سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند، زنده ای میان مردگان است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :70
کل بازدید :844189
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/30
6:59 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

توسط: http://rightclick.ir

اگر وبلاگ یا در سایتتون صفحه وبی دارید که نمی خواهید کاربر بتواند آنرا ذخیره کند .بایستی
title آن صفحه را بیشتر از 260 کاراکتر قرار دهید در این صورت دیگر کاربر نمی تواند صفحه وب یا وبلاگ را ذخیره کند .البته من در مرورگر مایکروسافت اینترنت اکسپلورر (همین IE خودمون ) امتحان کردم جواب می ده ...

برای دوستانی که نمیدانند
title چیه :
title یک تگ html است که عنوان صفحه را نشان می دهد . برای تغییر آن صفحه وب خود را در یک ویرایشگر مثل NotePad باز کنید و در آن به دنبال یه همچین چیزی بگردید که به جای ... عنوان صفحه قرار دارد کافی است که متنی در آنجا بنویسید که بیشتر از 260 کاراکتر باشد .در این صورت وقتی کاربر بخواهد به صورت عادی صفحه را save as کند پیغام خطا داده می شود .


  
  

توسط: علی رضا کریمی
برای این کار بر روی نام فردی که می خواهید بفهمید Invisible آمده یا نه، کلیک راست کنید و از سندی که ظاهر شده گزینه ی Invite Conference را انتخاب کنید. سپس منتظر بمانید، در این صورت چهار حالت ممکن است رخ دهد:

1.
کاربر مورد نظر حضور ندارد، پس پیغامی به صورت زیر ظاهر می شود:
None if the Users in the invite list are available t.join the conference.Please try at a later time
2.
کاربر در اینترنت حضور دارد ولی دعوت شما را رد می کند سپس در کادر پنجره ی کنفرانسش پیغامی مبنی بر اینکه من دعوت شما را رد می کنم ظاهر می شود! خوب پس کاربر حضور داشته که توانسته دعوت شما را رد کند.
3.
کاربر به دعوتی که شما برای کنفرانس برای او فرستاده اید پاسخ مثبت می دهد، پر واضح است که او حضور دارد و شما می توانید نام او را در پنجره کنفرانس ببینید.
4.
هیچ پیغامی وارد نمی شود! این کاربر دست شما را خوانده و به پیغامی که حاوی پرسش مبنی بر دعوت شما به کنفرانس است پاسخ نمی دهد تا لو نرود. پس نتیجه می گیریم که کاربر حضور دارد. در نتیجه فقط هنگامی که واقعا کاربر حضور ندارد حالت اول رخ می دهد، در بقیه حالات حتما کاربر حضور دارد شک نکنید.


  
  

توسط: مجتبی
چطوری می توان با یک روش بسیار ساده عکس و یا انیمیشن فلش و ... را حتی در سایت هایی که رایت کلیک را غیر فعال کرده اند ، کپی کرد.

وقتی شما بوسیله مرورگر خود درخواست صفحه ای را می دهید، ابتدا آن صفحه و فایل هایی که همراه آن هستند به کامپیوتر شما در قسمتی از هارد دانلود می شود . این مسیر به طور پیش فرض به صورت زیر است
C:\Documents and Settings\MOJTABA\Local Settings\Temporary Internet Files

در این مسیر فرض شده است که نام کاربری شما MOJTABA و ویندوز شما در درایو C نصب شده باشد.
(
این مسیر را می توانید عوض کنید.)
حالا چطوری عکس یا انیمیشن فلش و یا هر چیزی که همراه صفحه است و ما می خواهیم آن را داشته باشیم را کپی کنیم :
ابتدا صفحه وب مورد نظر را باز می کنیم و صبر می کنیم تا به طور کامل لود شود سپس در حالی که صفحه باز است به مسیری که در بالا ذکر شد می رویم و عکس یا انیمیشن فلش و یا هر چیزی که همراه صفحه است و حتی خود صفحه را می توانیم کپی بگیریم .


  
  

توسط: یوسف صحرائی

بدون شک دوران سلطه مرورگرهای اینترنتی مانند internet explorer,netscape,firefox به پایان رسیده است ویک ابرمرورگر به نام opera در حال پیشی گرفتن از آنهاست دراکثر مرورگرهای اینترنتی تعداد پنجره های باز شده وسربرگ ها بسیار محدود است و به کاربر اجازه جستجوی همزمان چندین سایت را نمی دهد ولی با ظهور opera دیگر هیچ محدودیتی متوجه کاربر نخواهد شد زیرا این جستجوگر می تواند بدون پایین آوردن سرعت در هر پنجره ای که باز می شود تعداد زیادی سربرگ ایجاد کند وهمزمان تعداد زیادی دانلود انجام دهد.
مزیت بزرگ دیگر این مرورگر داشتن بهترین موتورهای جستجوی اینترنتی مانند google,altavista,alltheweb,... است که کار جستجو در اینترنت را بسیار راحت می کنند. همچنین این مرورگر دارای محیطی بسیار زیبا وجذاب و دارای امکاناتی است که کاربر بتواند با سلیقه خود اسکین مرورگر و رنگ آن راعوض کند شما میتوانید اسکین دلخواه خود را از سایت opera دانلود کنید علاوه بر تمام این مزایا این مرورگر دارای یک بانک اطلاعاتی بزرگ از بهترین ومفیدترین سایت های مورد علاقه کاربران اینترنتی از جمله سایتهای آموزش کامپیوتر, سایتهای ارایه دهنده فیلم وبازی وموسیقی مجانی, سایتهای پزشکی و...است. مزایایی که از این مرورگر ذکر شد تنها گوشه ای از امکانات آن بود واگر تا بحال از این مرورگر استفاده نکرده اید، پیشنهاد می کنیم هر چه زودتر به جمع کاربران opera بپیوندید.
http://www.opera.com


  
  

از:http://www.itbuzzer.com

شاید شرکت تامین کننده خدمات اینترنتی شما هم برای اتصال مشترکان خود چندین شماره را در نظر گرفته و شما با اشغال بودن یکی به دیگری رجوع میکنید. اگر این طور باشد بهتر است از گزینه جدید در نظر گرفته شده در سرویس Dial-Up ویندوز 2000 و XP استفاده کنید تا هر بار مجبور نباشید شماره را مجددا وارد کنید.
با کمک گزینه Alternates شما میتوانید تمامی شماره های ISP خود را وارد کنید و سیستم با اشغال بودن یک شماره به بصورت خود کار شماره بعدی را آزمایش میکند و شماره ای را که با آن بصورت موفقیت آمیز به شبکه وصل شده است را در سطر لیست قرار میدهد تا دفعه بعد شماره آغاز کننده باشد. بدین ترتیب شماره ای که با منطقه و مودم شما سازگاری بیشتری دارد بعد از مدتی شماره دائمی شما خواهد شد و دسترسی شما به اینترنت بهبود میبخشد.
مراحل زیر را جهت وارد کردن شماره های جایگزین طی کنید:

1-
در ویندوز 2000 به Start>Settings بروید و سپس Network and Dial-Up Connections را انتخاب کنید و بر روی تماس مورد نظرتان Double-Click کنید. و در ویندوز XP به Start>Connect to بروید و تماس مورد نظر تان را انتخاب کنید.
2-
دکمه Properties را بزنید.
3-
حالا دکمه Alternates را بزنید.
4-
با زدن دکمه Add میتوانید تمام شماره های مورد نظرتان را وارد کنید و در صورت لزوم هر کدام از دو گزینه پایین پنجره را متناسب با شرایط خود فعال کنید.

همه ISP ها شماره های تماس جدید را در وب سایت خود اعلام میکنند لذا سعی کنید هر چند وقت یکبار به وب سایت تامین کننده خدمات اینترنت خود مراجعه کنید.


  
  

از:http://www.kurdit.net
یک شیوه بسیار موثر برای پیدا کردن سرعت و کیفیت یک ISP استفاده از دستور Ping است.
نحوه عملکرد این دستور به این صورت است که یک بسته ۳۲ بایتی را به آدرس مورد نظر شما میفرستد و منتظر پاسخ میماند. براساس زمان بدست آمده از این رفت و برگشت میتوان به سرعت واقعی ISP پی برد. برای اجرای این دستور بصورت زیر عمل کنید.
۱- Command Prompt را اجرا کنید. ( در ویندوز ۲۰۰۰ و نسخه های جدیدتر ویندوز Run را کلیک کرده cmb زا تایپ نمایید )
۲- در صفحه Command Prompt دستور Ping http://www.yahoo.com-t را تایپ کرده و Enter را بزنید. به جای یاهو هر آدرس دیگری میتوانید استفاده کنید.
۳- برای دیدن نتیجه ctrl+Break و برای خاتمه ctrl+c را بزنید.
پس از زدن دکمه های بالایی اطلاعات بدست آمده از عمل Ping نشان داده میشود که شامل تعداد بسته های فرستاده شده و دریافت شده، درصد از دست رفتن بسته ها و زمان round tripاست. حال اگر در قسمت Average میانگین به دست آمده حدود ۷۰۰ باشد، نشان دهنده سرعت مطلوب ISP شما است و اگر این عدد بالای ۱۰۰۰ باشد و یا نرتبا پیام Request timed out دریافت کرده باشید ISP شما چندان تعریفی ندارد. البته باید توجه داشته باشید که زمان های بدست آمده به کیفیت سرویس دهنده وب سایتی که آن را Ping میکنید نیز بستگی دارد. بنابراین توصیه میشود سایتی را ping کنید که از کیفیت آن مطمئن باشید، مثلاْ Yahoo


85/10/6::: 12:42 ع
نظر()
  
  

همانطور که می دانید، تصاویر وصفحات تمام وب سایت هایی را که بازدید می کنید در یک فایل موقتی اینترنت روی کامپیوتر شما ذخیره می شود. این کار باعث می شود تا صفحات وبی که بارها بازدید شده اند سریعتر بالا بیایند . کوکی ها، چه خوب و چه بد نیز در این فایل ها ذخیره می شوند.
دلایل زیادی برای مراجعه به فایلهای موقتی کاربر وجود دارد مثلا برای حذف کوکی ها یا ذخیره تصاویر و فایل های صوتی که روی صفحه بازدید شده وجود دارد. حتی می توانم مکانی را که کاربر در آن بوده از این طریق بازبینی کرد.
البته برای دسترسی به پوشه فایل های موقتی باید از طریق IE اقدام کرد ولی آیا خوب نیست که این فایل ها براحتی قابل دسترسی باشند؟
شما می توانید مکان فایل موقتی خود را تغییر دهید.


  
  

از: http://www.yadbegir.com

آیا زمان زیادی طول می کشد که به سایت مورد علاقه خود دست پیدا کنید؟ احتمالاً مشکل از سروری که آن سایت از آن استفاده می کند می باشد برای اطمینان از از اینکه مشکل از سرور است از تسهیلات PING در ویندوز 98 استفاده کنید. ping یک برنامه کوچک است که یک سیگنال 32 بیت به سرور وب سایت مذکور می فرستد، ping زمان مورد نیاز برای پاسخ دهی سرور را ثبت می کند برای فعال کردن ping به صورت زیر عمل می کنیم:

روی start>Run کلیک کنید در فیلد خالی تایپ کنید Command و سپس روی ok کلیک کنید در پنجره MS-DOS Prompt تایپ کنید: PING site name برای مثال تایپ کنید

PING http://www.yahoo.com

در یک لحظه نتیجه ای ظاهر خواهد شد . اگر نتیجه کمتر از 300 میلی ثانیه بود نرمال است در حالیکه اگر نتیجه بیش از 400 میلی ثانیه باشد سرعت کم است.

اگر پیغام Request time ظاهر شد به این معنی است که سرور آن وب سایت در یک ثانیه نتوانسته پاسخ دهد و در این صورت احتمالاً سرور خیلی کند است یا بر اساسی طراحی شده است که به تست ping پاسخ ندهد و یا شما فراموش کرده اید که نام آدرس سرور را در setting دیالوگ باکس TCP/IP تعیین کنید.


  
  

آیا می خواهید افکار خود را برای جهانیان بیان کنید؟آدرس های مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارید؟ عقاید سیاسی،مذهبی یا شخصی خود را با صدای بلند عنوان کنید؟ بسیار خوب بلاگ مکانی برای انجام این کارهاست. بلاگ می تواند یک خبر یا دفترچه خاطرات باشد. قوانین کمی برای درست کردن بلاگ در هر سایز یا هر شکلی وجود دارد. بلاگ چمدانی از «وبلاگ » است و در حقیقت وب سایتی برای درارسال تصاویر،به اشتراک گذاشتن آدرس ها اظهار نظر کردن و نوشتن هر چیزی که می خواهید است. جنبه دیگر بلاگینگ این است که بازدید کنندگان با اظهار نظر کردن فضایی مشترک و تعاملی ایجاد می کنند. بسیاری از وب سایت ها نیز مجهز به سرویس RSS می باشند که اظهار نظرهای جدید را در اختیار شما می گذارند. حتی خبرگزاریهای بعضی از بلاگردها را به عنوان روزنامه نگاران معتبر معرفی کردند. کشیشان و روحانیون نیز با ارسال عبادتهای روزانه دلگرم و خوشحال می شوند. معمولا” تمام کاربران اینترنتی وبلاگی دارند. بلاگ های ابتدایی می توانند به صورت رایگان ایجاد شوند،اما بلاگ های حرفه ای شاید هزینه میزبانی نیز داشته باشند.


  
  

از: http://www.yadbegir.com

دوستان عزیز همانطور که مشاهده می کنید در این صفحه تعدادی از اصطلاحات چت آورده شده است


thank you = TU
talk to you later = K2UL8R
love you like brother= LULAB
laugh to myself= LTM
love you like sister= LULAS
male or female= M or F?
thanks= THX
no problem =NP
bye for now= B4N
age/sex/location= A/S/L?
see you later= CUL
see you= CU
see you later= CUL
bye for now= BFN
end of message= EOM
thank you= MER30
I love you= ILU
I love you= ILY
I see= IC


85/9/28::: 11:34 ص
نظر()
  
  
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >