویبل‌تایپ، بر روی فضای شخصی خود نصب کرده‌اید و وبلاگ‌تان را از آن طریق منتشر می‌کنید. در هر حال وارد این بخش شده و کدهای موجود را Copy کرده و به عنوان مثال در برنامه مایکروسافت فرانت‌پیج، Paste کنید. حال شما با یک صفحه‌ی معمولی HTML سروکار دارید. هر تغییری که می‌خواهید، می‌توانید در رنگ و یا دیگر اجزای قالب خود بدهید. البته شما باید تا حد کمی با برنامه مایکروسافت فرانت‌پیج و یا زبان HTML آشنایی داشته باشید. پس از اینکه تغییرات دلخواه را انجام دادید، کدهای جدید را جایگزین کدهای قبلی کرده و تغییرات را ذخیره کنید. در اکثر موارد نیاز هست که یک‌بار وبلاگ را بازسازی کرده تا تغییرات اعمال شود.


-
وبلاگ من خواننده ندارد، چه کنم؟
درباره جذب خواننده برای وبلاگ هم بحث مفصل است. یک عده از وبلاگ‌نویسانی که تازه، کار را شروع کرده‌اند، انتظار دارند که در همان ابتدای کار با سیل عظیم خوانندگان روبرو شوند! این طرز تفکر اشتباه است. شما ابتدا باید مدتی بنویسید تا شناخته شوید و پس از آن کم‌کم معروف بشوید! نه اینکه بخواهید همه‌ی راه‌ها را، یک‌شبه طی کنید. به هر حال چند مورد برای جذب خواننده خدمت‌تان عرض می‌شود:
-
اکثر سرویس‌دهنده‌های وبلاگ، بخشی با عنوان لیست اعضا دارند و وبلاگ‌های اعضای خود را در شاخه‌ی مناسب، در آن ثبت می‌کنند. سعی کنید اگر سرویس‌دهنده وبلاگ‌تان دارای لیست اعضا می‌باشد، حتما در آن لیست، حضور داشته باشید.
-
یک سری از خوانندگان، شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا خواهند کرد، سعی کنید این دسته از بازدیدکنندگان را از دست ندهید! هر کدام از این بازدیدکنندگان می‌توانند یک مشتری دائمی برای شما باشند.
-
سعی کنید از وبلاگ‌های معروف و پرخواننده لینک بگیرید، مثلا یک مطلب مفید و جالب بنویسید و از آن‌ها بخواهید که به این مطلب شما لینک بدهند.
در کل نگران نباشید، اگر پیوسته و مفید بنویسید، کم‌کم شناخته خواهید شد و بازدیدکنندگان به سمت شما خواهند آمد.


  
  

وقتی صفحه ای را باز کردید به view بروید و گزینه internet option را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز میشود روی کلید colors در پایین صفحه کلیک کنید. به جعبه colors در این صفحه دقت کنید. علامت چک مارک را از کنار عبارت use windows colors بردارید و سپس رنگ نوشته ها (text) و زمینه (background) را مطابق نظر خود تغییر داده و ok بزنید. البته دقت کنید از این پس همواره شما رنگ نوشته ها و زمینه را در تمام صفحات وب اینطور خواهید دید، مگر باز گردید و دوباره کنار عبارت use windows colors علامت چک مارک را بگذارید.


  
  

توسط: a_yaghobi

یه مشکل ساده ای که برای بعضی ها به منظور استفاده کردن از این برنامه پیش می‌آید دریافت پیغام خطا از طرف outlook یا outlook express است.
حال راه‌حل اینه که بعد از نصب برنامه باید یکبار ان را اجرا کرده و مراحل نصب را کامل کرد بعد بر طبق دستور داده شدهoutlook یا outlook express را تنظیم کنید و سپس از برنامه استفاده کنید.
به همین سادگی!


  
  

از: http://www.kurdit.net

حتما تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید فایلی را از اینترنت بگیرید، ولی به دلیل اینکه سایت مورد نظر، لینک مسقیم را درون سایت خود قرار نداده بود، شما مجبور بودید که به وسیله خود Browser آن را Download کنید که این راه مشکلاتی را نیز در برداشت. مثلا اگر شما Disconnect می شدید، مجبور بودید که فایل مورد نظر خود را از ابتدا Download کنید. اما به وسیله این روش، ابتدا می توانید لینک مستقیم برای Download فایل مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس به وسیله نرم افزارهایی همانند Go!Zilla, DAP, GetRight, FlashGet و ... شروع به Download فایل مورد نظر کنید.
ابتدا بر روی لینک داده شده در سایت، کلیک سمت راست ماوس را زده و از منوی ظاهر شده گزینه Open In New Window را انتخاب کنید (و یا اینکه کلید Shift را نگه داشته و بر روی لینک کلیک کنید). پنجره جدیدی باز می شود. پس از گذشت 5 الی 6 ثانیه، کلید ESC را فشار دهید و یا دکمه Stop موجود در Browser خود را کلیک کنید تا بارگذاری صفحه متوقف شود. به قسمت Address Bar رفته و کلید Enter را فشار دهید تا صفحه مورد نظر، دوباره شروع به بارگذاری شود. حال در قسمت Status Bar، لینک مستقیم فایل را مشاهده نمایید.


  
  

کلیک راست کار نمی کند؟!
در بعضی صفحات یا روی بعضی تصاویر، کلیک راست موس کار نمی کند. در واقع طراح صفحه خواسته با اینکار جلوی پرینت کردن یا save بعضی صفحات یا عکس ها را توسط شما بگیرد، ولی شما به او بدلش را بزنید: کلیک چپ را فشار دهید و نگهدارید ، حالا کلیک راست کنید، می بیند که کلیک راست (در این حالت) عمل می کند!
بهرحال در بدترین حالت اگر بهیچ وجه نتوانستید عکسی را save کنید، این کار را انحام دهید.
عکس را در صفحه مونیتور خود بیاورید، سپس کلید print screen را که روی صفحه کلیدتان است فشار دهید (در این حالت در واقع تمامی مطالب و تصاویر روی صفحه مانیتورcopy شده است) حال یک برنامه ویرایش تصاویر، مثل paint که در خود برنامه windows است، را باز کنید و در صفحه سفید آن کلیک راست کنید و از نواری که باز می شود ، گزینه paste را انتخاب کنید. می بینید که مطالب صفحه مانیتور به طور کامل به این جا می آید. حال می توانید مستقیما این را به نام فایلی save کنید، یا ابتدا عکسهای آن را درآورده (دوربری کنید) و سپس هر عکسی را در فایلی save کنید.
دقت کنید با یان روش صفحه محتویات قابل دیدن روی مانیتور منتقل و save می شوند و در صفحاتی که scrollهای افقی یا عمودی دارند،‌در واقع شما از بقیه صفحه صرفنظر کرده اید، اگر بخواهید آن قسمتها را هم save کنید، با حرکت دادن scrollbar ، آنها را روی صفحه مانیتور بیاورید و مجددا کارهای گفته شده در بالا را انجام دهید تا آن قسمتها هم save شوند.


آلت دست طراح صفحه وب نشوید.
در واقع باید گفت امان از این طراحان صفحات وب که هنوز ول کن فریم نیستند، باوقتی می خواهید صفحه ای یا عکسی را save کنید، صفحه ای باز می شود و در آن بطور پیش گزیده نام فایل همان نامی نوشته شده که طراحی وب بر آن صفحه گذاشته است. ولی طراح صفحه وب نامگذاری صفحات و عکسها را بنابر نیازمندیهای خودش گذارده است. شما می توانید نامها را مطابق نظر خود تغییر داده و سپس آن را save کنید.

به هر کس فاکس و ایمیل خود را ندهید .
در واقع باید گفت امان از این طراحان صفحات وب که هنوز ول کن فریم نیستند، بابعضی سایتها برای ورود به آنها، از شما آدرس ایمیل می خواهند. ولی آدرس خود را به هر کسی ندهید. فقط اگر قرار است بعدا ارتباط شما با سایت از طریق ایمیل باشد به آنها آدرس ایمیل خود را بدهید. بسیاری از سایتها فرق آدرس ایمیل واقعی با جعلی را نمی فهمند، پس می توانید به آنها آدرس ایمیلی مثل salam@khodahafez.com را بدهید! در غیر اینصورت منتظر دهها ایمیل از سایتهای تبلیغاتی باشید.

اگر رنگ نوشته های یک صفحه باعث ناخوانا شدن آن شده است چه کنیم؟
وقتی صفحه ای را باز کردید به view بروید و گزینه internet option را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز میشود روی کلید colors در پایین صفحه کلیک کنید. به جعبه colors در این صفحه دقت کنید. علامت چک مارک را از کنار عبارت use windows colors بردارید و سپس رنگ نوشته ها (text) و زمینه (background) را مطابق نظر خود تغییر داده و ok بزنید. البته دقت کنید از این پس همواره شما رنگ نوشته ها و زمینه را در تمام صفحات وب اینطور خواهید دید، مگر باز گردید و دوباره کنار عبارت use windows colors علامت چک مارک را بگذارید.

و اما آخرین و نه کم اهمیت ترین :
همانطور که وقتی می خواهید با ماشینی رانندگی کنید صندلی و آیینه و .... را مطابق نظر خود تنظیم می کنید. وقتی هم که می خواهید در اینترنت "بچرخید" مرورگر را مطابق نظر خود تنظیم کنید. کلیدهای مورد نظر خود را اضافه کنید و آنهایی که نمی خواهید حذف کنید. کلیدها را بزرگ یا کوچک کنید.
جستجوگری که از آن استفاده می کنید (مثلا toolbarاگر لازم می دانید) را دانلود کنید، تا برای سرچ در آنها هر بار مجبور نباشید به صفحه اول google یا yahoo مراجعه کنید.


  
  

فرض کنید آدرسی به شکل زیر از دوستی می گیرید و آن را در جعبه آدرس مرورگرتان تایپ می کنید:
www.world.com/europe/italy/rome.html
پس از زدن enter صفحه ای می آید که می گوید به هر دلیل نمی توانم چنین صفحه ای را باز کنم. در اینصورت تکه آخر آدرس را حذف کنید و مجددا enter بزنید:
www.world.com/europe/italy
حالا ببینید در این صفحه می توانید لینک rome را بیابید یا خیر. گاهی این صفحه هم نمی آید یا دسترسی شما به این صفحه غیر مجاز است، پس یک قدم دیگر به عقب بروید و enterبزنید:
www.world.com/europe
ببینید در این صفحه می توانید italy را بیابید. مقصود از این مثال شناخت ساختار لایه لایه آدرسهای اینترنتی بود.
مثال دیگر: در سایتی می گویند پاسخ به سوال شما در این آدرس است:
www.responses.com/cgi-gin/search?dir=engid=1257
اینجا باز ما وسوسه می شویم پاسخ سوالات دیگران را هم بخوانیم. نگاهی به آدرس می اندازیم و می بینیم چیزی می فهمیم یا خیر. این آدرس به ما می گوید در سایت http://www.responses.com ، در فهرست eng (که احتمالا engineering به معنای مهندسی است) پاسخ سوالی با شماره مشخصه (identification=id) 1257 وجود دارد. پس حالا می توانیم با تغییر 1257 در آدرس به 1255 یا 1256 یا ..... به بقیه پاسخها نیز دست یابیم. حتی اگر به سایت مراجعه کنید ممکن است بتوانیم بقیه فهرست ها (علاوه بر مهندسی) را ببینیم و بتوانیم نام اختصاری آن را حدس زده و بجای eng بنشانیم تا بتوانیم به دیگر پاسخها در دیگر زمینه ها دست یابیم .


85/10/22::: 1:48 ص
نظر()
  
  

از طریق My Computer به کنترل پنل رفته و روی گزینه Internet Option کلیک کنید.

در صفحه ظاهر شده، قسمت home page، کادر Address، سایتی که همیشه به هنگام باز شدن اینرتنت اکسپلورر فعال می‌گردد را یافته و به آدرس سایت دیگری مثلاً yahoo و یا Google تغییر دهید.

می توانید با کلیک بر روی گزینه Use Blank صفحه خانگی خود را به یک صفحه خالی اختصاص دهید.

حال روی گزینه Ok کلیک کنید.


  
  

برای این کار لازم نیست کل صفحه را save کنید . در این صورت کافیست توسط موس، کرزر را روی عکس ببرید، سپس کلیک راست کنید و از داخل صفحه ای که باز می شود، گزینه save picture را انتخاب کنید.
سپس با انتخاب مسیر دلخواه خود آنرا ذخیره نمائید.


  
  

سوال: من در مرورگر اینترنت اکسپلورر خود نوار ابزارهای اضافی ( یاهو، AOL و گوگل )‌دارم اما نمی خواهم همیشه آنها را داشته باشم چگونه می توانم آنها را غیر فعال کنم؟

جواب: شما می توانید نوار ابزارهای اضافی را با استفاده از
Internet option خود به طور کامل غیرفعال کنید. اما اگر شما می خواهید به این نوار ابزارها دسترسی داشته باشید بدون اینکه همیشه پیش روی شما باشند یا اگر فکر می کنید گاه گاهی به آنها نیاز دارید روش زیر را به کار ببرند. به گزینه View\toolbars نوار بالای صفحه مرورگر بروید و نوار ابزارهایی را که نیم خواهید نمایش داده شوند را از حالت انتخاب خارج کنید. همچنین می توان با کلیک راست روی فضای خالی نوار ابزار مورد نظر رفته و از آنجا نوار ابزار مورد برای بازگرداندن دوباره نوار ابزار فقط کافیست دوباره آن را انتخاب کنید.


85/10/15::: 2:23 ع
نظر()
  
  

درست شنیدید،مرورگر شبکه فایرفوکس شرکت موزیلا این امکان را فراهم می کند تا بیش از یک صفحه اصلی را از طریق راه انداز (start up )بالا بیاورید و چون تمام صفحات به طور همزمان بارگذاری می شوند در وقت بسیار صرفه جویی می شود. این طور بگوییم که شما دوست دارید هر روز صبح اخبار ،آب و هوا و سایت مورد علاقه خودتان را مرور کنید. تنها کاری که باید انجام دهید باز کردن تمام صفحات که در نوارهای جداگانه و در یک پنجره است. برای این کار به قسمت Tools\options بروید و روی کلید «General » کلیک کنید. زیر گزینه home page کلید «use current page » را بزنید. زمانیکه شما کلید Home را بزنید مرورگر فایرفوکس را باز کنید. تمام سایت های مورد علاقه شما به طور همزمان باز می شود. توجه داشته باشید که اگر شما هنگام وب گردی روی کلید Home کلیک کنید تمام صفحات مورد علاقه تان باز می شود نه یکی از آنها.


  
  
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >