سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ مال از خرد سودمندتر نیست ، و هیچ تنهایى ترسناکتر از خود پسندیدن ، و هیچ خرد چون تدبیر اندیشیدن ، و هیچ بزرگوارى چون پرهیزگارى ، و هیچ همنشین چون خوى نیکو ، و هیچ میراث چون فرهیخته شدن ، و هیچ راهبر چون با عنایت خدا همراه بودن ، و هیچ سوداگرى چون کردار نیک ورزیدن ، و هیچ سود چون ثواب اندوختن ، و هیچ پارسایى چون باز ایستادن هنگام ندانستن احکام ، و هیچ زهد چون نخواستن حرام ، و هیچ دانش چون به تفکر پرداختن ، و هیچ عبادت چون واجبها را ادا ساختن ، و هیچ ایمان چون آزرم و شکیبایى و هیچ حسب چون فروتنى ، و هیچ شرف چون دانایى ، و هیچ عزت چون بردبار بودن ، و هیچ پشتیبان استوارتر از رأى زدن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :62
کل بازدید :842729
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/7
6:34 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

?? فرمان براى امنیت در اینترنت و افزایش کارایی کامپیوتر- قسمت سوم (شماره 1221)

منبع: pca.ir

??- استفاده از NTFSFAT : اگر سیستم عامل شما از FAT16 استفاده مى کند همین الان دست به کار شده و آن را به FAT32 و یا FATNTFS تبدیل کنید. اگر هم از FAT32 بهره مى برید آن را به FATNTFS ارتقا دهید. دلیل این ارتقا را مى توان در افزایش حجم و تعداد فایل هایى که در سیستم قابلیت ذخیره سازى دارند، عنوان کرد به علاوه این ارتقاء کارآیى و امنیت را براى شما به ارمغان خواهد آورد.


??- Anti pop up pop upها را که مى شناسید؟ همان پنجره هاى مزاحمى که موقع اتصال به اینترنت بدون اجازه شما بر روى مونیتور ظاهر شده و معمولاً نیز حاوى پیام هاى تبلیغاتى براى شما هستند و از شما مى خواهند که به فلان کشور مسافرت کرده و یا فلان توپ را بخرید، این منوهاى مزاحم معمولاً باعث قفل شدن مرورگر شده و سرعت Loadشدن صفحات را پائین مى آورد به علاوه در بعضى از مواقع حاوى کدهاى مخرب و ویروس نیز مى باشد، شما براى جلوگیرى از این مزاحمین به تدبیرى اندیشیده اید؟
من به شما استفاده از نرم افزارهایى مانند Adwave را پیشنهاد مى دهم که قابلیت Anti pop up را دارد و به شما در خلاصى از این مزاحمان کمک فراوانى خواهد کرد.


??- ServicPack : همیشه ویندوز خود را به روز نگه دارید. شرکت مایکروسافت معمولاً پس از ارائه هر نسخه از سیستم عامل خود بسته هاى اصلاحى و به روز کننده را بر روى وب سایتش قرار مى دهد که حاوى کدهاى اصلاح کننده در جهت افزایش سرعت و امنیت سیستم عامل است. سعى کنید که آن را دانلود کرده و نصب کنید و در صورتى که به اینترنت دسترسى ندارید از CDهاى موجود در بازار براى این منظور استفاده کنید.


??- عدم اشتراک گذارى: در شبکه هاى نامطمئن هیچ گاه فایل ها و پوشه هاى خود را بین خود و سایر کاربران به اشتراک نگذارید به علاوه امکان Remote را نیز روى سیستم خود غیرفعال کنید تا دیگران امکان دسترسى به سیستم شما را نداشته باشند.


??- اجراى ویروس یاب: ویروس ها بیشترین منابع سیستم را به خود و اهدافشان اختصاص مى دهند و سعى در گمراه کردن سیستم عامل دارند به همین دلیل رایانه هاى آلوده همواره از کاهش کارآیى و سرعت رنج مى برند. برخى از ویروس ها توانایى از کار انداختن سیستم را دارند. به علاوه اگر اطلاعات تان مهم است همیشه آنتى ویروس خود را به روز نگه دارید. هم اکنون آنتى ویروس هاى فراوانى وجود دارد که مى توان تفاوت هاى آنها را به شرح زیر برشمرد: عملیات همه نرم افزارهاى ضد ویروسى یکسان است و همگى عملیات اسکن فایل ها و پاک سازى پوشه هاى آلوده را انجام مى دهند تفاوت اصلى بین آنتى ویروس ها در سرعت و دقت و قابلیت هاى بیشتر مانند اسکن فولدرهاى پنهان شده، اسکن Mail Box و ... مى باشد.
به علاوه هیچ گاه فراموش نکنید که نصب ضد ویروس و رها کردن آن براى شما کافى نیست و شما باید همواره نسبت به به روز نگه داشتن آنتى ویروس خود فعال بوده و سعى در به روز نگه داشتن آن نمائید.


87/9/11::: 1:0 ص
نظر()
  
  

?? فرمان براى امنیت در اینترنت و افزایش کارایی کامپیوتر- قسمت دوم (شماره 1220)

منبع: pca.ir

- ارتقاى سخت افزارى: سعى کنید در صورت امکان نسبت به ارتقاى سیستم خود بکوشید و در بین قطعات سخت افزارى موجود در رایانه شما قطعات اصلى تر عبارتند از RAM، هارد، مادربرد و CPU. در هنگام خرید رایانه از قابلیت ارتقا در برد خود مطمئن شوید، به عنوان مثال تا چه ظرفیتى از RAM را پشتیبانى مى کند قابلیت نصب چه نوع هارددیسکى را دارد- تا چه سرعتى از CPU ها را مورد پشتیبانى قرار مى دهد و مسائلى از این دست.
اگر از سرعت رایانه خود گله مند هستید و برایتان مقدور است ابتدا RAM رایانه را ارتقا دهید، براى این منظور مى توانید معادل RAM فعلى به RAM اضافه کنید و یا در صورت پائین بودن سرعت چرخش هارددیسک از هاردهاى دور بالا (پلاس) و یا SATA استفاده کنید و تفاوت را تجربه کنید.


?- غیرفعال کردن برنامه هاى غیر ضرورى: اگر از آن دسته از کاربران هستید که عادت به نصب هر برنامه اى دارید همیشه به دنبال آخرین نسخه هاى نرم افراز بوده و یا به محض دریافت نرم افزار جدید آن را نصب مى کنید باید به شما هشدار بدهم که این کار پیامدهاى فراوانى دارد که یکى از مهم ترین آنها پائین آمدن سرعت رایانه شما مى باشد.
در صورت عدم نیاز به برنامه اى که بر روى سیستم شما نصب شده است حتماً آن را Uninstall کنید و از حذف Folder ها و فایل هاى آن خوددارى کنید، اجازه دهید که Folder ها در طى فرآیند Uninstall به صورت اتوماتیک حذف شوند و از حذف دستى آنها اجتناب کنید.


?- جلوگیرى از نفوذ هکرها: براى جلوگیرى از نفوذ این شیاطین به رایانه تان حتماً از یک نرم افزار ضد هک استفاده کنید و فراموش نکنید که آن را به روز نگه دارید به عنوان نمونه مى توانید از نرم افزار Black ice و یا Zone alarm استفاده کنید.


?- عدم استفاده از Internet exp****r : با توجه به گسترش استفاده از IE به عنوان مرورگر پیش فرض صفحات Web بسیارى از برنامه هاى جاسوسى و Trojen ها فقط در صورتى دانلود و اجرا مى شوند که شما از IE استفاده کنید و این به دلیل رواج استفاده از IE به عنوان مرورگر است. در صورت امکان از مرورگرهاى Fire fox ,Opera براى این منظور بهره بگیرید اما اگر از طرفداران پر و پا قرص IE هستید سعى در افزایش امنیت IE داشته باشید. به عنوان مثال همواره Cookie ها را پس از قطع شدن از اینترنت پاک کرده و یا محتویات Temporary Internet file را پاک کنید به علاوه در جلوگیرى از نفوذ Cookie هاى خطرناک به سیستم خود هیچ اقدام امنیتى را نادیده نگیرید.


??- دانلود مطمئن داشته باشید: همیشه سعى کنید که از سایت هاى مطمئن نرم افزارهاى مورد نیاز خود را تأمین کنید و از سر زدن به سایت هایى که به صورت Free نرم افزار در اختیار شما مى گذارند اجتناب کنید، این سایت ها همراه با نرم افزارهایى که مى فرستند ممکن است که تعدادى ویروس نیز هدیه بفرستند پس همواره مراقب باشید.
مطمئن ترین سایت ها براى دانلود نرم افزار ، سایت اصلى شرکت سازنده نرم افزار است که شما مى توانید با جست وجویى مختصر در اینترنت به راحتى به این سایت دست یافته و نرم افزار مورد نیاز خود را دانلود استفاده کنید.


  
  

?? فرمان براى امنیت در اینترنت و افزایش کارایی کامپیوتر (شماره 1219)

منبع: pca.ir

اگر شما هم از سرعت پائین رایانه خود گله مند هستید و معتقدید که بعضى از اوقات رایانه ها خنگ مى شوند و به درخواست هاى شما جواب منطقى نمى دهند و بعضى از اوقات تبدیل به اسب هایى سرکش شده و هرچیزى را که خودشان دوست دارند انجام مى دهند و دستورات شما را نادیده مى گیرند با ما همراه شوید تا گوشه اى از دلایل خنگى رایانه را باهم مرور کنیم و به دستوراتى که در متن مقاله آورده شده است اهمیت بدهید و آنها را اجرا کنید تا ببینید که رایانه چه دوست خوبى براى شماست و چگونه مطیع و فرمانبردار شما مى شود.
اگر به دنبال علت افت سرعت رایانه خود هستید و از ویروسى شدن و یا احتمال نفوذ ویروس ها به رایانه خود کلافه شده اید حتماً موارد زیر را بخوانید و سعى کنید که آنها را اجرا کنید.

?-Defrag کردن هارددیسک رایانه: این عملیات که یکى از ساده ترین عملیات هاى سیستم عامل است و در کلیه Operating system ها نیز پیش بینى شده است باعث سازماندهى فایل هاى موجود بر روى هارددیسک شما خواهد شد. بعد از انجام این عملیات امکان بازیابى فایل ها با سرعت بیشترى در اختیار شما قرار مى گیرد.


?- حذف فایل هاى موقت: احتمالاً شما هم پس از تفکیک برنامه بر روى رایانه خود متوجه شده اید که تعدادى فایل بر روى سیستم شما بدون اجازه گرفتن از شما کپى مى شود این دسته از فایل ها را فایل هاى موقت (temp) مى نامند که شما مى توانید بدون هیچ گونه نگرانى از شر آنها خلاص شده و آنها را پاک کنید اما موقع انجام این کار از یک نفر متخصص نیز کمک بگیرید تا مبادا فایل هاى اصلى را اشتباهاً به جاى فایل هاى موقت پاک کنید که در این صورت نرم افزار شما دیگر اجرا نشده و شما حتماً باید آن را دوباره نصب کنید به این دسته از فایل هاى موقت مى توان فایل هاى Cache مرورگر را نیز اضافه کرد. این دسته از فایل ها، فایل هایى هستند که در زمان استفاده از اینترنت بر روى سیستم شما باقى مانده و پس از استفاده از آدرس مخصوص همان سایت دیگر به درد نخواهند خورد، لذا با خیال راحت مى توانید این دسته از فایل ها را نیز پاک کنید.


?- Scandisk : فایل هاى ذخیره شده برروى سیستم شما روى هارد شما ذخیره شده است که، هارددیسک فضاى فیزیکى و قابل مشاهده است که از تعدادى سیلندر تشکیل شده است که این سیلندرها باتوجه به حجم هارد شما زیاد و یا کم خواهد بود. هر سیلندر به تعدادى Sector و Track تقسیم مى شود و ریزترین این جزء Cluster نام دارد که در هنگام ذخیره کردن اطلاعات در حقیقت اطلاعات بر روى Cluster مى نشیند.
در صورت وجود اشکال در فایل هاى ذخیره شده، هارد دیسک شما دچار اشکال مى شود. راه حل این مشکل استفاده دوره اى از Scandisk است. این برنامه بررسى هاى مورد نیاز را در خصوص وجود اشکالات فیزیکى بر روى هارددیسک انجام مى دهد و در صورت توانایى خود سعى در حل مشکل خواهد داشت و در غیر این صورت مشکل را به شما گزارش مى دهد.


?- پاک کردن ریجستر ویندوز: ریجسترى محیطى تقریباً متنى است که تنظیمات و اطلاعات مورد نیاز سیستم عامل شما و سایر برنامه هاى نصب شده را براى شما نگهدارى مى کند. همزمان با نصب و یا حذف برنامه ها از روى سیستم، اطلاعات غیر ضرورى متعددى در ریجستر ویندوز از شما باقى خواهد ماند که شما مى توانید با بهره گیرى از نرم افزارهایى که براى این منظور طراحى شده است ریجسترى ویندوز خود را پاک کنید اما حتماً قبل از این کار از یک متخصص کمک بگیرید زیرا در صورت اشتباه دیگر راه بازگشتى وجود نداشته و دیگر سیستم عاملى نخواهید داشت!


?- به روز نگه داشتن درایورها: در سخت افزار هر رایانه تعداد نسبتاً زیادى قطعات الکترونیکى وجود دارد که از جمله آنها مى توان به کارت گرافیک (vga) ،کارت صدا (Sound card) ، Modem و Chipset هاى موجود بر روى مادربرد اشاره کرد. همواره پس از نصب سیستم عامل جدید نرم افزارهاى مختص این قطعات را نصب کنید و به علاوه سعى در به روز نگه داشتن آنها داشته باشید بعضى از Chipset ها در صورت عدم نصب تأثیر منفى در سرعت سیستم شما ندارند اما در صورت نصب نرم افزار مربوطه اش تأثیر مثبتى در سرعت سیستم شما خواهد داشت و پس از نصب حتماً از کار خود پشیمان خواهید شد.


87/9/9::: 1:0 ص
نظر()
  
  

بازیابی اطلاعات کاربری در مرورگرهای اینترنتی (شماره 1218)

منبع: parsish.com

مرورگرهای اینترنتی امروزی ، با برعهده گرفتن بسیاری از وظایف ما ، کارهایمان را تا حد زیادی آسان کرده اند. شاید هم این همه امکانات ما را تنبل کرده باشد اما شخصا از این که مرورگر اینترنتی ام با قابلیت هایش تجربه وبگردی ام را راحت تر و دلنشین تر کرده است خیلی خوشحالم.
یکی از امکاناتی که امروزه در تمام مرورگرهای اینترنتی وجود دارد قسمت مدیریت رمزهای کاربری مربوط به سایت های مختلف است. دیگر شما نیاز ندارید تا نام و رمزهای کاربری خود را همیشه به یاد داشته باشید چراکه مرورگر اینترنتی شما این کار را به خوبی انجام می دهد. خیلی از ما هم با کمک همین ویژگی رمزهای عبور خود را دیگر به خاطر نمی سپاریم یا عملا با وجود این همه سایت که در آنها عضو هستیم حفظ کردن تمامشان کاری غیرممکن به نظر می رسد. اما آیا تابحال با خود فکر کرده اید که در صورتی که نرم افزار شما دچار خرابی ناگهانی شود یا مشکلی سخت افزاری برای کامپیوتر پیش بیاید چه خواهید کرد ؟ به هر حال نام کاربری و رمزهای عبور شما هویت اینترنتی شما را می سازد و باید فکری برای آن روز بکنید. در یکی از نوشته های قبلی به مرور فایل های موجود در پروفایل مرورگر اینترنتی فایرفاکس پرداختیم .شما می توانید با مراجعه به آن نوشته ، فایل یا فایل های مورد نیازتان را به راحتی در یک مکان امن نگه دارید تا در هنگام نیاز دچار مشکل نشوید.

 

در این نوشته ابزارهایی برای بازگردانی یا تهیه نسخه پشتیبان برای سه مرورگر فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم معرفی می شود:

?- موزیلا فایرفاکس :
برای تهیه نسخه پشتیبان به راحتی می توانید از افزونه Password Exporter استفاده کنید. به عنوان یک راه حل جایگزین به شما ابزار کوچک PasswordFox را پیشنهاد می کنیم. این برنامه کوچک بدون نیاز به نصب یا هرگونه فایل DLL اضافی است و به شما اجازه می دهد تا نام کاربری و رمزهای عبور ذخیره شده در فایرفاکس را مشاهده کنید. با انتخاب اطلاعات کاربری مورد نظرتان (یا همه آنها) به راحتی می توانید از آنها با فرمت txt ، csv ، html و یا xml بکاپ بگیرید.

?- اینترنت اکسپلورر :
برای اینترنت اکسپلورر نرم افزارهای زیادی ساخته شده که کار نمایش رمزهای عبور را انجام می دهند. OEM Password recovery و IE PassView دو نمونه از این دسته برنامه ها هستند که رایگان می باشند. IE PassView ابزار کوچکی ست که کلیه نسخه های اینترنت اکسپلورر از IE4.0 تا حتی نسخه بتای IE8.0 را پشتیبانی می کند.

?- گوگل کروم:
مدت زمان زیادی نیست که Google ، مرورگر اینترنتی خود را عرضه کرده است و هنوز این نرم افزار به یک نسخه پایدار نرسیده و در حال تست است. اما استقبال بسیاری که از آن شد باعث گشت تا خیلی زود برنامه نویسان به فکر نوشتن نرم افزارهایی برای کاربران این مرورگر کنند. خوشبختانه شرکت nirsoft ، نرم افزاری برای ذخیره و بازیابی اطلاعات کاربری کروم ساخته است که می توانید آن را از این آدرس دریافت کنید.

متاسفانه برای مرورگر Opera ، برنامه رایگان یا روشی که بتوان با استفاده از آن ، از اطلاعات کاربری ذخیره شده ، پشتیبانی تهیه کرد را نیافتم . در صورتی که شما می شناسید خوشحال خواهیم شد تا در نظرات همین نوشته اطلاع دهید تا دیگر دوستان هم استفاده کنند. این برنامه ها ، هم قابلیت این را دارند که برای مقاصد خیر استفاده شوند و هم برای استفاده های بد.با استفاده از این برنامه ها به راحتی می توانید اطلاعات محرمانه دیگر اعضای خانواده و یا همکارانتان را به دست بیاورید اما به شما توصیه می کنیم شیطان صفت نباشید ! :)

 


  
  

? افزونه کار آمد فایرفاکس ? (شماره 1217)

منبع: parsish.com

فایرفاکس مرورگر برتر این دورست.نه به خاطر اینکه امکانات زیادی داره،بلکه به دلیل اینکه افزونه هایی که برایش نوشته میشه و باعث قوی تر شدن لحظه به لحظه آن میشود.من در این پست قصد معرفی ? افزونه فایرفاکس که برای طراحان وب میتونه کاربردی باشه رو به شما معرفی میکنم.پس بدون مقدمه (!) میرم سر اصل مطلب:

?-IE Tab

 

همانطور که از نام این افزونه پیداست،شما با استفاده از اون میتونید نحوه نمایش یک سایت رو با اینترنت اکسپلورر ببینید و یا در واقع،در فایرفاکس با اینترنت اکسپلورر وبگردی کنید! بینهایت بار پیش اومده که افرادی که با موزیلا به سایتی که قالبش رو فارسی کردن و یا اون رو طراحی کرده ان نگاه میکنن،متوجه اشکالات اون در اینترنت اکسپلورر نمیشوند.

?-CSS validator

 

CSS درست (معتبر) داشتن چیز بسیاری مهمی در طراحی وب هست.شما با استفاده از این افزونه میتونید سی اس اس سایت هایی رو که میبینید چک کنید.این افزونه همانند وبسایت http://www.w3.org کار میکنه و نوشته شده توسط همون سایت هست.به عنوان مثال,وقتی شما بر روی سایت گوگل میرید به منوی TOOLS بروید و گزینه CSS validator رو بزنید؛شما به این آدرس ریدایرکت میشود:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http://www.google.com/

3-ColorZilla 2.0

 

این افزونه توضیح خاصی ندارد.شما با استفاده از این افزونه میتونید رنگ هایی رو که در دنیای وب میبینید رو با استفاده از کد به دست بیاورید.

?-افزونه فایرشات

 

اگه وبلاگ نویس باشید،این افزونه خیلی به دردتون خواهد خورد.این افزونه افزونه ای برای عکس گرفتن از صفحات وبلاگ یا سایتی است که میبینید!

شما با استفاده از این افزونه میتونید از مطالب و یا کل وبلاگ و یا وبسایتی که آنرا در فایرفاکس میبینید عکس بگیرید.

برای استفاده کافیه اون رو نصب کنید و به مکان روبرو برید:Tools>Fireshot

و یکی از دو گزینه روبرو رو بزنید: ?-Capture Visible Aria و یا ?-capture entire and page…

?-LinkChecker 0.6.3

 

شما با استفاده از این افزونه میتوانید قبل از کلیک کردن بر روی لینک؛درست بودن و یا نبودن آنرا چک کنید.همانطور که در تصویر آمده،لینک ها به رنگ های قرمز و سبز نشان داده میشوند.

?-SearchStatus 1.26

 

شما با استفاده از این افزونه میتوانید،رتبه الکسا،گوگل و همچنین صفحات ایندکس شده از صفحه ای را که میبینید در موتور های جستجو ببینید!

?-Html Validator 0.8.5.2

 

شما با استفاده از این افزونه همانند افزونه دومی میتوانید معتبر بودن یک صفحه را چک کنید،با این تفاوت که این افزونه اچ تی ام ال را چک میکند و آن سی اس اس را.

 


  
  

آشنایی کامل با گروه ها در ویندوز (شماره 1216)

منبع: it.myjigi.com

برای آشنایی بیشتر با گروه ها به شکل زیر توجه کنید:

 

اعضای گروه Local Group همان کاربرانی هستند که شما می سازید. در واقع اختیارش در دست شماست. گروه های Built In Group خود شامل دو دسته ی مختلف هستند:

  1. Built In Local
  2. Built In System

گروه Administrators جز دسته ی Built In Local می باشد. در واقع شما می توانید هر کاربری که خواستید، جز گروه های مختلف این دسته بکنید. مهمترین گروه های این دسته عبارتند از:

  1. Administrators: قوی ترین کاربر سیستم عامل مایکروسافت است که اختیار تام در سیستم دارد.
  2. Power Users: اعضای این گروه در واقع معاونین سیستم هستند. اصلی ترین کار این سیستم Sharing است.(نکته ی مهم در سوالات مایکروسافت!)
  3. Backup Operators
  4. Users
  5. Replicator: همسان سازی DC ها در شبکه های دامین.
  6. Guest: ضعیف ترین کاربر سیستم عامل ویندوز

گروه های عضو دسته ی Built In System به نوعی خاص هستند. شما نمی توانید هیچ کاربری را جز گروه های موجود در این دسته کنید. هر کاربر در هر لحظه بنابر کار و وظیفه ای که در حال انجام دادن آن است، جز یکی از گروه های این دسته قرار می گیرد. در دادن دسترسی ها(Permissions) به یک فایل به اشتراک گذاشته، این گروه ها ارزش فوق العاده زیادی پیدا می کنند. از اعضای این دسته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. Everyone: همه می توانند یک فایل را بخوانند.
  2. Authenticated: افرادی که با اکانت معتبر وارد سیستم شوند، جز این دسته قرار می گیرند.
  3. Anonymous Logon: افرادی که بدون اکانت معتبر وارد سیستم شوند، جز این گروه هستند. همین که شما سایتی مثل یاهو دات کام را باز می کنید در واقع بدون داشتن هیچ نوع اکانت معتبری وارد یک کامپیوتر شده اید و فایلی را باز کرده اید. در این حال، شما جز این گروه قرار میگیرید. نکته ی بسیار بسیار مهمی که وجود دارد این است که در XP SP2 به بعد، این گروه زیر مجموعه ای از گروه Everyone نمی باشد. قابل توجه برنامه نویسان شبکه!
  4. Creator Owner: هر کاربری که مالک یک فایل باشد، در این دسته قرار می گیرد.
  5. Network: کاربرانی که از طریق شبکه وارد سیستم می شوند.
  6. Dial up: افرادی که با شماره گیری وارد سیستم شما می شوند جز این دسته هستند.
  7. و چند گروه دیگر

این پست را تا جایی که امکان داشت سعی کردم کامل به نگارش در بیاورم. مبحث گروه ها بسیار حائز اهمیت است. اهمیت این مطلب زمانی برای شما آشکار خواهد شد که بگویم اگر جز یک شبکه باشید، چه فایلی را به اشتراک گذاشته باشید و چه نه، فرقی نمی کند. چون مدیرشبکه به راحتی آب خوردن می تواند به تمام فایل های کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد. دقیقن به راحتی آب خوردن! برای جلوگیری از این کار، شما باید با گروه ها آشنایی کامل داشته باشید و به هر گروه دسترسی مناسبی بدهید.

 


  
  

آشنایی کامل با گروه ها در ویندوز (شماره 1215)

منبع: it.myjigi.com

گروه  ها:

هر کاربری که در ویندوز شما وجود دارد، جز یک گروه است. شاید آشناترین گروه ویندوز برای افراد، گروه Guest باشد که که از کنترل پنل می توان آن را فعال کرد. در واقع کاربران عضو  گروه Guest دارای کمترین امکانات در سیستم هستند. در مقابل این گروه، گروه Administrators قرار دارد که اعضای آن، جز قوی ترین اعضای سیستم هستند. در واقع کاربر Administrator قوی ترین کاربر هر کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز است.

برای ساختن یک کاربر همان طور که در مطالب قبلی هم ذکر شد، لازم است بر روی My computer راست کلیک کرده و Manage را انتخاب کنید. Local user and group را انتخاب کرده و وارد قسمت User شوید تا به کاربران کامپیوتر دسترسی پیدا کنید. با راست کلیلک کردن در این محیط و انتخاب گزینه ی New User می توانید یک کاربر جدید بسازید. در واقع روش اصلی ساخت کاربر اینگونه است و آن قسمتی که در کنترل پنل برای این کار وجود دارد، ارزشی ندارد.
کاربرانی که به این صورت ساخته می شوند، به صورت پیش فرض جز گروه Users ها قرار میگیرند. حال اگر بخواهید کاربری را که اینگونه ساخته اید، جز گروه Administrators کنید و در واقع به آن اختیار کامل بدهید چه می کنید؟ بر روی کاربر راست کلیک کرده و Properties بگیرید. در صفحه ی باز شده تب Member Of را انتخاب کنید. کاربر جز هر گروهی که باشد در این پنجره مشاهده خواهید کرد. برای اینکه این کاربر را جز گروه Administrators کنید بر روی Add کلیک کنید. در این قسمت می توانید خودتان Administrators را وارد کنید. اگر فکر می کنید ممکن است دچار اشتباه تایپی شوید، بر روی گزینه ی Advance کلیک کنید و در صفحه ی باز شده، Find Now را بزنید. به این صورت گروه های موجود لیست می شوند و شما به راحتی می توانید Administrators را انتخاب کنید. در این شکل جزییات را مشاهده کنید.

اگر مسیر بالا را طی کرده باشید، خواهید دید که گروه های دیگری هم به صورت پیش فرض وجود دارند. علت وجود این گروه ها چیست؟ تصور کنید می خواهید کاربری را برای سیستم تعریف کنید که تنها بتواند از اطلاعات نسخه ی پشتیبان بگیرید. آیا شما می دانید برای انجام این کار، باید چه اختیار هایی را به این کاربر بدهید و یا از او سلب کنید؟ ویندوز برای راحتی شما از قبل گروه هایی را با وظایف و اختیار های مشخص تعریف کرده است تا شما درگیر این مسائل نشوید.


  
  

چگونه پدر ِ ویروس New Folder.exe را در بیاوریم؟ (شماره 1214)

منبع: aliha.wordpress.com

پیش نویس: اگر ویندوزی هستید، هرگز فلش دیسک (یا همان کول دیسک) خود را به دوست، همسایه، پسرعمو، استاد، همکلاسی و برادر خود ندهید! :) این افراد در اوج ِ دوستی و نزدیکی، می توانند خطرناک ترین افراد برای دسکتاپ یا لپ تاپ ویندوزی تان باشند! :)

ویروس ِ New Folder.exe یکی از چندش آورترین ویروس هاست که آه ِ میلیون ها (شاید هم بیشتر) نفر انسان، پشت ِ نویسنده ی آن است! خدا نگذرد از او :) به این صورت است که این ویروس در ابتدا یک فایل ِ 104 کیلوبایتی به نام ِ New Folder.exe هست که البته پسوند exe ِ آن مخفی می باشد و کاربر فکر می کند با یک پوشه طرف است! کافیست این فایل به هر طریقی وارد سیستم ِ شما شود. از آن پس شما به هر مسیر و پوشه ای که بروید، یک فایل New Folder.exe در آنجا ایجاد می شود. خدا نکند که بی توجه از کنار این New Folderها رد شوید! کم کم این New Folderها زیاد می شوند. زیاد و زیادتر. تا خلاصه هاردتان به فنا می رود :) همچنین تا زمانی که این ویروس نفس می کشد، بیشتر از 50% از سی پی یو ِ شما مورد ِ مصرف ِ آن قرار می گیرد. یک کار ِ بامزه ی دیگری که این ویروس انجام می دهد، این است که به مرور، بعضی از پوشه هایتان آب می شوند می روند زیر ِ زمین و پیدا نمی شوند، اما روی هارد موجود هستند!

علائم ِ ویروس New Folder.exe به شرح ِ زیر می باشد:
1. دسترسی به رجیستری ِ ویندوز غیر ِ ممکن می شود.
2. عمرا
Task Manager را بتوانید باز کنید :دی
3. اگر روی
New Folder.exeها دابل کلیک کنید، به Windows Explorer منتقل می شوید.
4. حجم ِ
New Folder.exeها 104 کیلوبایت می باشد.
5. اجازه ی نصب ِ هرگونه آنتی ویروس به شما داده نخواهد شد.
فکر میکنم علائم ِ دیگری هم داشته باشد، اما من فقط متوجه ی این ها شدم!

 

ویروس New Folder.exe چگونه وارد کامپیوترم شد؟!
تا به حال این ویروس به پست ِ بنده نخورده بود و از نزدیک و روی ِ حساس ترین اطلاعات هاردم تجربه اش نکرده بودم که به شکرانه ی خداوند، تجربه اش کردم، آن هم چه تجربه ای :)

این ویروس از طریق فلش دیسکم وارد لپ تاپم شد و از آنجایی که حوصله ی هیچ گونه آنتی ویروس را ندارم و معمولا آنتی ویروس در حالت عادی روی لپ تاپم نصب نیست، متوجه ی وجود این ویروس نشدم. کم کم حرکات غیرعادی ای نظرم را به خود جلب کردند تا اینکه دیدم به هر مسیری که می روم، یک New Folder در آن ایجاد می شود. پشت سر آن، پی سی ِ خانه هم از طریق همان فلش دیسک آلوده شد. یک عدد گوشی ِ نوکیا N95 نیز که با کابل ِ USB به پی سی متصل شده بود و قرار بود یک سری فایل از آن استخراج شود، به این ویروس آلوده شد و تمام ِ پوشه های موجود در آن، پسوند ِ exe گرفتند و در نتیجه هیچ کدام از پوشه ها باز نمی شدند، چون سیستم عامل ِ موبایل دیگر آن ها را به عنوان ِ پوشه نمی شناخت!

تا اینجای کار، ویروس ِ New Folder.exe، پدر ِ من را در آورده بود! علی رغم اینکه روی سه تا از وسیله ها (لپ تاپ، پی سی و موبایل) تکثیر شده بود، پوشه ی عکس ها، پوشه ی طراحی ها، ویدیوها و موزیک ها مخفی شده بودند. تنها در صورتی به این پوشه ها می توانستم بروم که آدرس شان را در آدرس بار تایپ کنم. باز هم جای شُکرش باقی بود.

چگونه ویروس New Folder.exe را از بین بردم (پدرش را در آوردم :دی)؟!
کمی جستجو کردم در اینترنت و یک راه حل عالی پیدا کردم. در جستجوها، این سایت نظرم را به خودش جلب کرد. برنامه ای ارائه کرده بود که با اجرایش این ویروس را تا 95% از بین می برد. ماند چند کار ِ کوچک ِ دستی که باید انجام می دادم.
مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
1. این فایل با حجم 2.91 مگابایت (همین پیشنهاد می شود) یا این فایل با حجم 1.45 مگابایت را دانلود کنید. (پس از دانلود، این فایل ها را اجرا نکنید!).
2. سیستم خود را ری استارت کنید و دکمه ی
F8 را چندبار بزنید تا ویندوز به حالت safe mode بالا بیاید. (وقتی F8 را چندبار زدید، صفحه ای سیاه ظاهر می شود که باید در آن گزینه ی safe mode را بزنید و سپس ویندوز خود را انتخاب کنید و چند دقیقه صبر کنید تا به حالت safe mode اجرا شود).
3. فایلی که در مرحله ی اول دانلود کردید را اجرا کنید.
4. مراحلش را تا پایان دنبال کنید تا ویروس کامل پاک شود و از کار بی افتد.
5. مراحل را که یک به یک پشت سر گذاشتید و کار تمام شد، سیستم را ری استارت کنید. (فکر می کنم خودش ری استارت می کرد. یادم نیست!).
6. ویندوز را به حالت عادی اجرا کنید و پس از بالا آمدن، به قسمت جستجو بروید.
Start > Search
7. روی
All files and folders کلیک کنید و در کادر متن اولی تایپ کنید: new folder.exe و سپس اینتر بزنید.
8. هر فایل و پوشه ای که در نتایج آمد را پاک کنید.
9. سیستم را یک ری استارت کنید.

خب، حالا ویروس به طور ِ کامل پاک شده است. اگر حالش را داشتید و ویندوز را هم عوض کردید که دیگر چه بهتر :)

اما هنوز ممکن هست یک مشکلی وجود داشته باشد. یادتان هست گفتم بعضی از پوشه ها غیب می شوند؟! با کارهایی که ما انجام دادیم، این پوشه ها ظاهر نمی شوند و باز هم مخفی می مانند. من حتی ویندوز را هم عوض کردم اما باز هم ظاهر نشدند. کاری که کردم این بود. سیستم را با اوبونتو اجرا کردم. پوشه ها همه سر جایشان بودند. آن ها را کپی کردم به یک مسیر دیگر. سپس دوباره سیستم را با ویندوز اجرا کردم. پوشه ها برگشته بودند. دوباره آن ها را در مسیر اصلی شان کپی کردم و همه چیز حل شد.

 


87/9/4::: 1:0 ص
نظر()
  
  

اجرای سریع تر نرم افزارها در ویندوز با CPU Accelerator (شماره 1213)

منبع: soboone.wordpress.com

CPU Accelerator یک نرم افزار رایگان برای تغییر اولویت نرم افزار های ویندوز با تقسیم کردن قدرت CPU و متمایل کردن بیشترین قدرت برای نرم افزاری که در حال اجرا است.CPU Accelerator اتوماتیکی وقتی که شما نرم افزاری رو اجرا میکنید یا چند نرم افزار رو اجرا میکنید و بعد به یکی از اونها رجوع میکنید طوری تنظیمات رو درست میکنه که اون نرم افزار سریع تر کار کنه.

 

برای استفاده از سی پی یو اکسلریتر باید سیستمون به .Net Framework 2.0 مجهز! باشه.

این نرم افزار به صورت پیش فرض در شروع ویندوز شروع میشه!(start up) و نظر من هم این هست که همونطوری بزارید بمونه چون از همون شروع سیستم رو تسریع میبخشه!(اکسلریتینگ میکنه!)

 

لینک دانلود : کلیک 

 


  
  

ایمیل هایتان را آفلاین با Zoho mail بخوانید و جواب دهید (شماره 1212)

منبع: soboone.wordpress.com

Zoho mail که از قبل به صورت پیش فرض در سویت کامل آفیس آنلاینش قرار داشت بالاخره از بتا خارج شد و به صورت عمومی الان برای استفاده قرار داره.

کسانی که یک عدد اکانت در زوهو دارند و Google gears هم در مرورگر خود نصبیده اند،ملاحظه میکنن که یک عدد دکمه “offline” ظاهر شده است که با اون میتونید ایمیل هاتون رو آفلاین بخونید و جواب بدید که مسلماً جواب ها وقتی آنلاین میشید فرستاده میشن. Zoho mail هم دارای لیبل بندی و فولدر هست و در آینده ای نزدیک هم امکانات بیشتری رو بهش اضافه میکنه.

 

همونطور که میدونید من از وقتی وبلاگنویس شدم از زوهو استفاده کردم و هنوز هم میکنم گاهی اوقات آفیسم مشکل پیدا میکرد از زوهو استفاده میکردم و از مجموعه ی آفیسش یعنی میتونستم با این که زوهو ابزاری آنلاینه ولی آفلاین هم ازش استفاده کنم.!پس زوهو رو به شما تبلیغ میکنم!

زوهو سرویسیت رایگان که شما میتونید از امکاناتش استفاده کنید و نگران هیچی نباشید،فقط نیاز به یه ساین! آپ هست.

 

 


87/9/2::: 1:0 ص
نظر()
  
  
   1   2   3   4   5   >>   >