سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ به دانیال وحی کرد :«دشمن ترین بندگانم نزد من، نادانی است که حقّ عالمان را سَبُک می شمارد و از پیروی آنان، تن می زند» . [امام سجّاد علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :90
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843240
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
6:22 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

از: www.itbuzzer.com

این اتفاق حتماً تابحال برای شما پیش آمده است... قصد دارید فایل و یا پوشه ای را حذف کنید ولی با خطای زیر مواجه میشوید :

!! Cannot remove folder temp It is being used by another person or program


اگر شما مطمئن هستید که بر خلاف ادعای این پنجره فایل و یا پوشه مورد نظر شما در حال استفاده نیست میتوانید در اینگونه مواقع برای رهایی از این مشکل بجای راه اندازی مجدد سیستم از روش زیر استفاده کنید:

1-
تمام برنامه های باز خود را ببندید
2- Command Prompt
را باز کنید
3- Task Manager
را با Right-Click کردن بر روی Taskbar و انتخاب گزینه Task Manager و یا فشردن ترکیب Ctrl-Shift-Esc باز کنید
4-
به برگه Processes بروید، Explorer.exe را انتخاب کنید و دکمه End Process را بزنید .

5-
بدون اینکه Task Manager را ببندید به پنجره Command Prompt بروید
6-
در خط فرمان فایل مورد نظرتان را با دستور Del حذف کنید
7-
دوباره به Task Manager رجوع کنید در برگه Applications دکمه New Task را بزنید و Explorer.exe را اجرا کنید .


  
  

از: http://www.kurdit.net

1.
ابتدا تمام عکسهایی را که میخواهید تغییر نام دهید انتخاب کنید.
۲.روی اولین عکس کلیک سمت راست کرده سپس آنرا Rename کنید.(مثلا MyPicture )
۳.در حالی که Shift را نگه داشته اید،بین فظای خالی بین عکس اول و دوم کلیک کنید.
۴.نتیجه را ببینید.

این ترفند را در مورد هر نوع فایل می توان به کار برد و نه فقط در مورد فایلهای تصویری


  
  

وقتی شما Windows Messenger را نصب میکنید این برنامه به طور پیش فرض به محض ورود به سیستم فعال میشود. این گزینه در صورتی که شما به صورت مکرر از آن استفاده میکنید بسیار راهگشاست ولی در غیر این صورت ممکن است جداً آزار دهنده باشد. . پس ممکن است برای بسیاری از کاربران جلوگیری از اجرای خودکار این برنامه نعمت بزرگی باشد.

آسانترین راه برای این کار استفاده از منوهای خود این برنامه است:

ابتدا از منوی Tools، Options را انتخاب کنید
حالا برگ Preferences را انتخاب کنید.
در قسمت General گزینه Run this program when windows starts را از حالت انتخاب خارج کنید.


مواقعی هست که شما احتیاج دارید این گزینه را در تعداد زیادی کامپیوتر اعمال کنید. در این حالت میتوانید با تغییر دادن Registry این برنامه را غیر فعال کنید. ولی دستکاری در Registry توصیه نمیشود.

همچنین اگر از ویندوز XP استفاده میکنید میتوانید از طریق Group Policy این برنامه را برای کاربران غیر قابل دسترس کنید... گزینه قابل توجهی برای مدیرانی که مایل نیستند کاربران در اداره وارد گفتگوهای اینترنتی بشوند!

مراحل زیر را طی کنید:

1-
به Start>Run مراجعه کنید
2-
بنوبسید gpedit.msc و تایید کنید
3-
حالا به User Configuration>Administrative Templates>windows Messenger بروید.

در اینجا دو گزینه در اختیار شماست اولین گزینه بطور کل از اجرای Windows Messenger توسط کاربران جلوگیری میکند و دومین گزینه همان کاری را انجام میدهد که در قسمت قبل توضیح دادیم.

برای فعال کردن هر کدام از این گزینه ها باید آنها را از حالت Not Configured به Enabled تغییر دهید.


  
  

منبع:رایانه شماره:140
در یک سیستم کامپیوتر شخصی که در اداره یا خانه دارید،معمولا” این برآمدگی را روی کابل ماوس صفحه کلید و مانیتور می توانید ببینید. همچنین روی سیم های منبع تغذیه وقتی که یک دستگاه جانبی (مانند اسکنر یا چاپگر ) از یک انشعاب از آن استفاده می کند می توانید ببینید. این برآمدگی ها،Ferrite beads (مهره هیدروکسید آهن)یا بعضی وقت ها Ferrite Cloks نامیده می شوند. هدف اصلی آنها کاهش EMI (پارازیت های الکترو مغناطیسی)وrfi (پارازیت فرکانس های رادیویی )است. یک برآمدگی (Feerrit bead ) شبیه یک مهره توخالی یا یک استوانه از جنس Ferrite (هیدورکسید آهن) است که جسمی شبه مغناطیسی از جنس اکسید آهن زنگ آلیاژ شده با موادی دیگر می باشد این استوانه می تواند هنگام ساخت کابل دور آن گذاشته شود یا اینکه بعد از ساخت کابل بصورت دو قطعه که کابل را گاز بگیرد قرار گیرد. حباب یا استوانه مواد پلاستیکی پوشیده شده بطوریکه اگر پلاستیک دور آن را بردارید، چیزی که می یابند ماده سیاه استوانه ای مانند است. کامپیوترها دستگاه های نسبتا” پرسر و صدایی هستند. مادربرد (برد اصلی )داخل کیس کامپیوتر نوساناتی در حدود 300 تا 1000 مگاهرتز در زمان کار ایجاد می کند. صفحه کلید پردازنده مخصوص به خود دارد که آن نیز نوساناتی دارد. کارت گرافیک تشعشعات مخصوص به خود دارد تا بتواند مانتیور را راه اندازی کند. تمام این نوسانات پتانسیل پخش سیگنال های رادیویی در حد فرکانس های خودشان را دارند. اکثر این پارازیت ها توسط کیس که اطراف مادربرد و صفحه کلید قرار گرفته اند نابود می شوند. منبع دیگر شلوغی و نویزها کابل اتصال دستگاه ها است. این کابل ها دقیق و حساس عمل می کنند آنتن بزرگی برای سیگنال هایی که روی آنها حرکت می کنند می باشند،آنها سیگنال ها را با بازده خوبی پخش می کنند. سیگنال هایی که آنها پخش می کنند می توانند مانع سیگنال های رادیویی یا تلویزیونی شود. کابل ها همچنین می توانند سیگنال ها را دریافت کرده و آنها را به داخل کیس بفرستد و در آن صورت ایجاد مشکل می کنند. یک ferrite bead خاصیت حذف سیگنال های پراکنده شده و خفه کردن RFI (پارازیت های رادیویی)داخل کابل را دارا می باشد و این دلیل اصلی تعبیه حباب در انتهای کابل است. بجای برگشت و انتقال به سمت پایین در کابل سیگنال های RFI در گرمای داخل حباب احاطه شده و مستهلک می شوند.


  
  


اگر تایپیست خوبی هستید، حرکت دائم بین موس و صفحه کلید تان احتمالا” شما را آزار می دهد.

برای بر نداشتن انگشتان از روی صفه کلید چندین شیوه وجود دارد. برای کلیک راست از روی صفحه کلید این شیوه را دنبال کنید:
ابتدا مکان نما را روی گزینه مورد نظر قرار دهید و بطور همزمان کلیدهای Shift- F10 را فشار دهید . برای انتخاب گزینه ای از منوی Option می توانید از کلیدهای جهت نمای صفحه کلید استفاده کنید . ( بعد از انتخاب گزینه مورد نظر کلید Enter را بزنید )
بدلیل اینکه کپی از متن انتخابی معمولی ترین کار پنجره کلیک راست است ، ترفند بالا به نظر بی اهمیت می رسد . برای استفاده بهتر از ترفند ذکر شده شما باید بدانید که چگونه می توان با استفاده از صفحه کلید متنی را انتخاب کرد . خوشبختانه این کار بسیار آسان است و با استفاده از کلیدهای جهت نما در حالیکه دکمه Shift را پائین نگه داشته اید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.


85/9/16::: 11:1 ص
نظر()
  
  


اگر تایپیست خوبی هستید، حرکت دائم بین موس و صفحه کلید تان احتمالا” شما را آزار می دهد.

برای بر نداشتن انگشتان از روی صفه کلید چندین شیوه وجود دارد. برای کلیک راست از روی صفحه کلید این شیوه را دنبال کنید:
ابتدا مکان نما را روی گزینه مورد نظر قرار دهید و بطور همزمان کلیدهای Shift- F10 را فشار دهید . برای انتخاب گزینه ای از منوی Option می توانید از کلیدهای جهت نمای صفحه کلید استفاده کنید . ( بعد از انتخاب گزینه مورد نظر کلید Enter را بزنید )
بدلیل اینکه کپی از متن انتخابی معمولی ترین کار پنجره کلیک راست است ، ترفند بالا به نظر بی اهمیت می رسد . برای استفاده بهتر از ترفند ذکر شده شما باید بدانید که چگونه می توان با استفاده از صفحه کلید متنی را انتخاب کرد . خوشبختانه این کار بسیار آسان است و با استفاده از کلیدهای جهت نما در حالیکه دکمه Shift را پائین نگه داشته اید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.


85/9/16::: 11:0 ص
نظر()
  
  

زمانیکه در حال جستجو در کامپیوترتان هستید می توانید از علامت ستاره (*) به جای حروف و اعداد استفاده کنید . این شیوه Wild Cards نام دارد و استفاده از آن نیز واقعا” آسان است . اگر شما در حال جستجوی فایلی هستید که با کلمه (( run )) شروع می شود و شما نام کامل آن را نمی دانید فقط کافیست کلمه زیر را تایپ کنید ...

*
Run
تمام فایل ها از هر نوع که با ((
run )) شروع می شود برای شما لیست می شود فایل هایی از قبیل (( randy.doc )) یا ((rand-mcnally.exe ))
به عنوان مثال اگر بدانید فایل شما یک فایل
Word است کافیست عبارت زیر را تایپ کنید
((
ran*.doc ))
اگر حرف خاصی از نام فایل را ندانید می توانید از علامت سوال استفاده کنید و مثلا” بنویسید : ((
ran?.doc ))
شما می توانید نام فایل را با عباراتی چون ((
rant.doc )) ، (( rank.doc )) یا((ran1.doc ))
به پایان برسانید اما نمی توانید با عبارت ((
randy.doc )) آن را تمام کنید .
این شیوه با تمامی موتورهای جستجو کار می کند .


  
  

بسیاری از برنامه هاهنگام استارت به طوراتوماتیک اجرامی شوند. آیا شما واقعاً به همه آنها احتیاج دارید؟
برای اینکه از استارت شدن اتوماتیک این برنامه ها جلوگیری کنید، از منوی استارت، Run را انتخاب کرده و سپس دستور msconfig را اجرا کنید. از طریق Register و بعد “ Auto Start “ قادر نخواهید بود که برنامه مورد نیاز خود را به صورت مجزا انتخاب کنید، بلکه فقط می توانید علامت تیک (P) یا ضربدر (×) را از جلوی برنامه هایی که نمی خواهید اجرا شوند، بردارید.


  
  

شاید تابحال برایتان اتفاق افتاده باشد که وقتی میخواهید سی دی موزیک یا ویدیو خود را به وسیله media player پیشفرض ویندوز پخش کنید با پیغام خطا از جانب ویندوز روبرو می شوید اما نا امید نشوید شما میتوانید به وسیله نرم افزار Power DVD به راحتی آنها را پخش کنید همچنین این نرم افزار از بسیاری از فرمتهای صوتی وتصویری پشتیبانی میکند وکیفیت تصویر وصدای آن بسیار عالی است و علاوه بر تمام این مزایا دارای ظاهری بسیار و زیبا و جذاب نیز هست.


  
  

نویسنده : جان دنیل http://www.SwordfishCS.comTuesday, March 15, 2005
ترجمه: سید فخرالدین افضلی سایت "تی تک"

1-
مطمئن شوید که آنتی ویروس مناسبی را بر روی سیستم نصب نموده اید، بصورت اتوماتیک آپدیت شود و کلیه فایلهای تازه وارد به سیستمتان را چک کند. اگر ویروسی هراه فایلی باشد یا تعمیر یا قرنطینه و بلوکه شود. بدلیل اینکه ویروسهای جدیدی هر روز تولید می شوند باید طوری ویروس کشتان را تنظیم کنید که بطور اتوماتیک بروز شود. دو برنامه قوی ویروس کش که ما توصیه می کنیم عبارتند از: McAfee و Norton .

2-
نرم افزارهای antispyware/antiadware را روی سیستم خود نصب کنید، این دو دسته نیز برای سیستم شما کاملاً ضروری هستند، تا از نصب برنامه های جاسوس بر روی سیستمتان جلوگیری کنند. که دو نرم افزار رایگان و مفید عبارتند از: Spybot Search & Destroy یا Ad-aware

3-
نصب دیواره آتش سخت افزاری، بهتر از فایروال نرم افزاری است. بدین صورت اطلاعات سیستم شما از دسترس هکرها مصون می ماند و نمی توانند برخی نرم افزارها را بصورت ناخودآگاه بر روی سیستم شما نصب کنند که یا به سیستم شما آسیب برسانند و یا اینکه سرعت کار با سیستم کاهش پیدا کند. دیواره های آتشی که ما توصیه می کنیم عبارتند از:
Linksys, Netgear, D-link

4-
شرکت مایکروسافت هر از چند گاهی نرم افزارهای خود را بروز می کند. این امر برخی اوقات بدلایل بالابردن امنیت است که توصیه ما این است سیستم خود را طوری تنظیم کنید تا بصورت اتوماتیک بروز شود.

5-
فایلهای اینترنتی موقت ( Internet temp files ) خود را هر یک ماه یکبار پاک کنید. این امر به بالابردن سرعت سیستم شما منجر خواهد شد.

6-
هر 4 ماه یکبار هارد خود را defrag نمائید.

7-
هر موقع می خواهید چیزی را از اینترنت دانلو کنید حتماً شرایط آنرا (terms and conditions ) بدقت مطالعه نمائید. هیچ ارزانی بی حکمت نیست. ممکن است همراه نرم افزارهای رایگان مواردی از قبیل adware یا spyware نصب شوند.

8-
ایمیلهای غریبه، عجیب، و نا آشنا را باز نکنید. ممکن است همراه باز شدن آنها adware یا spyware بر روی سیستمتان نصب شوند یا همراه ویروس باشند. توجه کنید حالت پیش نمایش نرمافزارهای outlook همانند باز کردن آن است، پس آنرا غیر فعال کنید.

9-
به شما استفاده از بروسر Firefox را از سایت http://www.mozilla.org توصیه می کنیم. کار با این بروسر ایمن تر است.

10-
دست آخر اینکه اگر سیستم شما را دزدیدند یا سیستمتان به نحوی از کار افتاد، کلیه داده های خود را از دست می دهید. راه حل کار این است که همیشه از اطلاعات مهمتان بر روی CD یا بر روی میزبانهای اینترنتی نسخه پشتیبان تهیه کنید.


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >