سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه مؤمن را ساکت دیدید، بدو نزدیک شوید که حکمت القا می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :130
کل بازدید :843310
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/17
5:33 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

اگر از قطع و صل زیاد مودم شکایت دارید به آدرس زیر بروید و عبارت مربوطه را وارد نمایید. این عمل باعث می شود که ارتباط مودم بدون پاسخ 5 ثانیه ای پایدارتر بماند.

اگر با ویندوز 98 یا ME کار می کنید به این آدرس بروید :
Control Panel ----> Modem ----> General ----> Properties ----> Connection ----> Advanced
سپس در قسمت Extra Seting عبارت S10=50 را وارد کنید.


  
  

از: خبرگزاری سلام

اگر وبلاگ شما توسط یک سرویس‌دهنده رایگان اداره می‌شود، شما هم می ‌توانید یک لینک‌دونی در وبلاگ خود داشته باشید.
برخی سرویس‌دهنده‌ها خود بطور پیش‌فرض، بخشی برای قرار دادن لینک‌دونی دارند و می ‌توانید از آن استفاده کنید.
حال اگر سرویس‌دهنده دارای چنین امکانی نبود، شما می‌توانید یک وبلاگ دیگر در یک سرویس‌دهنده، مثل بلاگر بسازید و از آن بعنوان لینک‌دونی استفاده کنید.
(
داخل آن لینک قرار دهید) سپس آن وبلاگ را با کمک دستورات جاوا اسکریپت، به داخل وبلاگ خود وارد کنید.
حالا شما هم یک لینک‌دونی دارید که برای بروز کردن آن، باید به سرویس‌دهنده‌ای که وبلاگ لینک‌دونی را در آن ساخته‌اید،(در اینجا بلاگر) رفته و به وبلاگ لینک‌دونی خود، لینک اضافه کنید.
درصورتیکه از جاوا اسکریپت بدرستی استفاده کرده باشید، لینک‌های جدید در وبلاگ شما به نمایش درمی آید.


  
  

از: خبرگزاری سلام

مشکل از نوع طراحی قالب وبلاگ است. به این معنی که طراح قالب وبلاگ شما، به هنگام طراحی، اصول مربوط به استانداردهای طراحی وب را رعایت نکرده و تنها به سازگاری قالب وبلاگتان با مرورگر اینترنت اکسپلورر توجه کرده است.
درصورتیکه اگر استانداردهای مربوطه را به دقت رعایت می‌کرد، وبلاگتان نه تنها در مرورگر فایرفاکس، بلکه در هر مرورگر استاندارد دیگری به خوبی به نمایش درمی‌آمد.
در اینجا به این نکته هم اشاره می کنیم که درحال حاضر، میزان استفاده از مرورگرهای مختلف و به‌خصوص فایرفاکس، در حال افزایش است، از اینرو اگر می خواهید یک وبلاگ حرفه‌ایی داشته باشید، حتما طریقه‌ نمایش آنرا در مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و اُپرا چک کنید.


  
  

ترجمه: میثاق محمدی‌زاده
ماهنامه شبکه

اشاره :
همانند بسیاری از برنامه‌ها، می‌توان قابلیت‌های جدیدی را با بسته‌های افزودنی(
Extensions) به مرورگر فایرفاکس افزود. به دلیل دسترسی به کد منبع پروژه توسعه فایرفاکس و محبوبیتی که در میان طرفداران نرم‌افزارهای آزاد دارد، بسته‌های افزودنی متنوع و زیادی برای فایرفاکس نوشته شده است. سایت رسمی پروژه فایرفاکس و سایت توسعه پروژه‌های بنیاد موزیلا (نشانی http://www.mozdev.org) بهترین منابع برای یافتن و دریافت ‌Extension‌های فایرفاکس هستند. دامنه موضوعی این بسته‌ها چنان گسترده و متنوع است که بی‌شک نمی‌توان همه‌ آن‌ها را در یک مقاله گنجاند. از این رو در نوشتار حاضر چند ابزار عمومی محبوب معرفی خواهند شد. برای افزودن یک‌ ‌Extension به فایرفاکس از منوی Tools و گزینه ‌Extensions، بر روی ‌ Get More extensions کلیک کنید. ممکن است بعد از نصب یک Extension، آن‌را در مرورگر مشاهده نکنید. در این حالت از مسیر View> ToolsBar

‌افزایش سرعت دانلود
دو برنامه الحاقی جالب برای افزایش سرعت موتور دانلود فایرفاکس ارائه شده است. اولین برنامه با نام
‌Download manager Tweak Extension از آدرس bmextension.mozdev.org قابل دریافت است. با نصب این ابزار می‌توانید قابلیت‌های مدیریت دانلود فایرفاکس را افزایش دهید. به‌عنوان مثال، برای دسترسی سریع‌تر، می‌توان این ابزار را در نوار sider یا‌‌Tab گشود. این بسته افزودنی چندین کلید جدید را به پنجره دانلود فایرفاکس اضافه می‌کند که کار با آن را آسان‌تر خواهد کرد.


اگر از شکل و ظاهر پنجره مدیریت دانلود فایرفاکس خسته شده‌اید و طرفدار کمی تنوع هستید، بسته
Star Downloader را از این آدرس نصب کنید. این ابزار که اخیراً به صورت کامل با مرورگرهای بنیاد موزیلا سازگاری داده شده‌است، با دسته‌بندی کردن فایل‌های دانلود در چندین بخش و به‌کارگیری روش‌هایی برای پیداکردن بهترین مسیر دانلود فایل، به‌طور محسوسی سرعت موتور دانلود فایرفاکس را افزایش می‌دهد.

مسدود کردن‌
Popupها
‌خود فایرفاکس از یک ابزار مدیریت و مسدود‌کردن پنجره‌های تبلیغاتی یا همان
Pup Upها استفاده می‌کند. اما با استفاده از بسته Adblock (نشانی http://www.adblock.mozdev.org) توانایی بیشتری برای مقابله با این پنجره‌های تبلیغاتی به‌دست می‌آورید. این ابزار به شما کمک می‌‌کند از درون خود پنجره‌های مرورگر‌،Pup up‌‌ها را مسدود کنید.

مدیریت
Tab‌ها
‌یکی از جذابیت‌های فایرفاکس که هر کاربری را به‌سوی خود جلب می‌کند، بهره‌گیری از قابلیت
tab‌ها است. با استفاده از ابزار ‌QuickTabpreftoggle می‌توان به کارایی بهتری در هنگام کار با Tab‌ها رسید که بهترین آن‌ها، توانایی گشودن تمامی صفحات جدید با استفاده از Tab بدون گشودن پنجره‌های جدید است. این ابزار را می‌توانید از این نشانی دریافت کنید.

هواشناسی
با ابزار
‌ForecastFox همیشه وضعیت آب و هوا را زیر نظر داشته باشید. این ابزار از این نشانی قابل دریافت است. پس از نصب، یک بار مرورگر فایرفاکس را ببندید و مجدداً باز کنید. با انتخاب موقعیت جغرافیایی خود، آیکون‌های کوچک مربوط به وضعیت آب و هوا را در نوار زیرین فایرفاکس مشاهده می‌کنید. برای توضیحات بیشتر می‌توانید نشانگر ماوس را بر روی این آیکون‌ها قرار دهید.

بررسی املای لغات
‌اگر از افرادی هستید که به‌صورت پیوسته با انجمن‌ها و تالارهای گفتگوی آنلاین سر و کار دارید و از فرم‌های آنلاین برای وارد‌کردن اطلاعات خود استفاده می‌کنید، جهت اطمینان از صحت املای لغات، به یک ابزار
Spell Check نیاز خواهید داشت. spellbound در نشانی http://spellbound.sourceforge.net یکی از بهترین‌ها است. برای دریافت این ابزار بر روی لینک Installation از صفحه اصلی پروژه کلیک کنید. در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود، لوگوی فایرفاکس را انتخاب کنید تا نسخه ویژه این مرورگر انتخاب شود. با پیگیری دستورالعمل‌های نصب برنامه، به‌راحتی این ابزار نصب خواهد شد. پس از نصب از مسیر Tools‌
IE در فایرفاکس
ممکن است با صفحات وبی برخورد کنید که فقط با مرورگر
‌‌IE قابل مشاهده ‌هستند. با نصب بسته افزودنی ieviewاز این نشانی می‌توانید این صفحات را در IE باز کنید. پس از نصب کافی‌است بر روی صفحه‌ای که می‌خواهید در مرورگر ‌IE گشوده شود کلیک راست کنید و با ‌IE صفحه را مشاهده نمایید.

گوش دادن به موسیقی‌
‌ابزار
‌‌FoxyTunes یکی از عمومی‌ترین پخش‌کننده‌های موسیقی برای مدیریت فایل‌های مالتی‌مدیا در درون مرورگر فایرفاکس است. این برنامه را می‌توان از این آدرس دریافت کرد. پس از نصب ، دکمه‌های این برنامه به صورت یک نوار در قسمت زیرین پنجره فایرفاکس ظاهر می‌شوند. می‌توانید جای این نوار را تغییر دهید و آن‌را در مکانی که دوست دارید قرار دهید. برای پخش فایل موسیقی آنلاین دلخواهتان، کافی‌است بر روی آیکون Music کلیک کنید و از مسیر ‌Player >Select آدرس فایل را وارد نمایید.

نکته‌ برداری
‌با ابزار
QuickNote در نشانی quicknote.mozdev.org قادر خواهید بود در هنگام گشت‌زنی در وب، یادداشت‌برداری کنید و با انتخاب متون، آن‌ها را به ‌‌Quicknote منتقل نمایید و url یادداشت را در آخر نوشته درج کنید. اگر این ابزار به قابلیت جستجوی تحت وب نیز مجهز بود، بسیارعالی می‌شد!

بهتر، سریع‌تر، سبک‌تر
FireTune یک برنامه رایگان برای بالا بردن کارایی و تنظیم دستی فایرفاکس است. این برنامه را می‌توانید از این نشانی دریافت کنید. فایرفاکس را اجرا کنید و از مسیر Tools>Options>Privacy بر روی کلید Clear کلیک نمایید و در ادامه کلیدهای Cache و ‌Ok را فشار دهید تا تاریخچه موقت فایرفاکس پاک شود.

اکنون وارد سایت http://www.numion.com/stopwatch شوید و در قسمت
URL، نشانی سایت رسمی فایرفاکس، یعنی ‌‌www.mozilla.org.products/firefox، را وارد‌ کنید. هنگامی که سایت فایرفاکس باز می‌شود، یک شمارنده زمان را به شما نشان خواهد داد.

زمان بازشدن صفحه را به خاطر بسپارید. فایرفاکس را ببندید و برنامه
‌FireTune را نصب کنید. در هنگام اجرای برنامه با پیغام "‌Creating backup of configuration" مواجه خواهید شد که از شما برای گرفتن یک فایل پشتیبان از تنظیمات فایرفاکس اجازه می‌گیرد. با کمک برنامه FireTune می‌توانید تنظیمات مربوط به PC یا ‌Net Connection فایرفاکس را انجام دهید.

در پایان بر روی دکمه
Tune کلیک کنید تا این تنظیمات در روی فایرفاکس اعمال شوند. مشاهده می‌کنید فایرفاکس کارایی بهتری دارد و با سرعت بیشتری صفحات وب را باز می‌کند. اگر بعد از اعمال برخی تنظیمات، نتیجه کار رضایت‌کننده نبود، می‌توانید آن‌ها را به حالت اول برگردانید.


  
  

چه تفاوتی میان MovableType و WordPress وجود دارد؟
در ابتدا باید ذکر کنیم که برنامه WordPress نیز یک برنامه مدیریت محتوی همچون موویبل‌تایپ می‌باشد که می‌توانید از آن برای ساخت وبلاگ استفاده کنید. این برنامه نیز مشتریان بسیار زیادی را نیز به سوی خود جذب کرده است. نخستین تفاوت آشکار میان این دو برنامه مدیریت محتوی، این است که برنامه وردپرس یک برنامه کدباز می‌باشد، حال آن‌که موویبل‌تایپ این‌طور نیست. تفاوت دیگر این است که ام‌تی یا همان موویبل‌تایپ در حالت پیشفرض، صفحاتش (صفحات وبلاگی که توسط ام‌تی اداره می‌شود) را، به صورت استاتیک تولید و منتشر می‌کند. استاتیک بودن صفحات منتشر شده دارای مزیت‌هایی می‌باشد؛ از جمله این‌که این‌گونه صفحات، خیلی بهتر در موتورهای جستجو از جمله گوگل ایندکس می‌شوند. (که این خود نکته بسیار مهمی است) از طرفی وقتی که صفحات به صورت استاتیک منتشر می‌شوند، حتی در هنگامی که بانک اطلاعاتی سایت دچار مشکل است، صفحات وبلاگ به خوبی Load شده و مشکلی در مشاهده آن‌ها وجود نخواهد داشت. این استاتیک بودن صفحات از طرفی نیز باعث افزایش تعداد صفحات موجود بر روی هاست و در نتیجه افزایش حجم مورد استفاده وبلاگ می‌شود. حال آن‌که WordPress این‌گونه نیست. صفحاتی که وردپرس آن‌ها را تولید می‌کند، صفحاتی داینامیک می‌باشند. مقصود از صفحه داینامیک این است که، این صفحات به صورت استاتیک بر روی هاست موجود نمی‌باشد، بلکه با توجه به درخواست کاربر (یا همان بازدیدکننده) ساخته و نمایش داده می‌شود. داینامیک بودن صفحات باعث می‌شود که حجم اشغال شده توسط صفحات وبلاگ، بمراتب کمتر از حالتی باشد که صفحات به صورت استاتیک تولید شده‌اند. البته باید در نظر داشته باشید که، چون صفحات داینامیک با توجه به درخواست کاربر، در همان لحظه ساخته می‌شود، در صورت مشکل داشتن بانک اطلاعاتی، هنگام مشاهده‌ی صفحات وبلاگ، با مشکل مواجه خواهیم شد. در پایان باید ذکر کنیم که ام‌تی در نسخه‌های جدید خود، امکان استفاده از صفحات داینامیک را نیز فراهم کرده است. به این صورت که شما هم می‌توانید در وبلاگ‌تان صفحات داینامیک داشته باشید و هم صفحات استاتیک. از دیگر تفاوت‌های میان ام‌تی و وردپرس، حجم خود این برنامه‌ها می‌باشد که ام‌تی حدود پنج برابر بیشتر از وردپرس بر روی هاست، فضا اشغال می‌کند. تفاوت دیگری که ممکن است برای خیلی‌ها مهم باشد، این است که نسخه‌ی نامحدود ام‌تی رایگان نیست. حال آن‌که وردپرس برنامه‌ای کاملا رایگان است! (در نسخه 3.2 رایگان ام‌تی، شما اجازه‌ی ساخت بینهایت وبلاگ و تنها یک نویسنده را خواهید داشت) همچنین خوب است بدانید برای هر کدام از این برنامه‌های مدیریت محتوی، پلاگین‌های زیادی نوشته شده است که شما با کمک این پلاگین‌ها، می‌توانید قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را به وبلاگ خود اضافه کنید.


-
آیا در سرویس‌های رایگان ارائه‌دهنده وبلاگ، می‌توان لینک‌دونی داشت؟
بله، اگر وبلاگ شما توسط یک سرویس‌دهنده رایگان اداره می‌شود، شما نیز می‌توانید یک لینک‌دونی در وبلاگ خود داشته باشید. برخی از سرویس‌دهنده‌ها خود به طور پیش‌فرض، بخشی را برای قرار دادن لینک‌دونی دارند و شما می‌توانید براحتی از آن استفاده کنید. حال اگر سرویس‌دهنده شما دارای چنین امکانی نبود، نگران نباشید! شما می‌توانید یک وبلاگ دیگر در یک سرویس‌دهنده، مانند بلاگر بسازید و از آن به عنوان لینک‌دونی استفاده کنید. (داخل آن لینک قرار دهید) سپس آن وبلاگ را با کمک دستورات جاوا اسکریپت، به داخل وبلاگ خود وارد کنید. پس از این شما نیز یک لینک‌دونی خواهید داشت که برای به‌روز کردن آن، باید به سرویس‌دهنده‌ای که وبلاگ لینک‌دونی را در آن ساخته‌اید، (در اینجا بلاگر) رفته و به وبلاگ لینک‌دونی خود، لینک اضافه کنید. در صورتی که از دستورات جاوا اسکریپت به درستی استفاده کرده باشید، لینک‌های جدید در وبلاگ شما به نمایش درخواهد آمد.


-
وبلاگ من توسط یک سرویس‌دهنده رایگان وبلاگ اداره می‌شود، آیا می‌توانم از امکانات سایت BlogLet استفاده کنم؟
نخست اشاره می‌کنیم که سرویس بلاگ‌لت که در آدرس http://www.bloglet.com در دسترس می‌باشد، جهت ایجاد یک خبرنامه برای وبلاگ به‌کار می‌رود. به این صورت که مطالب جدید وبلاگ شما، توسط این سرویس‌دهنده، برای اعضا ارسال می‌شود. در پاسخ به سوال باید عرض کنیم که اگر سرویس‌دهنده وبلاگ شما، خروجی RSS تولید می‌کند، شما نیز می‌توانید از امکانات این سایت استفاده کنید. برخی از سرویس‌دهندگان (مانند بلاگر) این خروجی را برای وبلاگ، تولید و برخی دیگر (مانند پرشین‌بلاگ) تولید نمی‌کنند. همچنین اکثر برنامه‌های مدیریت محتوی، مانند ام‌تی و وردپرس، این خروجی را برای وبلاگ تولید می‌کنند. البته خود بلاگ‌لت به‌طور پیش‌فرض، از برخی از سرویس‌دهندگان رایگان وبلاگ، پشتیبانی می‌کند. به این صورت که نام‌کاربری و پسورد خود در این سرویس‌دهنده‌ها و یک سری اطلاعات دیگر مورد نیاز را، در بلاگ‌لت وارد می‌کنید و آن‌گاه می‌توانید از امکانات سرویس بلاگ‌لت استفاده کنید. با مراجعه به سایت بلاگ‌لت می‌توانید نام و آدرس این سرویس‌دهندگان رایگان وبلاگ را مشاهده کنید.


85/11/6::: 1:27 ص
نظر()
  
  

- فتوبلاگ چیست و چگونه می‌توان یک فتوبلاگ ساخت؟
فتوبلاگ همان‌طور که از نامش پیداست، وبلاگی است که در آن عکس قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر فتوبلاگ، یه وبلاگی گفته می‌شود که در آن، حرف اول را عکس می‌زند، هر چند که در این وبلاگ توضیحات متنی نیز وجود داشته باشد. در فتوبلاگ‌ها اکثرا افراد، عکس‌هایی را که با دوربین خود گرفته‌اند، قرار می‌دهند و توضیح کوتاهی هم در مورد آن، در زیر عکس می‌نویسند. از آن‌جا که در فتوبلاگ‌ها عکس، حرف نخست را می‌زند و معمولا هم افراد، عکس‌های جالب خود را برای قرار دادن در فتوبلاگ انتخاب می‌کنند، فتوبلاگ‌ها از محبوبیت خاصی در میان خوانندگان وبلاگ‌ها برخوردار هستند. طرز ساخت فتوبلاگ نیز ساده می‌باشد و شما بسادگی می‌توانید یک فتوبلاگ شخصی برای خود داشته باشید. اگر شما دارای هاست و دامین شخصی می‌باشید، می‌توانید از سیستم‌های مدیریت محتوای برای این‌کار استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از برنامه Movable Type استفاده کنید. به این صورت که یک وبلاگ جدید در آن بسازید و با کمی دستکاری در قالب و کدها، یک فتوبلاگ تر و تمیز برای خودتان ایجاد کنید. (اگر از این روش برای ساخت فتوبلاگ استفاده کردید، در نظر داشته باشید که صفحه اول فتوبلاگ خود را زیاد سنگین نکنید و تعداد محدودی عکس در صفحه نخست آن قرار دهید. به طور مثال قرار دادن آخرین عکس با سایز معمولی و سایز کوچک چندین عکس ماقبل، در صفحه اول، می‌توانید انتخاب مناسبی برای شما باشد) و در حالت دیگر، چنانچه دارای هاست و دامین شخصی نمی‌باشید، می‌توانید از سایت‌هایی که برای این منظور ایجاد شده‌اند، استفاده کنید. به عنوان مثال شما با ثبت‌نام در سایت http://www.flickr.com می‌توانید به طور رایگان یک فتوبلاگ تر و تمیز برای خودتان دست و پا کنید. فقط کافی است در آن عکس آپلود کنید! علاوه بر این سایت، سایت‌های مختلف دیگری هم هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کافیست یک جستجوی کوچک در گوگل انجام دهید، تا به لیستی از این‌گونه سایت‌ها دست یابید.


-
چگونه می‌توان لینک‌دونی روزانه برای وبلاگ ایجاد کرد؟
نخست به توضیح کوتاهی در خصوص لینک‌دونی روزانه می‌پردازیم. مقصود از لینک‌دونی روزانه این است که لینک‌های شما در میان مطالب اصلی شما قرار دارند و نه در یک گوشه‌ی وبلاگ. به عنوان مثال اگر شما در روز شنبه و دوشنبه دو مطلب در وبلاگ خود نوشته باشید و در روز یک‌شنبه نیز تعدادی لینک وارد وبلاگ لینک‌دونی خود کرده باشید، در صورتی که لینک‌دونی شما به صورت روزانه باشد، در بالای وبلاگ نخست مطلب روز دوشنبه، سپس لینک‌های شما و در زیر آن هم مطلب مربوط به روز شنبه قرار خواهد گرفت. درصورتی که اگر لینک‌دونی شما به صورت معمولی باشد، لینک‌ها در یک سمت وبلاگ به نمایش در خواهند آمد و در میان پست‌ها نخواهند بود. چنانچه بخواهید لینک‌دونی شما به صورت روزانه باشد، می‌توانید از آموزش وبلاگ مژده، در این آدرس استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از پلاگین MultiBlog برای ساخت لینک‌دونی روزانه بسیار مناسب خواهد بود. با کمک این پلاگین، شما می‌توانید مطالب چندین وبلاگ را بسادگی در یک وبلاگ نمایش دهید و با کمی بازی با کدها، می‌توانید یک لینک‌دونی روزانه بسازید. برای دست‌یابی به این پلاگین، عبارت MultiBlog را در گوگل جستجو کنید. صفحه مربوط به این پلاگین، جزو اولین نتایج جستجوست.


-
آیا از قالب‌های بلاگر می‌توان برای یک سرویس‌دهنده دیگر استفاده کرد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر، نمی‌توان. به این علت که هر کدام از این سرویس‌دهندگان، برای خود یک سری کد خاص دارند و درون قالب‌های آن‌ها، مجموعه‌ای از این کدها که فقط مربوط به همان سرویس‌دهنده می‌باشد، وجود دارد. به عنوان مثال در یک قالب مربوط به سیستم بلاگر، یک سری کدها و پارامترهای خاص وجود دارد که فقط مربوط به خود بلاگر می‌باشد و در سرویس‌دهندگان دیگری مانند پرشین‌بلاگ یا بلاگ‌فا کار نخواهد کرد. البته شما می‌توانید کدهای خاص داخل قالب‌های یک سرویس‌دهنده را برداشته و به جای آن‌ها، کدهای مربوط به سرویس‌دهنده مقصد را قرار دهید. در این صورت است که می‌توانید از قالب یک سرویس‌دهنده، در جای دیگری استفاده کنید. درخصوص قالب‌های مربوط به سیستم‌های مدیریت محتوی نیز دقیقا به همین شکل است. اگر بخواهید از یک قالب تحت سیستم موویبل‌تایپ، در سیستم وردپرس یا مثلا سرویس‌دهنده بلاگر استفاده کنید، باید پارامترهای موجود در قالب را با توجه به سرویس‌دهنده مقصد، تغییر دهید.


  
  

-

 چگونه می‌توان از مطالب وبلاگ، نسخه پشتیبان تهیه کرد؟
پاسخ به این سوال نیز بر اساس نوع برنامه مدیریت وبلاگ شما، متفاوت است. چنانچه از برنامه‌های مدیریت محتوی استفاده می‌کنید، اکثر این برنامه‌ها، بخشی برای Backup گرفتن از مطالب وبلاگ دارند. به‌طور مثال در برنامه موویبل‌تایپ، در بخش Import / Export شما براحتی می‌توانید یک نسخه پشتیبان از مطالب وبلاگ تهیه کنید و بعدا در صورت بروز مشکل، از طریق همین بخش آن‌را، وارد ام‌تی نمایید. از این بخش همچنین می‌توانید برای وارد کردن مطالب وبلاگ قبلی‌تان که توسط سرویس‌دهنده‌های رایگان وبلاگ یا برنامه‌های دیگر مدیریت محتوی اداره می‌شده است، استفاده کنید. فرض کنید شما مدت یک سال در بلاگر نوشته‌اید و اکنون قصد دارید که دات‌کام شوید و روی پای خود بایستید، چنانچه بخواهید از مطالب گذشته‌تان در وبلاگ جدید نیز استفاده کنید، باید از مطالب وبلاگ‌تان در بلاگر، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و از طریق همین بخش، وارد ام‌تی کنید. در بخش نخست توضیحاتی در خصوص تهیه نسخه Backup در حالتی که وبلاگ‌تان توسط یک برنامه مدیریت محتوی اداره می‌شد، عرض کردیم. حال فرض کنید وبلاگ‌تان توسط بلاگر، پرشین‌بلاگ، بلاگ‌اسکای و یا هر سرویس‌دهنده دیگری اداره می‌شود. اکثر این سرویس‌دهنده‌ها، در بخش مدیریتی وبلاگ، گزینه‌ی خاصی برای تهیه پشتیبان از مطالب وبلاگ ندارند. بنابراین باید ابتکار به خرج داد و از راه‌های دیگر استفاده کرد. به‌طور نمونه می‌توان به صورت زیر عمل کرد؛ کدهای قالب فعلی وبلاگ خود را در جایی ذخیره کنید، آنگاه یک قالب بسیار ساده که هیچ‌گونه عکسی در آن موجود نیست، جایگزین قالب فعلی کنید. (منظور از قالب ساده، قالبی است که فقط شامل پارامترهای نمایش عنوان پست، متن پست، تاریخ، نام نویسنده و ... باشد و هیچ بخش اضافه‌ایی در آن نباشد) حال از بخش تنظیمات یا در داخل خود قالب، معین کنید که تمام پست‌های شما، در صفحه اول به نمایش درآید. حال وبلاگ خود را باز کنید، می‌بینید که صفحه اول وبلاگ‌تان، شامل تمامی پست‌های شما به همراه اجزای مهم آن می‌باشد. محتویات این صفحه را کپی و در یک فایل متنی ذخیره کنید. به این ترتیب توانسته‌اید یک نسخه پشتیبان از تمامی مطالب وبلاگ‌تان داشته باشید. همچنین اگر بخواهید به سمت سیستم‌های مدیریت محتوی مانند ام‌تی کوچ کنید، می‌توانید مطالب خود را به همین طریق، وارد سیستم جدید کنید. (البته باید توجه داشته باشید که اگر بخواهید مطالب‌تان را به ام‌تی یا هر سیستم دیگری وارد کنید، خروجی مطالب از وبلاگ قبلی‌تان باید طوری باشد که ام‌تی یا آن سیستم دیگر بتواند آن‌را دریافت کند. نگران نباشید، در فایل راهنمای همراه برنامه، این موارد به خوبی توضیح داده شده است) نکته آخر که باید بدان اشاره کنیم، این است که اکثر سرویس‌دهنده‌های رایگان، به شما اجازه‌ی استفاده از نسخه پشتیبانی که خود تهیه کرده‌اید، برای وارد کردن مطالب به وبلاگ را، نمی‌دهند! چون گزینه‌ای برای این کار در اکثر سرویس‌دهنده‌های رایگان ارائه‌دهنده وبلاگ، وجود ندارد. پس در واقع این نسخه پشتیبان را برای خودتان تهیه می‌کنید و در مواقع بروز مشکل برای این سرویس‌دهنده‌ها، باید امید به نسخه Backup خود آن‌ها داشته باشید!


-
چگونه می‌توان از امکان «پست به آینده» در وبلاگ استفاده کرد؟
در ابتدا کمی در مورد این خصوصیت توضیح می‌دهیم. «پست به آینده» امکان جالب و مفیدی است که کمک شایانی به شما می‌کند و همان‌طور که از نامش پیداست، شما با استفاده از این امکان، می‌توانید یک مطلب را در آینده و به‌طور خود‌به‌خود منتشر کنید. یعنی لازم نیست هنگام انتشار مطلب، خودتان حضور داشته باشید و آن را منتشر کنید، بلکه خود برنامه این‌کار را به طور خودکار انجام می‌دهد. فرض کنید برای مدتی به سفر می‌روید و یا به هر علتی برای مدتی دسترسی به اینترنت ندارید، اگر به‌روز بودن وبلاگ در این مدت برایتان مهم است، استفاده از امکان «پست به آینده» چاره کار شماست! مطلب موردنظر خود را می‌نویسید و بدون آن‌که آن‌را منتشر کنید، آن‌را در حالت ارسال در آینده قرار می‌دهید و برای آن یک تاریخ و ساعت تعیین می‌کنید. اگر سایر تنظیمات را به درستی انجام داده باشید، مطلب موردنظر در تاریخ و ساعت موردنظر شما، به‌طور خودکار منتشر می‌شود. اکثر سرویس‌دهنده‌های رایگان وبلاگ، این امکان را در اختیار مشترکان خود قرار نمی‌دهند. بنابراین چنانچه شما بخواهید از این امکان بهره‌مند شوید، باید وبلاگ‌تان توسط یک سیستم مدیریت محتوی اداره شود. (لازم به ذکر است که تمامی برنامه‌های مدیریت محتوی نیز، این امکان را ارئه نمی‌دهند) به‌عنوان مثال چنانچه وبلاگ شما توسط برنامه موویبل‌تایپ منتشر می‌شود، براحتی می‌توانید از این امکان استفاده کنید. به این‌صورت که پس از نوشتن مطلب خود و وارد کردن تاریخ و ساعت موردنظر برای انتشار مطلب، آن را در حالت Future ذخیره کنید. البته لازم است که قبلا تنظیماتی را نیز در کنترل‌پنل خود انجام داده باشید. (چنانچه کنترل‌پنل شما، cPanel می‌باشد، باید بخش Cron jobs را طبق راهنمای موجود در برنامه، تنظیم نمایید. در قسمتهای گذشته در این خصوص نیز به طور کامل توضیح داده‌ایم)


  
  

از: http://weblog.azemat.com

-
چگونه می‌توانم برنامه Movable Type خود را به جدیدترین نسخه ارتقاء دهم؟
قبل از پاسخ به این سوال لازم است به نکته‌ایی اشاره کنیم؛ همیشه سعی کنید منتظر نسخه نهایی شوید و سپس نسبت به Upgrade اقدام کنید. به عبارت دیگر، اگر خیلی کنجکاو نیستید، از خیر نسخه‌ی بتای برنامه بگذرید و منتظر شوید تا نسخه نهایی آن ارائه شود و سپس ام‌تی خود را به جدیدترین نسخه ارتقا دهید. درحال‌حاضر جدیدترین نسخه برنامه موویبل‌تایپ، نسخه 3.2 می‌باشد. در نسخه 3.2 رایگان، شما اجازه‌ی ساخت بینهایت وبلاگ و تنها یک نویسنده را خواهید داشت، درصورتی که در نسخه‌های رایگان قبل (البته نسخه‌های 3 به بعد) شما تنها اجازه‌ی ساخت 3 وبلاگ و یک نویسنده را داشتید. اگر از امکانات جدید و تغییر محدود قیافه‌ی ظاهری برنامه بگذریم، همین ساخت تعداد نامحدود وبلاگ، خود می‌تواند دلیلی برای ارتقاء به نسخه‌ی 3.2 باشد. در ابتدا به سایت برنامه با آدرس http://www.movabletype.org (البته اگر فیلتر نبود!) مراجعه کنید. سپس به قسمت دانلود برنامه رفته و از آن‌جا نیز، دریافت ام‌تی رایگان و بدون ساپورت را، انتخاب نمایید. در این‌جا لازم است که در سایت Typekey.com لاگین کنید. اگر قبلا در این سایت اکانتی ساخته‌اید که مشخصات آن‌را در مکان مربوطه وارد کنید و اگر هم اکانتی ندارید، در همین قسمت براحتی می‌توانید یک اکانت در این سایت، برای خودتان بسازید. پس از لاگین کردن، به صفحه‌ی دانلود ام‌تی هدایت می‌شوید. در این قسمت نسخه‌ی Upgrade را از منوی کشویی مربوطه انتخاب کنید و ام‌تی نسخه‌ی آپگرید را دانلود کنید. پس از دانلود، کافی است فایل‌ها را به محل نصب ام‌تی خود، انتقال دهید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید تا عملیات ارتقا تکمیل شود. برای انجام این قسمت، هم می‌توانید از راهنمای همراه خود برنامه استفاده کنید و طبق آن پیش بروید و هم می‌توانید از راهنماهای فارسی موجود، بهره ببرید.


-
چگونه می‌توانم در وبلاگم عکس قرار دهم؟
در ابتدا بایست عکسی را که می‌خواهید بر روی وبلاگ خود قرار دهید، به فضایی در اینترنت منتقل کنید. اگر خود دارای دامین و فضای شخصی هستید که براحتی می‌توانید، عکس موردنظر را در فضای شخصی خود آپلود کنید. در غیر این‌صورت باید از هاست‌های رایگان، استفاده کنید. با جستجوی عبارت Free image hosting در گوگل، به لیستی از این سایت‌ها، دست پیدا خواهید کرد. پس از اینکه کار آپلود به پایان رسید، آدرس عکس را در قطعه کد روبرو قرار دهید و کل کد را در وبلاگ خود؛ چه در قالب و چه در متن اصلی، قرار دهید. <"img src="Picture"s URL> عکس مربوطه در همان‌جایی که کد را قرار داده‌اید، نشان داده خواهد شد.


-
چگونه می‌توانم یک موتور جستجو برای وبلاگم قرار دهم؟
اگر وبلاگ شما توسط یک برنامه مدیریت محتوی مانند موویبل‌تایپ یا وردپرس یا برنامه‌های مشابه اداره می‌شود، می‌توانید از امکانات خود برنامه استفاده کنید. اکثر این برنامه‌ها خود دارای یک موتور جستجو می‌باشند که با اضافه کردن کدهای مربوطه به قالب وبلاگ‌تان، می‌توانید از آن استفاده نمایید. این کدها را نیز از فایل راهنمای برنامه، می‌توانید بدست آورید. حال چنانچه شما از سرویس‌های رایگان همانند بلاگر یا پرشین‌بلاگ برای مدیریت وبلاگ خود استفاده می‌کنید نیز، خواهید توانست از امکان جستجو در میان مطالب وبلاگ‌تان بهره‌مند شوید. در این حالت دو راهکار پیش روی دارید؛ یا اینکه خود سرویس رایگانی که وبلاگ شما توسط آن اداره می‌شود، امکان جستجو در میان مطالب وبلاگ را هم بدهد. که در این صورت یک سری کد مخصوص را در قالب وبلاگ‌تان قرار می‌دهید و باکس جستجو به وبلاگ شما اضافه می‌شود. و یا اینکه سرویس‌دهنده شما امکان جستجو را ارائه نکند. در این حالت مجبورید از سایت‌های کمکی، استفاده کنید. نحوه‌ی کار این سایت‌ها به این‌گونه است که، پس از ثبت‌نام در سایت، کدهای خاصی به شما داده می‌شود که در قالب وبلاگ خود قرار دهید، از این پس جستجو در میان مطالب وبلاگ شما، از طریق آن سایت کمکی انجام می‌شود. یکی از این سایت‌ها، سایت Alexa می‌باشد که در آدرس http://www.alexa.com قابل دسترسی است. البته لازم به ذکر است که شما از امکانات موتور جستجوی قدرتمند گوگل نیز می‌توانید به همین صورت، بهره ببرید. به این ترتیب که، کدهایی را که گوگل در اختیار شما می‌گذارد، در قالب وبلاگ‌تان قرار دهید. از این پس جستجو در میان مطالب وبلاگ‌تان، توسط موتور جستجوی قدرتمند گوگل انجام می‌شود. لازم به ذکر است که دقت جستجو در این حالت (یعنی استفاده از سایت‌های کمکی) هیچ‌گاه به میزان دقت جستجو از طریق برنامه‌های مدیریت محتوا یا سایت‌های سرویس‌دهنده، که خود این امکان را فراهم کرده‌اند، نمی‌رسد.


  
  

از: http://weblog.azemat.com

-
از چه آدرسی می‌توان جدیدترین نسخه برنامه Movable Type را دانلود کرد؟
همان‌طور که بارها اشاره شده است، موویبل‌تایپ یا ام‌تی، یک برنامه مدیریت محتوای قوی می‌باشد که با آن می‌توان یک وبلاگ با تمام امکانات لازم ایجاد کرد. چندی پیش و در همین ستون و در طی چند هفته، به طور کامل به معرفی این برنامه مدیریت محتوا پرداختیم. شما همواره می‌توانید جدیدترین نسخه ام‌تی را از آدرس http://www.movabletype.org دانلود کنید. البته لازم به ذکر است که متاسفانه این آدرس، از سوی برخی از ISPها فیلتر شده است. جدیدترین نسخه برنامه موویبل‌تایپ، نسخه کامل 3.2 می‌باشد که چند روز پیش ارائه شده است.


-
چگونه می‌توان یک خبرنامه برای وبلاگ درست کرد؟
درخصوص ایجاد یک خبرنامه برای وبلاگ نیز، در هفته‌های گذشته و در همین ستون سایتی را معرفی کرده بودیم. چنانچه شما از سرویس‌های رایگان ارائه دهنده وبلاگ استفاده می‌کنید، یکی از روش‌های موجود برای داشتن خبرنامه، استفاده از امکانات سایت BlogLet می‌باشد. این سایت در آدرس http://www.bloglet.com قابل دسترسی می‌باشد. شما پس از ثبت‌نام در این سایت، باید کدهایی را که این سرویس‌دهنده در اختیار شما می‌گذارد، در قالب وبلاگ خود قرار دهید. سپس بازدیدکنندگان با وارد کردن ایمیل خود در باکس مربوطه، به عضویت خبرنامه شما درخواهند آمد و درصورتی که تنظیمات مربوطه را به درستی انجام داده باشید، بلاگ‌لت به طور خودکار، اعضای خبرنامه را از به‌روز شدن وبلاگ شما، باخبر می‌سازد. شما می‌توانید مشخص کنید در ایمیلی که از طرف بلاگ‌لت ارسال می‌شود، فقط به‌روز شدن وبلاگ به اعضا خبر داده شود یا این‌که علاوه بر این، قسمتی یا تمام مطلب جدید نیز، برای اعضای خبرنامه ارسال شود.
اگر شما از برنامه مدیریت محتوای موویبل‌تایپ برای انتشار وبلاگ خود استفاده کنید، علاوه بر این روش، می‌توانید از امکانات خود برنامه نیز استفاده کنید. به این صورت که در برنامه موویبل‌تایپ ایمیل افراد را در بخش Notifications وارد کنید (یا می‌توانید کدهایی خاص را در قالب وبلاگ خود قرار دهید که بازدیدکنندگان، خودشان بتوانند در خبرنامه شما عضو شوند) و پس از انتشار مطلب جدید در وبلاگ، با استفاده از بخش موجود، قسمتی از آن مطلب و یا کل مطلب و یا لینک آن را، برای اعضای خبرنامه خود ارسال کنید. برای این بخش یک پلاگین نیز نوشته شده است که شما با جستجوی عبارت MT Notification Plugin در گوگل، به سادگی می‌توانید آن را پیدا کنید.

-
آیا استفاده از اسکریپت‌های گوناگون را در وبلاگ، توصیه می‌کنید؟
به هیچ وجه! شما کمتر وبلاگر حرفه‌ایی را پیدا خواهید کرد که در وبلاگش، از اسکریپت‌های گوناگون استفاده کرده باشد. بلکه وبلاگ‌هایی که انباشته از اسکریپت‌های مختلف هستند، اکثرا وبلاگ‌هایی می‌باشند که تازه شروع به کار کرده‌اند و نویسندگان آن‌ها، گمان می‌کنند استفاده از این اسکریپت‌ها، باعث جذاب‌تر شدن وبلاگشان می‌شود. درصورتی که کاملا برعکس است. اصولا استفاده بیش از حد و نادرست از اسکریپت‌ها در وبلاگ، اعصاب بازدیدکننده را خُرد می‌کند! به طوری که ممکن است از خیر دیدن وبلاگ شما بگذرد. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن، از هیچ نوع اسکریپت نمایشی و تزئینی در وبلاگ خود استفاده نکنید. وبلاگی شکیل‌تر و مورد‌پسندتر است که تا جای ممکن ساده باشد و اصول حرفه‌ای بودن را، به درستی رعایت کرده باشد! در یک کلام روی اعصاب بازدیدکننده راه نرود!


- TrackBack
چیست و به چه دردی می‌خورد؟
ترک‌بک ابزاری است که سیستم مدیریت محتوای موویبل‌تایپ، آن‌را با خود آورد. در واقع ترک‌بک وسیله‌ایست برای ارتباط برقرار کردن میان مطالب مشابه، در وبلاگ‌های مختلف. برای این‌که موضوع روشن‌تر شود، توجه شما را به یک مثال جلب می‌کنیم. فرض کنید در وبلاگ‌تان در خصوص بازی فوتبال تیم‌ملی ایران مقابل ژاپن، مطلبی نوشته‌اید، در حال چرخ زدن در دنیای وبلاگ‌ها هستید که می‌بینید یک فرد دیگر نیز در خصوص همین بازی، مطلبی در وبلاگش نوشته است. ترک‌بک در این‌جا به کمک شما می‌آید و میان این دو مطلب مشابه، ارتباط برقرار می‌کند. به‌طوری‌که هر کسی که یکی از آن دو مطلب را دید و خواند، متوجه می‌شود که یک فرد دیگر در وبلاگش، در همین رابطه مطلبی نوشته است. حال اگر خواننده مایل باشد، بر روی عبارت TrackBack یا هر عنوانی که نویسنده وبلاگ برای این قسمت در نظر گرفته باشد، کلیک می‌کند و می‌تواند اسم آن وبلاگ، خلاصه‌ای از آن مطلب و همچین لینک ثابت آن را، برای دسترسی به کل مطلب، ببیند. طرز کار هم بسیار ساده است، شما وقتی مطلبی مشابه مطلب خودتان، در وبلاگی دیگر پیدا کردید، بر روی عنوان TrackBack آن مطلب کلیک می‌کنید و آدرس موجود در آن‌را برداشته و در سیستم ام‌تی و در صفحه‌ی مربوط به مطلب خودتان (در بخش مربوطه) قرار می‌دهید و مطلب را Save می‌کنید. بقیه کارها را ام‌تی خودش انجام می‌دهد. طبیعتا وبلاگ نخست نیز باید از سیستم ام‌تی برای انتشار وبلاگ خود، استفاده کند. حال این سوال پیش می‌آید که اگر وبلاگ‌مان تحت ام‌تی نباشد، چگونه می‌توانیم از این قابلیت جالب استفاده کنیم!؟ نگران نباشید. همان‌طور که سایت‌هایی به ارائه سیستم نظرات یا همان Comments در وبلاگ‌ها می‌پردازند، سایت‌هایی نیز وجود دارند که قابلیت TrackBack را به طور رایگان، در اختیار وبلاگ شما قرار می‌دهند.


  
  

منبع: http://weblog.azemat.com

-
وبلاگ من در مرورگر فایرفاکس به درستی نمایش داده نمی‌شود، مشکل از کجاست؟
در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که مشکل از نوع طراحی قالب وبلاگ شما می‌باشد. به این معنی که طراح قالب وبلاگ شما، به هنگام طراحی، اصول مربوط به استانداردهای طراحی وب را رعایت نکرده است و تنها به سازگاری قالب وبلاگ‌تان با مرورگر معروف اینترنت اکسپلورر توجه کرده است. درصورتی‌که اگر استانداردهای مربوطه را به دقت رعایت می‌کرد، وبلاگ‌تان نه تنها در مرورگر فایرفاکس، بلکه در هر مرورگر استاندارد دیگری، به خوبی و بدون هیچ مشکلی به نمایش درمی‌آمد. لازم است در اینجا به این نکته نیز اشاره کنیم که در حال حاضر، میزان استفاده از مرورگرهای مختلف و به‌خصوص فایرفاکس، در حال افزایش است، از این‌رو اگر قصد دارید یک وبلاگ حرفه‌ایی داشته باشید، حتما طریقه‌ی نمایش آن‌را در مرورگرهایی چون اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و اُپرا چک کنید و در صورت وجود مشکل، آن‌را برطرف نمایید.


-
لینک‌دونی چیست و چگونه می‌توانم یک لینک‌دونی در وبلاگم داشته باشم؟
لینک‌دونی در واقع یک وبلاگ کوچک می‌باشد که در آن فقط لینک قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر نویسنده وبلاگ لینک‌های جالبی را که در طول روز پیدا می‌کند، در وبلاگ دیگری با نام لینک‌دونی (یا نام‌های مشابه) قرار می‌دهد، به‌طوری که این وبلاگ، در داخل وبلاگ اصلی به نمایش درخواهد آمد و جزئی از آن محسوب خواهد شد. اگر شما در وبلاگ‌تان یک لینک‌دونی داشته باشید، دیگر لازم نیست تا برای ارسال یک لینک به وبلاگ، یک پست در وبلاگ اصلی بزنید، کافی است به‌راحتی آن لینک را، به لینک‌دونی خود اضافه کنید تا در صفحه اصلی وبلاگ به نمایش در بیاید. طریقه ساخت لینک‌دونی بسته به نوع سیستم مورد استفاده شما، متفاوت است. اگر شما از سیستم مدیریت محتوای موویبل‌تایپ استفاده می‌کنید، به‌راحتی و با ساختن یک وبلاگ جدید در ام‌تی و استفاده از یک پلاگین، می‌توانید این بخش را به وبلاگ خود اضافه کنید. همچنین اگر از سرویس‌های رایگان مانند پرشین‌بلاگ یا بلاگر استفاده می‌کنید، روش‌هایی برای ساخت لینک‌دونی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید یک وبلاگ جدید در بلاگر بسازید و توسط جاوا اسکریپت، آن‌را در داخل وبلاگ اصلی نمایش دهید. با یک جستجوی ساده در گوگل، می‌توانید به راهنماهای کامل و دقیق برای ساخت لینک‌دونی دست یابید.

-
وبلاگ صوتی یا AudioBlog چیست؟
وبلاگ صوتی همان‌طور که از نامش پیداست، وبلاگی است که به جای نوشته، در آن صدای نویسنده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر به جای آن‌که نویسنده مطالبش را در وبلاگ بنویسد، آن‌ها را به صورت صوتی ضبط می‌کند و سپس در وبلاگ قرار می‌دهد. از این طریق مطلب موردنظر به صورت کامل‌تر و همچنین با احساسات گوینده، به خواننده وبلاگ (یا همان شنونده) منتقل می‌شود و از این نظر به وبلاگ‌های معمولی، برتری دارد. از طرفی باید به این نکته نیز توجه داشت که ارسال فایل صوتی برای نویسنده وبلاگ و همچنین دریافت آن برای خواننده وبلاگ، با توجه به حجم آن، کمی مشکل است.


-
چگونه می‌توانم از تعداد بازدید‌کننده روزانه وبلاگم، باخبر شوم؟
برای اینکه بدانید روزانه چند نفر به وبلاگ شما سر می‌زنند، باید از یک Counter یا شمارنده در وبلاگ خود استفاده کنید. در هفته‌های گذشته به تفصیل در خصوص استفاده از شمارنده در وبلاگ توضیح داده‌ایم و دو شمارنده را نیز معرفی کرده‌ایم. به طور خلاصه اشاره می‌شود که برای قرار دادن یک شمارنده در وبلاگ‌تان، باید در یکی از سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، ثبت‌نام کنید (به عنوان مثال در سایت http://www.nedstatbasic.com ) و سپس کد‌هایی را که از آن‌ها دریافت کرده‌اید، در قالب وبلاگ‌تان قرار دهید. پس از آن با کلیک بر روی آیکن آن شمارنده در وبلاگ‌تان، می‌توانید از تعداد بازدیدکننده‌ها باخبر شوید.


-
برای متن‌های موجود در وبلاگ، چه فونتی را پیشنهاد می‌کنید؟
برای متن‌های اصلی وبلاگ و به عبارتی متن پست‌های وبلاگ، فونت Tahoma با سایز 12px توصیه می‌شود و همچنین برای تیترهای موجود در وبلاگ (چه عناوین موجود در ستون‌های چپ یا راست و چه عناوین پست‌ها) فونت Arial توپُر (Bold) با سایز 16px توصیه می‌شود. البته لازم است اشاره شود که این موارد به دلخواه شما می‌تواند تغییر کند.


  
  
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >