سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشندگی و دلاوری، صفاتی ارجمند هستند که خداوند سبحان، آنها را در وجود هرکه دوستش بدارد و آزموده باشد، می نهد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :96
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843246
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
6:58 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

وقتی Win Explorer را باز می‌کنید امکان دارد نوار وضعیت نمایش داده نشود، حتی اگر شما در منوی View آن را تیک زده باشید. برای اینکه ویندوز تنظیمات را به خاطر داشته باشد، ابتدا تمام پنجره‌های باز را ببندید و سپس یک پنجره‌ی جدید باز کنید، اندازه‌ی دلخواه‌تان را تنظیم کنید و گزینه‌ی Status Bar را از منوی View تیک بزنید. حالا برای خروج کلید Shift را پایین نگه داشته و آیکن × در گوشه‌ی بالای سمت راست را بزنید. می‌توانید در IE هم از این عمل استفاده کنید.


  
  

بسیاری از برنامه هاهنگام استارت به طوراتوماتیک اجرامی شوند. آیا شما واقعاً به همه آنها احتیاج دارید؟
برای اینکه از استارت شدن اتوماتیک این برنامه ها جلوگیری کنید، از منوی استارت، Run را انتخاب کرده و سپس دستور msconfig را اجرا کنید. از طریق Register و بعد “ Auto Start “ قادر نخواهید بود که برنامه مورد نیاز خود را به صورت مجزا انتخاب کنید، بلکه فقط می توانید علامت تیک (P) یا ضربدر (×) را از جلوی برنامه هایی که نمی خواهید اجرا شوند، بردارید.


  
  

شاید تابحال برایتان اتفاق افتاده باشد که وقتی میخواهید سی دی موزیک یا ویدیو خود را به وسیله media player پیشفرض ویندوز پخش کنید با پیغام خطا از جانب ویندوز روبرو می شوید اما نا امید نشوید شما میتوانید به وسیله نرم افزار Power DVD به راحتی آنها را پخش کنید همچنین این نرم افزار از بسیاری از فرمتهای صوتی وتصویری پشتیبانی میکند وکیفیت تصویر وصدای آن بسیار عالی است و علاوه بر تمام این مزایا دارای ظاهری بسیار و زیبا و جذاب نیز هست.


  
  

وقتی Win Explorer را باز می‌کنید امکان دارد نوار وضعیت نمایش داده نشود، حتی اگر شما در منوی View آن را تیک زده باشید. برای اینکه ویندوز تنظیمات را به خاطر داشته باشد، ابتدا تمام پنجره‌های باز را ببندید و سپس یک پنجره‌ی جدید باز کنید، اندازه‌ی دلخواه‌تان را تنظیم کنید و گزینه‌ی Status Bar را از منوی View تیک بزنید. حالا برای خروج کلید Shift را پایین نگه داشته و آیکن × در گوشه‌ی بالای سمت راست را بزنید. می‌توانید در IE هم از این عمل استفاده کنید.


  
  

سوال : هنگام تایپ کردن نشانه گرموس سر راهم قرارمی گیرد بنابر این مجبورم تایپ کردن را متوقف کنم و نشانه گرموس را به جای دیگری حرکت دهم آیا راه حل ساده تری وجود دارد؟
جواب : ابتدا روی کلید
Start کلیک کنید و این مسیر را بروید Settings , Contorl panel و سپس روی گزینه Mouse دابل کلیک کنید . ( کاربران ویندوز XP باید این مسیر را بروند Start\ control panel\ printer and hardware\ Mouse . )
در پنجره
Mouse properties روی زبانه Pointer options کلیک کنید . گزینه Hide pointer را تیک دار کنید و روی دکمه Apply و سپس OK کلیک کنید و بدون مزاحمت به تایپ کردن خود ادامه دهید .

توجه : 1ـ تمام سیستم ها ممکن است دارای این گزینه نباشند .
2ـ این ترفند بیشتر برای ویندوز
ME و XP کارایی دارد . و بسته به موس و درایو این ترفند ممکن است در سیستم شما کارایی داشته باشد .


  
  

بسیاری از شماها هنگام روشن کردن کامپیوتر قبل از آنکه سیستم عامل خاصی بالا بیاید به سد محکمی با نام رمز عبور BIOS برخورد کرده اید. رمز عبوری که بر خلاف سایر رمز عبورها به هیچ وجه در هارد دیسک کامپیوتر ذخیره نمیشود. یا همین مشکل موقعی که می خواهید مشخصات Setup نامپیوتر را عوض کنید پیش میآید. این مقاله به معرفی چند روش برای حل این مشکل میپردازد. فرض ما بر این است که شما رمز عبور کامپیوتر خود را فراموش کرده اید و دنبال راه حل هستید و قصد اذیت کردن و دست بردن در کامپیوتر کسی را ندارید.

روش اول: برای دزدی از یک مکان ساده ترین و اولین کار استفاده از شاه کلید است تا آبرومندانه و ترو تمیز وارد شوید و آخرین راه حل بالا رفتن از دیوار است. در این مورد هم اینچنین است ما برای مارک ها و مدلهای مختلف Bios رمزهای عبوری معرفی می کنیم که امیدواریم مشکل شما را حل کند و نیازی به بالا رفتن از دیوار نداشته باشید.


AWARD BIOS

AWARD SW, AWARD_SW, Award SW, AWARD PW, _award, awkward, J64, j256, j262, j332, j322, 01322222, 589589, 589721, 595595, 598598, HLT, SER, SKY_FOX, aLLy, aLLY, Condo, CONCAT, TTPTHA, aPAf, HLT, KDD, ZBAAACA, ZAAADA, ZJAAADC, djonet

AMI BIOS

AMI, A.M.I., AMI SW, AMI_SW, BIOS, PASSWORD, HEWITT RAND, Oder

رمزهای عبور زیر را بر هر نوع Bios میتوانید امتحان کنید

LKWPETER, lkwpeter, BIOSTAR, biostar, BIOSSTAR, biosstar, ALFAROME, Syxz, Wodj


توجه داشته باشید که هنگام وارد کردن رمزهای عبور حروف بزرگ را بصورت بزرگ و حروف کوچک را بصورت کوچک وارد کنید.

روش دوم : یک روش نرم افزاری برای پاک کردن رمز عبور

اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است بدان دسترسی دارید میتوانید از برخی نرم افزارهای موجود برای پاک کردن رمزعبور استفاده کنید ولی از آنجا که مکن است شما به این نرم افزار ها دسترسی نداشته باشید روش زیر را به شما معرفی میکنیم.

کامپیوتر را به حالت MS DOS برگردانید و دستور DEBUG را اجرا کنید

0
برای مدلهای مختلف BIOS عبارات زیر را وارد کنید


AMI/AWARD BIOS

O 70 17

O 71 17

Q

PHOENIX BIOS

O 70 FF

O 71 17

Q

GENERIC

Invalidates CMOS RAM.

O 70 2E

O 71 FF

Q


توجه کنید که حرف اول برابرحرف "O " است نه عدد صفر.

روش سوم : روش سخت افزاری

اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است به آن دسترسی ندارید یا رمز عبورهای قبلی کارساز نبود می توانید از روشهای سخت افزاری زیر استفاده کنید.

استفاده از Jumper ها

بر روی تمام مادربردها یک Jumper است که از آن برای پاک کردن CMOS میتوانید استفاده کنید.کنار این jumper معمولا این عبارت دیده میشود Clr CMOS.

تنها کاری که شما میکنید این است که jumper را از پایه 1و2 درآورده و به پایه 3و4 نصب کنید و دوباره به حالت اول برگردانید. شما به همین سادگی میتوانید رمز عبور را پاک کنید.

در آوردن باتری

میتوانید باتری دستگاهتان را که روی مادربرد است درآورده و دوباره جا بیاندازید در این حالت تمام اطلاعات CMOS به حالت پیش فرض برمیگردد. ولی توجه داشته باشید که جا انداختن باتری کمی مشکل است.

عوض کردن آی سی ( Cheap CMOS )

اگر هیچ یک از روشهای الا جواب نداد میتوانید آی سی CMOS را با یک آی سی از همان نوع عوض کنید یا از نوع برنامه ریزی کنید اینکار ابزار مخصوصی دارد و شرکتهای تعمیر کامپیوتر برای شما اینکار را خواهند کرد .

توجه: برای پیدا کردن آی سی CMOS میتوانید به دفترچه مادربرد خود مراجعه کنید.

در این روشها علاوه بر اینکه رمز عبور را پاک میکنید سایر اطلاعات نیز به حالت اولیه برمیگرد ولی نگران نباشید مشکلی نیست و شما میتوانید دوباره مشخصات کامپیوتر خود را در Setup وارد کنید.


  
  

از:‌ایرنا

آیا مى دانید حملات پویشى علیه سیستم هاى کامپیوترى چیست ؟
براى اینکه حمله اى پویشى رخ دهد، پیش از آن ، مهاجم یا مهاجمان نیاز به کسب اطلاعاتى از سیستم مورد هدف دارند.
حمله پویش وقتى اتفاق مى افتد که یک مهاجم ، شبکه یا سیستم مقصد را با فرستادن انواع مختلفى از بسته ها، مورد کاوش قرار دهد تا بتواند اطلاعاتى از سیستم مورد هدف کسب کند.
با استفاده از پاسخ هاى رسیده از مقصد، مهاجم مى تواند به بسیارى از مشخصات و نقاط آسیبپذیر سیستم پى ببرد.
بنابراین مهاجمان از حمله پویش به عنوان ابزارى براى تعیین مشخصات مقصد، و نقطه شروعى براى تدارک انواع دیگر حملات ، استفاده مى کنند.
در واقع مهاجمان در حملات پویش به سیستم ها، نفوذ نمى کنند و آنها را مورد مخاطره قرار نمى دهند.
نام هاى مختلفى براى ابزارهایى که این حملات را انجام مى دهند وجود دارد که از جمله مى توان به نگاشتگر شبکه ، نگاشتگر درگاه ، پویشگر شبکه ، پویشگردرگاه و پویشگر آسیبپذیرى اشاره کرد.
پویشگرهاى آسیبپذیرى یک نوع خاص از پویشگرها، هستند که میزبان ها را در برابر آسیبپذیرى هاى خاصى مورد آزمایش قرار مى دهند.
بنابراین مهاجم با اجرا کردن یک پویشگر آسیبپذیرى مى تواند فهرستى از میزبان ها (آدرس هاى IP) را که در برابر حملات خاص آسیبپذیر هستند، بدست آورد.
حملات پویش مى توانند اطلاعات مربوط به پیکربندى شبکه مقصد، انواع ترافیک مجاز و قابل عبور از دیوار آتش ، لیست میزبان هاى فعال روى شبکه مقصد، سیستم عاملهاى در حال اجرا بر روى شبکه مقصد، نرم افزار در حال اجرا بر
روى سرور مقصد و شماره نسخه نرم افزار براى تمام نرم افزارهاى کشف شده را در اختیار مهاجم قرار دهند.
مهاجم با این اطلاعات ، سیستم هاى قابل نفوذ شبکه مقصد و نوع حملاتى را که مى توان براى نفوذ به آنها مورد استفاده قرار داد را ، به دقت تعیین مى کند.
به عبارت دیگر مهاجمان پیش از انجام حمله واقعى، و براى کسب اطلاع از مشخصات مقصد، ابزارهاى پویش را به کار مى گیرند.
به رغم آنکه به عقیده برخى، پویش کردن یک میزبان یا شبکه کار غیرقانونى به شمار نمى آید، اما از آنجا که مى تواند مقدمه یک نفوذ واقعى باشد، به عنوان یک حمله شناخته مى شود و مى توان گفت متداولترین نوع حمله
به شبکه است .


  
  

اگر کامپیوتر شما هنگام بالا آمدن سیستم، آهنگ پخش می کند، در صورتی که آن را از کار بیندازید، کامپیوتر سرعت بیشتری خواهد داشت. برای این کار، به ترتیب از Start/Settings/Control Panel، قسمت Sounds and Multimedia را انتخاب کنید. پس از آن، پنچره ای باز می شود. در آنجا مشخص شده است که کدام قسمتها به همراه پخش آهنگ عمل می کنند. قسمتهایی که با پخش آهنگ همراه هستند، علامت بلند گویی را در کنار خود دارند بر روی قسمتهایی که می خواهید پخش آهنگ آنها را غیرفعال کنید، مارک بزنید. سپس از منوی Name که در زیر آن قرار گرفته است، دستور None را انتخاب کنید.


  
  

در حالیکه ممکن است خستگی چشم ناشی از کار با رایانه تاثیر دایمی به روی بینایی نداشته باشد، اما بدون شک مخرب و کاملا نامطلوب و ناخوشایند است.

محققان موسسه مایوکلینیک چند راهکار را برای تسکین و کاهش این خستگی و فشار بر روی چشم‌ها پیشنهاد کرده‌اند که عبارتند از:

1-
به چشم‌هایتان استراحت بدهید؛ در طول روز با تمرکز بر روی هر چیز دیگری به جز صفحه رایانه چشم‌ها را در حالت استراحت و آرامش قرار دهید.

2-
محل خود را تغییر دهید. سعی کنید هر 2 ساعت یک بار از جای خود برخاسته و کمی راه بروید. چنانچه امکان دارد برای چند لحظه به پشت دراز کشیده و چشم‌هایتان را ببندید.

3-
پلک بزنید. بسیاری از کاربران رایانه‌ای حتی به اندازه کافی پلک نمی‌زنند. این امر منجر به خشک شدن چشم و مشکلات دیگری می‌شود.

برای اینکه به دفعات بیشتر پلک بزنید باید یک تلاش هوشیارانه داشته باشید. چنانچه این امر مؤثر نبود، می‌توانید از قطره‌های چشم که نیازی به تجویز پزشکی ندارد، استفاده کنید.

4-
از عینک مناسب استفاده کنید. اگر از عینک یا لنز استفاده می‌کنید نیز باید مطمئن شوید که عدسی آن برای کار با رایانه مناسب است.


  
  

منبع : از مجله شبکه شماره چهل‌ونهم

جی‌فورستر در سال 1918 در نبراسکا متولد شد. علاقه‌مندی وی به الکترونیک ,‌به زودی خود را نشان داد و وی زمانی که دانش‌آموز دبیرستان بود , دستگاه کوچکی را با یک سیستم برقی 12 ولتی ساخت که نوعی بادسنج بود.
وی سپس به دانشگاه نبراسکا رفت و پس از فارغ‌التحصیلی , در سال 1929 به عنوان دستیار تحقیقات در آزمایشگاه ولتاژ بالای دانشگاه MIT مشغول به کار گردید.
فعالیت در این آزمایشگاه باعث شد که وی با سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته‌ای که برای رادارها استفاده می‌شدند , آشنا شود و دانش خود را در این زمینه افزایش دهد.
در سال 1944 , فورستر تصمیم گرفت که کار تحقیقاتی را رها کند و به کسب‌وکار روی بیاورد , اما مدیر آزمایشگاه که با روحیه وی آشنا بود , می‌دانست که فورستر در آن زمینه موفق نخواهد شد و به دنبال راهی بود تا وی را از تصمیمی که گرفته بود منصرف سازد. در نتیجه انجام پروژه‌ای را به وی پیشنهاد کرد. پروژه‌ای برای نیروی دریایی که می‌خواست کامپیوتری داشته باشد تا بتواند با استفاده از آن طراحی قایق‌های جدید را انجام دهد. (همان‌گونه که می‌دانید اغلب پروژه‌های توسعه کامپیوترها در خلال جنگ جهانی دوم و به سفارش ارتش آمریکا صورت گرفتند). فورستر پس از آن‌که توانست کامپیوتر ENIAC را ببیند , طرح اولیه نیروی دریایی را تغییر داد و به جای یک کامپیوتر آنالوگ , ساخت یک کامپیوتر دیجیتال را در دستور کار قرار داد و به این ترتیب پروژه Whirlwind به وجود آمد. وی برای آن‌که سیستم خود را به خوبی بسازد , روی سیستم حافظه آن بسیار کار کرد و توانست نوعی از حافظه با هسته مغناطیسی را طراحی کند و در سیستم خود به کار بگیرد. وی سپس این حافظه را در سال 1949 مجددا طراحی نمود و آن را بهبود بخشید.
در حدود سال‌های 1949 , نیروی دریایی علاقه خود را به پروژه Whirlwind از دست داد. اماه چند ماه بعد , پس از آنکه اتحاد شوروی توانست نخستین بمب اتمی خود را آزمایش کند , بار دیگر , ارتش توجه خود را به پژوهش‌ها معطوف نمود. ارتش معتقد بود که کامپیوترها می‌توانند از جمله وسایل اساسی دفاع نظامی محسوب شوند و لذا بار دیگر Whirlwind با حمایت نیروی هوایی زنده شد. فورستر نیز کار روی پروژه را از سر گرفت و سیستم SAGE یا Semi-Automatic Ground Environment را طراحی کرد و سیستم حافظه خود را در آن به کار گرفت. این پروژه در سال 1956 تکمیل شد و از سال 1958 تا اواخر دهه هشتاد میلادی به عنوان سیستم دفاع هوایی در ارتش به کار گرفته شد.
Whirlwind
را می‌توان اولین کامپیوتر پرسرعت و بلادرنگ قابل اطمینان دانست. هرچند که کامپیوترهای دیگری قبل از آن ساخته شده بودند اما همگی یا بسیار کند یا غیرقابل اطمینان بودند.
فورستر سپس حدود 40 سال را به سرپرستی بخش مدیریت دانشگاه MIT گذراند. بعد از آن به پیشنهاد یکی از دوستانش به عضویت هیئت مدیره شرکت جنرال‌الکتریک در آمد. مشکلی که جنرال‌الکتریک در آن زمان با آن روبرو بود , بازدهی کم کارکنان با وجود کارکرد زیاد آنها بود. زیرا کار به‌طور سه یا چهار شیفتی انجام می‌شد اما آن‌گونه که باید , بازده کارها بالا نبود. وی برای این کار شروع به مدل‌سازی برای فعالیت شرکت نمود و سیستمی به نام (سیستم‌های دینامیک) یا پویا را مدل‌سازی کرد. این سیستم برخلاف قبل , ارتباطی با مفاهیم فیزیکی نداشت و اجزای آن را مواردی چون مدیریت , رهبری و نحوه گردش اطلاعات در سازمان تشکیل می‌دادند.
در حقیقت معروفیت فورستر به غیر از ابداع حافظه‌های RAM , به‌دلیل تعریف سیستم‌های پویا نیز می‌باشد. فورستر در زمینه تالیف کتاب نیز نسبتا پرکار بود. اولین کتاب خود را در سال 1961 به نام دینامیک صنعتی به چاپ رساند. سپس کتاب‌های مفاهیم سیستم‌ها (1968) , دینامیک Urban (1969) , دینامیک‌های جهانی (1973) , مجموعه مقالات (1975) , منابع اطلاعاتی برای مدل‌سازی اقتصاد ملی (1980) , مدل در مقابل یک پروسه مدل‌سازی (1985) , حقایق چهارده‌گانه (1987) , مدل‌های غیر خطی سیستم‌های اجتماعی (1987) , مقدمات دینامیک سیستم‌ها (1989) , مدل ملی دینامیک سیستم (1989) , و دینامیک سیستم و درس‌هایی از تجربه 35 سال (1993) را به رشته تحریر در آورد.
پروفسور فورستر هم‌چنان دیدگاه مهندسی سیستم‌های خود را روی سیستم‌های اجتماعی پیاده‌سازی می‌کند و مشغول تئوری‌پردازی‌های جدید است و اکنون به‌طور خاص در مورد سیاست‌های سازمانی مطالعه می‌کند. وی از شبیه‌سازی کامپیوتری در تحلیل سیستم‌های اجتماعی کمک می‌گیرد.


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >