سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادری را نزد جفاکاران مجوی . آن را نزد پایبندان [آزرم] و وفاداران بجوی . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :130
کل بازدید :843286
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/17
1:0 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

هنگام مرور یک صفحه وب شاید لازم باشد که فایلی را دانلود کنید. در این موقع از موارد بعد از کلیک بر روی لینک مربوط به فایل مورد نظر پنجره‌ای ظاهر می‌شود که در صورت کلیک کردن بر دکمه Save مسیر ذخیره سازی از شما سؤال می‌شود و بعد دریافت آغاز می‌شود. برای بالا بردن امکان جلوگیری از دانلود در صفحه IE وارد منوی Tools شده و گزینه Internet Option‌ را برگزینید. سپس به لبه Security رفته و ایکون اینترنت را کلیک کرده و در پایان صفحه دکمه Custom Levelرا فشار دهید. در پنجره ظاهر شده در قسمت Downloads گزینه Disable مربوط به File download را علامت زده و کلیه پنجره‌ها را تأیید کنید.


  
  

 منبع: روزنامه جام‌جم

همانطور که می‌دانید هر چیزی را که شما از اینترنت مشاهده می‌کنید، مطمئناً به راینه شما رسیده و در آن  ذخیره می‌شود. در بازدیدهای بعدی شما از سایت اگر آن فایل موجو باشد، به سرعت از بخش موقت قبلی می‌آوردو دیگر به سراغ اینترنت نمی‌رود بنابر این سرعت کار افزایش می‌یابد. برای مثال اگر یک سایت دارای یک عکس لوگو باشد، در هر بازیدی شما از صفحه‌های مختلف این عکس از اینترنت دریافت نمی‌شود پس از مدتی به دلیل گمبود جا فایل‌های قدیمی بطور خودکار حذف می شوند. اما برای افزایش ظرفیت فضای کار اینترنت از منوی Tools به Internet Options رفته و در لبه General رفته و دکمه Setting را کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده شما می‌توانید در بخش  Files Temporary Internet‌این فضا را با توجه به حجم دیسک خود اضافه یا کم کنید.


  
  

منبع: روزنامه جام جم

احتمالاً برای شما نیز اتفاق افتاده است که به‌هنگام بارگذاری یک صفحه از اینترنت مدت زیادی طول بکشد تا صفحه باز شود و در بعضی موارد نیز آن صفحه باز نمی‌شودیک دلیل آن ممکن است نوع سرویس اینترنت شما باشد که سرعت آن به علت کاربران زیاد یا دلایل دیگر کم شود. اما دلیل دیگری نیز وجود دارد. یک صفحه برای رسیدن به شما از مسیر‌های زیادی عبور می‌کند. معمولاً روشهایی وجود داند که بهترین مسیر را پیدا می‌کنند، اما گاهی اتفاق می‌افتد که یک درخواست شما در یک مسیر شلوغ و پر ازدحام گیر می‌کند. در این صورت اگر دکمه Stop را فشار دهید درخواست حذف خود را حذف می‌کنید. در حالی که دکمه Refresh را فشار دهید به شبکه این فرصت را می‌دهید که از یک مسیر جدید بهتر به درخواست شما رسیدگی کند. در بسیاری از موارد صفحه مورد نظر خیلی سریع ظاهر می‌شود.


86/1/22::: 10:15 ع
نظر()
  
  

منبع: روزنامه جام جم

هنگامی که به gmail‌ وارد می‌شوید به طور خودکار 50 نامه آخر شما قابل مشاهده خواهد بود در صورتی که بخواهید به نامه‌های قدیمی‌تر رجوع کنید می‌توانید بر روی لینک Older کلیک کنید. نامه‌ها در صفحه اول توسط شما قابل تنظیم به 25 تا 100 عدد است که پیش‌فرض آن بر روی 50 است. اگر به تعداد اهمیت می‌دهید این عدد را بر روی 100 و اگر به سرعت بارگذاری اولیه توجه دارید این عدد را بر روی 25 تنظیم کنید، اما برای این تنظیمات در Gmail به قسمت Setting‌ در بالای سمت چپ صفحه بروید و در قسمت general عدد مربوطه را در Maximum page size تعیین کنید.

 


  
  

منبع: روزنامه جام‌جم

شرکت گوگل یک‌بار دیگر در ائامه فعالیتهای آکادمیکی خود سرویس جدیدی را به کاربران ارائه می‌کند. این شرکت در هفته گذشته وب سایتی را راه‌اندازی کردکه به فعالیتهای سوادآموزی و تربیتی کودکان و نوجوانان اختصاص دارد. کاربران در این سایت می‌توانند کتابها، فیلم‌های ویدیویی یا مقالات آموزشی خود را در اختیار دیگر کاربران قرار دهند تا آنها را در آموزش بهتر مفاهیم درسی یاری کند. این پایگاه مکان مناسبی برای معلمان به شمار می‌رود. زیرا از طریق این سایت می‌توانند با بسیاری از سازمانهای آموزشی مختلف سراسر دنیا آشنا شوند و از مراجع آموزشی آنها استفاده کنند.

این سایت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان، یکی از بزگترین نمایشگا‌های بین‌المللی متاب در دنیا ارائه شد و برخی مطالب آن تحت نظارت سازمان ملل قرار دارد. برای استفاده از این سرویس می‌توانید به آدرس google.com/literacy مراجعه کنید. بنابه گفته مسؤلان گوگل، هدف از ارائه این سرویس، مبارزه با بی‌سوادی در سراسر دنیاست و شرکت حاضر است در این بخش سرمایه گذاری خوبی انجام دهد. گفتنی است، گوگل برای را‌ه‌اندازی این سرویس تا کنون مبلغ زیادی را هزینه کرده‌اند و گویا بودجه در حدود 120 میلیون دولار را برای این کار اختصاص داده‌اند. همچنین گوگل از گروهها و مؤسسات سوادآموزی و آموزشی معتبر دنیا در‌‌خواست کرده است که تکنیکهای موفق و مفید آموزشی خود را در قالب کلیپ‌ها و قطعات کوچک تصویری تهیه و برای شرکت ارسال کنند. در سرویس سوادآموزی گوگل فناوری جدید نمایش تصویر و فیلم گوگل نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این فناوری که برای رقابت با فناوری‌های تصویری سایت معروف You Tube‌ ارائه شده، در حال حاظر دوران آزمایشی خود را طی می‌کند و قرار است در ماههای آینده سرویس Google Video نیز مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: یاهو نیوز


  
  

از: http://www.tarfandestan.com

برای استفاده از ترفندهای زیر ابتدا از
mail.yahoo.com وارد صفحه Yahoo Mail شوید. سپس ترفندهای زیر را اجرا کنید:

1- آدرسهای مسدود شده
بدین وسیله قصد داریم تا آدرسهایی که نمیخواهیم از جانب آنها ایمیلی برای ما ارسال شود را مسدود کنیم. بدین منظور روی لینک
Options کلیک کنید. در صفحه بعد به Block Addresses بروید. در این صفحه در قسمت Add Block ایمیل فردی را که میخواهید از جانب او ایمیلی برای شما نیاید را وارد کنید تا او بلاک شود. در حال حاضر شما تا 500 نفر را میتوانید مسدود کنید.

2- مشاهده
IP افراد فرستنده ایمیل
بدین وسیله شما میتوانید
IP افرادی که برایتان ایمیل ارسال کرده اند را پس از باز کردن ایمیلشان مشاهده کنید. بدین منظور پس از مراجعه به Options ، به General Preferences بروید. در قسمت Headers گزینه دوم یعنی Show all headers on incoming messages را انتخاب کنید. در پایان روی دکمه Save کلیک کنید. اکنون هر ایمیلی را که در Inbox تان باز کنید در قسمت X-Originating-IP میتوانید IP ارسال کننده را مشاهده کنید.

3- تنظیم تعداد ایمیلهای قرار گرفته شده در صفحه
با استفاده از این ترفند میتوانید تعداد ایمیلهای وارد شده در هر صفحه را تنظیم کنید که در هر صفحه
Inbox جای بگیرد. اگر قصد پاک کردن کلیه ایمیل هایتان را داشته باشید این روش میتوانید کار شما را آسان تر گرداند. برای این کار پس از رفتن به صفحه Options مجدد به General Preferences بروید. حال در قسمت Messages per Page یکی از اعداد 10 ، 25 ، 50 ، 100 و 200 را انتخاب کنید. این اعداد نمایانگر تعداد ایمیلها در هر صفحه است. در پایان دکمه Save را بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.

4- نام شما در ایمیلهای ارسالی
ممکن است دوست داشته باشید نام شما در ایمیلهایی که میفرستید یک نام خاص باشد تا نام و نام خانوادگی تان که در ابتدای ثبت نام وارد کرده اید. برای تنظیم نام تان در ایمیلهای ارسالی پس از مراجعه به
Options و سپس General Preferences در قسمت From name یک نام برای خود در نظر بگیرید و با استفاده از دکمه Save تغییرات را ذخیره کنید.


86/1/22::: 10:7 ع
نظر()
  
  

منبع: روزنامه جام‌جم

شرکت یاهو در شبکه اینترنت خدمات و سرویسهای گسترده را ارائه کرده است و در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند در کنار موتور جسجوی یاهو که اصلی‌ترین سرویس این شرکت است، خدمات رسانه‌ای این شرکت هم جزو فعالیتهای مهم و در‌آمدزای یاهو محسوب می‌شود در راستای گسترش خدمات رسانه‌ای یاهو، این شرکت چندی پیش با شبکه تلوزیونی Current TV آمریکا به توافق رسید تا در آینده‌ای نزدیک سرویس مشترکی را در زمینه خدمات تصویری و ویدیویی در شبکه اینترنت ارائه کند البته هنوز از توافقات مالی میان دو شرکت اطلاعاتی در دست نیست، ولی بنابر توافقات انجام شده این سرویس با عنوان Yahoo Current network معرفی خواهد شد و هدف اصلی آن تولید فیلمهای ویدئویی و ارائه امکاناتی لازم برای تهیه فیلم به کاربران جوان است بنابه گفته سخنگوی شرکت یاهو، منابع مالی این شبکه از طریق تبلیغات تأمین خواهد شد کارشناسان معتقدند، هدف یاهو از این اقدام علاوه بر درآمد بالا و استفاده از فناوری و فنون منحصربه‌فرد تبلیغاتی خود، کاهش محبوبیت سرویسهای اشتراک‌گذاری فایلهای تصویری متداول شبکه نظیر Utube.com‌ است.

در شبکه Yahoo current خدماتی به کاربران جوان داده می‌شود تا تصاویر و فیلمهای خود را راح به نمایش بگذارند به گفته مسئولان یاهو و شبکه Current TV بخش بیشتر برنامه های این شبکه را محصولات تولیدی کاربران دربر خواهد گرفت. جالب این است بدانید که شبکه Current TV که از سال 2005 فعالیت خود را شروع کرده با این ترفند توانسته است در میان جوانان طرفداران زیادی پیدا کند شبکه Yahoo Current شامل 4 کانال اینترنتی خواهد بود که در زمینه‌های مختلفی چون اخبار ورزشی، خودرو و خدمات مسافرتی فعالیت خواهند داشت. البته بنابر توافقات انجام شده قرار است این چهار کانال تا انتهای سال 2007 به هشت کانال افزایش پیدا کند.

منبع: رویترز

 


  
  

منبع: روزنامه جام‌جم

همان طور که می دانیم فایلهای با پسوند url .* فایلهایshortcutآدرس های اینترنتی هستند این فایلها حجم بسیار کمی داشته و یک قابلیت مهم در ویندوز به شمار می‌روند با رفتن به یک سایت و اضافه کردن آن سایت بهfavorite یک نمونه از این فایلها ساخته می‌شود اما شما نیز می‌توانید به طور دستی یک نمونه از این فایلها را بسازید برای این منظور یک فایل جدید متنی توسط notepad باز کنید. در خط اول این فایل [Intemeshortcut] و در خط دوم آن عبارتURL= و سپس آدرس کامل سایت مورد نظر خود را بنویسید سپس این فایل را با پسوندURL.* ذخیره کنید در صورت ذخیره کردن این فایل در پرونده favorite گزینه‌ای به منوی favorite شما در مرور گر وب اضافه خواهد شد.

 


  
  

منبع: روزنامه جام‌جم

مودم وسیله‌ای است که رایانه با استفاده از آن می تواند به خط تلفن متصل شود. اطلاعات از طریق خطوط تلفن به دست شما می رسد و شما عکسها، متن هاو صفحات وب را در مانیتور رایانه تان می بینید اما واقعا این فرایند چگونه اتفاق می افتد؟

کلمه مودم از کلمات modulator-demomulator بر گرفته شده است مودم برای دریافت یا ارسال اطلاعات دیجیتالی از طریق سیم تلفن به کار گرفته می شود با تئجه به سیر گسترش اینترنت، تقریبا همه رایانع‌ها به این سخت افزار نیازمندند حال می‌بینیم که در فرایند دریافت اطلاعات از اینترنت دقیقا چه اتفاقی رخ می دهد ابتدا مودمی آن سوی خط وجود داشته باشد تا اطلاعات را برای ما بفرستد. مودم، فرستنده اطلاعات را با سیگنال هایی تلفیق می‌کند که با خطوط تلفن سازگار باشد سپس مودم ، گیرنده اطلاعات را از سیکنالهای دریافتی تفکیک و اطلاعات را به اطلاعات قابل نمایش روی صفحه نمایشگر تبدیل می کند. مودم هایWirelessmodems اطلاعات را به امواج رادیویی تبدیل می‌کنند.

اواخر دهه 1970،PC ها پا به عرصه وجود نهادند و عرصه را بر BBC ها تنگ کردند. چرا که توان رایانه‌ها افزایش یافته و شبکه ها وسیع تر شده بود بنابراین BBC ها دیگر پاسخگو نبودند pc ها به مودم bpc 300 مجهز شدند علت انتخاب چنین سرعتی این بود که به ازای 300 بیت در هر ثانیه 30 کاراکتر ردو بدل می شودو تعداد 30 حرف بیشتر از تعداد حروفی است که یک نفر در طول یک ثانیه می تواند بخواند یا بنویسد اما زمانی که تصاویر و برنامه ها به فهرست اطلاعات قابل انتقال در اینترنت اضافه شدند دیگر این سرعت پاسخگو نبود بنابراین جهشهای بزرگی انجام داد. اما یک مودم چگونه کار می کند.

برای شروع از مودم هایbpc 300 آغاز می کنیم چرا که ساختار بسیار ساده ای دارند و درک طرز کار آنها بسیار ساده است مودمbpc 300 وسیله ای است که از سیستم FSK( frequency shift Keying) برای انتقال اطلاعات به وسیله خطوط تلفن استفاده می کند روش FSK روشی برای انتقال اطلاعات است که در آن وضعیت بیت فرستاده شده از طریق یک لهجه شنیدنی تشخیص داده می شود وقتی یک dumb terminal با رایانه مرکزی تماس برقرار می کند مودم ترمینال ،( originate modem) یا مودم در خواست کننده نامیده می شود این مودم به ازای هرصفر یک صدای 70/10 هرتز و به ازای هر یک صدای270/1 هرتز تولید می کند مودم رایانه مرکزی که( answer modem یا مودم پاسخگو نامیده می شود به ازای هر صفر یک صدای 025/2 هرتز تولید می کند این عمل یک عمل تمام دو طرفه ( full-duplex) نامیده می‌شود علت اختلاف این است که 2 مودم بتواند از یک خط تلفن استفاده کنند مودم هایی که قابلیت ارتباط دو طرفه را ندارند یکسو نامیده می شوند حال فرض کنید 2 مودم bpc300 به یکدیگر متصل شده‌اند و یکی از ترمینال حرف"a" را ارسال کرده است کد اسکی این کاراکتر به وسیله 97 دسیمال یا 0110000 باینری است این بایت به وسیله عنصری تشکیل دهنده مودم به نام UART ( universal asynchronous receiver/ transmitter)  به بیتهای تشکیل دهنده آن بایت شکسته می‌شود این بیتها ی شکسته شده به پورتی به نام kbps 56 ارسال می شود و اگر این پورت باز باشد کد مربوط به کاراکتر مورد نظر ارسال می شود.

 اما برای افزایش سرعت مودم ها، سازندگان مجبور شدند از روشهای پیچیده تری نسبت به روش ( frequency shift keying) استفاده کنند از این رو ابتدا به روش تغییر فازی  ( phase-shift keying) و بعد روش تلفیق دامنه مربعی ( quadrature amplitude modulation) روی آورند.

گام بعدی در این پیشرفت مودم های ADSL( asymmetric digital sub scriber line) بودند کلمه نا متقارن ( asymmetric) از این رو استفاده شده که سرعت ارسال اطلاعات برابر نیستند چنین سیستمی از این اصل استفاده می کند که میان هر مشترک تلفن و مرکز مخابرات یک سیم مسی اختصاصی وجود دارد این سیم توان انتقال اطلاعات بیشتری را نسبت به آنچه در حین مکالمه نیاز است دارد بنابراین اگر دو سر این سیم تلفن یعنی منزل شما و مرکز مخابرات به مودمّ ْ  ADSL مجهز باشد شما می‌توانید از این خط به عنوان یک مسیر انتقال پر سرعت دیجیتالی استفاده کنید بعلاوه این ارتباط موجب مشغول شدن خط تلفن شما نیست و هیچ یک از این 2 ارتباط مانعی برای دیگری محسوب نمی‌شود.                         سعید سیفی

                                                 منبع:http:// computer. Howstuffworks. Com


  
  

منبع: روزنامه جام‌جم

اگر تازه به جمع وبلاگ نویسان پیوسته‌اید و می‌خواهید یک وبلاگ‌نویس موفق باشید باید نکاتی را مورد توجه داشته باشید برخی از این نکات بشرح زیر است:

عکسهای زیادی را در وبلاگ خود قرار ندهید تا صفحاتتان سریعتر بارگذاری شوند و همچنین از عکسهایی که عرض آنها بیشتر از عرض وبلاگ است استفاده نکنید تا قالب وبلاگ به هم نریزد بکوشید تعداد مطالب موجود در هر صفحه 7 تا باشد. این تعداد استانداردی برای وبلاگ‌هاست که نه‌تنها کم نیست بلکه وقت زیادی برای باز شدن صفحه وبلاگ شما صرف نمی‌شود. اگر می‌خواهید وبلاگتان جنبه کودکانه به خود نگیرد از به‌کار بردن فونت‌های بسیار بزرگ و رنگارنگ در نوشته‌های خود خودداری کنید از رنگ زمینه مشکی یا تیره برای وبلاگ خود استفاده نکنید مگر اینکه وبلاگی در زمینه ویروس و هک در اختیار داشته باشید. چرا که این نوع رنگها بیشتر در چنین وبلاگهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین رنگهای تیره موجب خستگی چشم در هنگام خواندن محتوای وبلاگ و کم کردن اشتیاق بازدید‌کننده برای مشاهده تمامی مطالب شما خواهد شد.

بکوشید برای وبلاگ‌های با محتوای فارسی از قابلیت راست‌چین کردن مطالب استفاده کنید تا هنگام نوشتن مطالب به زبان فارسی مشکلی برای شما پیش نیاید لینک‌های خراب و باطل را از وبلاگ خود حذف کنید تا بازدید‌کنندگان از دیدن وبلاگ شما نا‌امید نشوند در صورت امکان از کپی کردن مطالب دیگر وبلاگها خودداری کنید بجای این کار می‌توانید منبع انتشار دهنده مطلب را معرفی کنید استفاده بیش ازحد از کد‌های جاوااسکریپت خسته کننده و کاری بی‌معنی است، پس فقط از کدهای ضروری و لازم برای این کار استفاده کنید.


86/1/10::: 1:58 ع
نظر()
  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >