سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا برادری که مادرت او را نزاده است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :77
کل بازدید :849476
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/6/31
3:27 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

دیکفا ( http://www.dicfa.com ) لغت نامه ای است که امکان دسترسی به معنی کلمات انگلیسی را در هر سایتی در اینترنت فراهم میکند .
توسط واسطی که فقط یکبار بر روی سیستم شما نصب میشود می توانید بدون حضور در هر سایتی به معانی لغات دست پیدا کنید . نوار ابزار دیکفا ابزار دیگری است که پس از نصب در مرورگر شما ظاهر میشود و شما بدون حضور درسایت دیکفا می توانید معنی کمله مورد نظر را جستجو کنید.


  
  

آیا بدنبال آیکونی هستید که مربوط به فایل های ورد شما باشد؟
شاید می خواهید تمامی فایل های jpEG دارای آیکونی یک شکل باشند. شما می توانید به تمام فایل هایی که از یک نوع هستید آیکون های سنتی بدهید.
ابتدا،اگر شما هیچ آیکون سنتی ندارید از آدرس اینترنتی زیر بیش از ده هزار آیکون را به صورت رایگان دانلود کنید http://www.iconarchive.com این آیکون ها را با نام «Icons » در پوشه «My Document »ذخیره کنید.
پنجره My computer را باز کنید و از منوی بالا روی گزینه wiew ( در ویندوز 98 یا ME )یا «Tools »
(
در ویندوز xp یا 2000 )کلیک کرده و گزینه «folder- options » را انتخاب کنید.روی زبانه «File Types »کلید کنید.با کلیک روی این گزینه لیستی از آیکون های موجود نشان داده می شود.
روی آیکونی را که می خواهید تغییر دهید کلیک کنید و سپس کلید Edit (در ویندوز 98 و ME )یا «Advanced »( در ویندوز xp یا 2000 ) را فشار دهید .سپس کلید «change Icon »را انتخاب کنید.
اکنون ما نیاز به بکارگیری آیکون سنتی داریم بدین منظور روی کلید «Browse » کلیک می کنیم و یک آیکون از آیکون های ذخیره شده را انتخاب می کنیم و سپس کلید ok را می زنیم .این فایل ها هنوز هم در همان برنامه مربوطه باز می شوند اما اکنون هر یک از آنها آیکون سنتی که شما انتخاب کرده اید را دارند.


  
  

اینهم از خطاهای طراح صفحه وب است ولی بد نیست این راه را امتحان کنید. شاید توانستید عکس را ببینید، ولی اگر جواب نداد دیگر کاری نمی شود کرد.
با موس کرزر را روی عکس ببرید. کلیک راست موس کنید. روی properties رفته و کلید موس را رها کنید. در صفحه properties ، آدرس جلوی URL را در جعبه آدرس مرورگرتان بنویسید (مثل حالت قبل) و enter کنید، اگر عکس آمد، که آمد اگر نه کاری نمی توان کرد.


  
  

در این حالت ما بدنبال جستجوی یک کلمه، در تمامی صفحات یک سایت هستیم. روش کار را در دو جستجوگر google و AltaVista توضیح می دهم.
فرض کنید می خواهیم ببینیم کلمه IRAN در سایت http://www.bbbb.com آمده یا نه ،

الف) در جستجوگر google در جعبه جستجو تایپ کنید: Site: http://www.bbbb.com iran (یک فاصله خالی بین آدرس و کلمه Iran ایجاد کنید) سپس enter را بزنید. صفحاتی از سایت http://www.bbbb.com را که دارای کلمه IRAN است را می آورد.

ب) در جستجو گر Altavista در جعبه جستجو تایپ کنید: URL:www.bbbb.com+iran (یک فاصله خالی بین آدرس و کلمه +iran اعمال کنید) سپس enter را بزنید.


  
  

چطور می توان فایل موسیقی یا صدا پس زیمه یک سایت را برای خود save کرد؟
روی صفحه ای که خواستار صدای پس زمینه آن هستید بروید. کلیک راست کنید، و روی Source بروید و کلید موس را رها کنید تا صفحه Source باز شود.
در این صفحه به دنبال عبارت bgsound بگردید. وقتی آن را یافتید جلوی آن نام فایلی می بینید، مثلا به صورت pop.mid این نام را بردارید و در جعبه آدرس سایت، آخرین عبارت (که پس از آخرین / آمده است) را حذف کرده و بجایش این نام را یعنی pop.mid را تایپ کنید و نهایتا کلید enter را بزنید. فایل صوتی آماده است!
برای مثال اگر آدرس صفحه چنین بود:
www.worldmusic.com/africa/senegal/folkore.html
آن را به این صورت بنویسید:
www.worldmusic.com/africa/senegal/pop.mid


  
  

آیا سرعت DSL و کابلتان کمتر شده است.برای بهبود سرعت ابتدا سعی کنید مودم خود را دوباره راه اندازی کنید،مخصوصا” اگر کامپیوتر شما همیشه روشن است. کامپیوتر خود را خاموش کنید،فیش مودم را بیرون بیاورید وسپس دوباره آن را وصل کنید.
این شیوه شاید مشکل شما را حل نکند،اما اولین گام برای عیب یابی است.


  
  

گاهی اوقات ممکن است بدنبال یک کلمه فارسی جهت جستجو در گوگل باشید و ویندوز شما نیز زبان فارسی را پشتیبانی نکند، حال در این وضعیت راه‌حل چیست؟
سایت http://www.googlefa.com که نتایج جستجو را از گوگل نشان می‌دهد، بهترین واسط جهت رفع این مشکل می‌باشد.
کاربرانی که از مرورگرهای مختلفی مانند Mozilla Firefox و یا Internet Explorer استفاده می کنند می توانند بدون نیاز به سیستم عامل فارسی جستجوی خود را به زبان فارسی در جستجوگر Google و با استفاده از سایت فوق انجام دهند.


85/9/23::: 2:50 ع
نظر()
  
  

تا حالا به سایتهایی برخورده اید که مثلا نوشته اند: "در این سایت صدها مقاله راجع به مثلا بانکداری موجود است،‌در جعبه زیر کلمه موردنظر خود را تایپ کنید تا ما مقالاتی که در آنها (یا در عنوان آنها) این کلمه آمده ، برای شما فهرست کنیم".
وقتی من به چنین سایتهایی بر می خورم، شیطان به شدت مرا وسوسه می کند که عنوان تمامی مقالات آنها را ببینم. در اینصورت چه باید کرد؟
کافیست در جعبه جستجوی آنها، کلمه ای عمومی مثلا The یا a و یا در این مورد money را تایپ کنید و enter بزنید تا مشت آنها باز شود.


  
  

آیا شما به طور اتفاقی ایمیل های زیادی دریافت می کنید که نیمی از آنها ناخواسته هستند؟
روش ساده ای در آتلوک اکسپرس و Thunder bird برای اسکن کردن سریع ایمیل ها و حذف ایمیل های بدرد نخور وجود دارد. دکمه shift را پائین نگه دارید و برای zip دار کردن هر پیام از کلید جهت نمای پائین استفاده کنید. با این شیوه هر یک از پیام ها پررنگ و مشخص می شوند.
اگر به پیامی رسیدید که می خواستید آن را حذف کنید با کلید جهت نما یکی بالا بروید و دکمه delet را بزنید . به این ترتیب ایمیل ناخواسته حذف می شود. سپس با کلید جهت نمای پایین به ایمیل بعدی رفته و این فرآیند را در همه جا اجرا کنید.


  
  

در واقع باید گفت امان از این طراحان صفحات وب که هنوز ول کن فریم نیستند، با اینکه می دانند اکثر مردم از آن خوششان نمی آید. (وقتی در اینترنت به صفحه ای برمی خورید که نواحی مختلف آن مستقلا scrollbar دارند و با آنها بالا و پایین می روند، به صفحه ای فریم دار برخورد کرده اید).
هر وقت خواستید یک فریم از یک پنجره فریم دار را save کنید یا پرینت بگیرید، برای اینکه مطمئن باشید صفحه مورد نظر save می شود و یا یک "صفحه تر و تمیز بدون فریم" پرینت می گیرید، ابتدا باید صفحه مورد نظر را از توی فریم بیرون بکشید. چطوری؟ روی صفحه فریم مورد نظر کلیک راست کنید و بیایید روی properties، سپس کلید موس را رها کنید تا صفحه properties باز شود. آیا در این صفحه آدرسی جلوی عبارت URL می بینید؟ این آدرس را در جعبه آدرس مرورگرتان بنویسید و کلید enter را بزنید، بله حالا همان صفحه را تر و تمیز و بدون فریم می توانید مشاهده کنید.
راستی.... لازم نیست آدرس جلوی عبارت URL را در جعبه آدرس مرورگرتان تایپ کنید، آن را های لایت (select) کنید (کرزر را ابتدای آن قرار دهید، کلید چپ موس را فشار دهید و توسط موس کرزر را روی تمام آدرس بکشید تا تماما آبی شود) سپس کلیک راست، copy . بعد روی جعبه آدرس رفته، تمام آدرس قبلی را های لایت کنید سپس کلیک راست paste . بله کار انجام شده است.


  
  
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >