سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها! با رحمت خود که با آن، همه نیکی هارا برای اولیائت گِرد آورده ای و با آن، بدی ها را از دوستانت دور ساخته ای، مرا دریاب . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :62
کل بازدید :842727
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/7
4:28 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: todel

کاری کنید که ملاقات با شما از طریق webcam در اینترنت جذاب باشد. ثابت شده است که دوربین های وب برای هر کاری مناسب هستند. از گرفتن تصاویر ساده در منزل شما، تا مسافرت های تفریحی و کنفرانس های ویدیویی، وب کم ابزاری است که می تواند به سایت های مختلف اضافه شود. در ضمن اینکه نرم افزارهای جدید و دوربین های ارزان قیمت استفاده از وب کم را برای سایت ها بسیار ساده نموده است.
شما برای استفاده از وب کم نیازی به دوربین های مدل بالا ندارید. زیرا برای تصاویر قابل استفاده در اینترنت وضوح و کیفیت پایین هم کافی است. در بیشتر موارد همان دوربین های
pixels ??? *??? که فراوان نیز می باشند مناسب هستند. وب کم در واقع رایج ترین وسیله ضبط تصاویر، عکس ها و قطعات صدا در دنیا می باشد. این نوع دوربین ها می توانند برای فیلم گرفتن ، یا انجام مکالمات رو در روی اینترنتی، اسکن تصاویر و عکسبرداری با کیفیت بالا استفاده شوند. وب کم می تواند به سادگی به لپ تاپ متصل شود.(یک اسکرین سیور بیومتریک در هنگام استفاده نکردن از لپ تاپ آن را قفل کرده و زمانی اجازه دسترسی به رایانه را می دهد که چهره شما را به درستی شناسایی نماید.)
وب کم ثابت یا متحرک
وب کم های ثابت ارزانترین دوربین ها هستند و نصب آنها هم بسیار ساده است. آنها تصاویر ثابت را با فاصله زمانی قابل تنظیم (?? ثانیه، ?? ثانیه و ? دقیقه و یا بیشتر) می گیرند و با استفاده از
FTP در وب سایت ذخیره می کنند.



دوربین های متحرک امکان انتشار تصاویر متحرک روی اینترنت را دارند و تا (چهار بیت) تصویر در ثانیه را منتقل می کنند. اما این دوربین ها بسیار گران هستند و نصب آنها نیز مشکل است. این دوربین ها بیشتر برای تصویربرداری وسیع در مکان های پررفت وآمد مورد استفاده قرار می گیرند. برای نصب یک وب کم دریک سایت، یک ارتباط خیلی قوی اینترنتی و یک باند مخابراتی با عرض بالا و سرورهای ویدیویی قوی که به آدرس
IP ویژه اختصاص دارند، نیاز است.
انتخاب موضوع
هر چند نمی توان این موضوع را انکار کرد که تصاویر متحرک و خوش منظر همواره بیشترین طرفدار و مراجعه کننده را دارد، ولی اساس کار وب کم بر این است که بتواند حتی برای تصاویر ساده و بی تحرک هم مخاطبین زیادی را جذب کند. زیرا با وجود همه علاقه ای که به تصاویر متحرک وجود دارد، یکی از مشهورترین تصاویر و پرطرفدار وب کم ، دوربینی بود که روی یک قوری قهوه در دانشگاه کمبریج ثابت شده بود!!
در مورد نصب وب کم باید احتیاط بیشتری نمایید و هنگام استفاده از آن به فکر امنیت امور خصوصی تان هم باشید!
گام اول) انتخاب صحنه تصویر. در ابتدا یک صحنه دور را انتخاب کنید که جالب باشد. سپس دوربین را روی آن متمرکز کنید و حتما دوربین را روی سطح صافی قرار دهید. اگر قرار نیست که دوربین شما ?? ساعته کار کند، فهرست زمانی برای سایت خود تعیین کنید و چند تصویر جالب هم به آن اضافه کنید تا مراجعه کنندگان به سایت شما راغب شوند که باز هم به آن وصل شوند. اگر وب کم شما در ساختمان است، با تأمین نور لازم این امکان را برای مراجعه کنندگان فراهم سازید، که صحنه شب را هم ببینند.
گام دوم) دوربین را وصل کنید. قاعدتا نباید در وصل کردن یک وب کم به سیستم تان مشکلی پیش بیاید. بیشتر رایانه ها اتصال
USB را دارند و در عین حال امکان اتصال های Parallel نیز برایشان وجود دارد. حالا نرم افزار دوربین وب خود را نصب کنید. (بهتر است یک کابل USB هم تهیه کنید تا مشکل اتصال پیش نیاید.)



گام سوم) نرم افزار را تهیه کنید. شما نیاز به برنامه ای دارید که از نوار ویدیویی چند قطعه عکس تهیه کند، آنها را تبدیل به
JPG کند و سپس در رایانه تان با فاصله های زمانی تنظیم شده ذخیره کند. می توانید به سایت مراجعه کنید و تا برنامه های مختلفی در این زمینه بدست آورید.
گام چهارم) جزئیات
FTP را تنظیم کنید. جزئیات FTP سرورتان را وارد کنید و برای نرم افزار مشخص کنید که نام فایل چیست و روی سایت شما در کجا باید قرار بگیرد. (بیشتر نرم افزارها دارای انواع FTP wizard هستند و شما را راهنمایی می کنند.)


  
  

منبع: سایت شاهوار

در این مقاله من می خواهم به شما نحوه اجرا و راه اندازی یک سایت شخصی را توضیح دهم. شما پس از مطالعه این مقاله می توانید به راحتی یک سایت شخصی برای خود راه اندازی نمائید.

گام اول : تهیه یک فضا اینترنتی ( هاست )
گام اول در راه اندازی یک سایت اینترنتی تهیه یک فضا ( هاست ) به مقدار مورد نیاز است. هاست فضایی است در اینترنت برای آپلود فایل های مختف وب سایت شما. مثلاً اگر می خواهید که یک سایت مفید داشته باشید حداقل احتیاج به 100 مگابایت فضا دارید ولی برای یک سایت شخصی که دیر به روز می شود و کمتر بازدید کننده دارد 20 مگابایت فضا ( کمتر و یا بیشتر , بستگی به نیاز شما دارد ) کافی است.

چگونه فضا اینترنتی ( هاست ) تهیه کنم؟

شرکت های زیادی این خدمات را ارائه می دهند و شما می توانید با مراجعه به یکی از این شرکت ها به راحتی اقدام به تهیه یک فضا کنید. قیمت های فضا بستگی به امکاناتی که شرکت ها ارائه می دهند, متفاوت است. برای مثال ممکن است یک شرکت 100 مگابایت فضا را حتی تا قیمت 30.000 تومان ( و با بیشتر ) بفروشد ولی شرکتی دیگر همین مقدار فضا را یک سوم قیمت ( و یا کمتر ) بفروشد. شما می توانید با مراجعه به یکی از موتور های جستجو ( مانند گوگل و یاهو ) , لیست کاملی از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه را بیابید.

گام دوم : تهیه دامنه ( نام اینترنتی )

پس از تهییه هاست , نوبت به تهیه دامنه می رسد. دامنه یک نام اینترنتی است ( مثلاً persiandownload.ir ). پیشوند دامنه های اینترنتی مختلف است . مانند : .ir , .com , .net , .org , .info و… که هر کس می تواند یکی از دامنه های فوق را تهیه کند. در این میان دامنه های .com و .ir و .net طرفداران بیشتری دارند.

چگونه نام اینترنتی ( دامنه ) تهیه کنم؟

جهت تهیه یک دامنه اینترنتی ( مثلاً دامنه .ir ) شما می توانید به سایت nic.ir مراجعه نمائید و دامنه مورد نظر خود را ثبت کنید. پس از رزرو دامنه یک ایمیل دریافت می کنید که در آن صورت حساب و نحوه پرداخت مشخص شده است. ( ممکن است صورت حساب چند روز بعد از رزرو دامنه به دست شما برسد ). همچنین جهت ثبت دامنه های دیگر نیز با مراجعه به یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه می توانید نسبت به ثبت آن اقدام نمائید.

گام سوم : دامنه و هاست را تهیه کردم , حالا چه کار کنم؟

در این مرحله شما باید DNS NAME سروری که از آن هاست تهییه کرده اید را در قسمت کنترل پنل دامنه خود وارد نمائید تا از این پس با وارد کردن نشانی سایتی که شما ثبت کرده اید , سایت شما در دسترس باشد. همچنین جهت به دست آوردن DNS NAME سرور خود , با شرکتی که از آن هاست خریده اید تماس بگیرد.

گام چهارم : چگونگی آپلود فایل از طریق FTP

آدرس FTP معمولاً به شکل ftp://ftp.yuorsite.com می باشد. شما با وارد کردن این نشانی در مروگر اینترنتی خود می توانید نسبت به آپلود فایل ها اقدام نمائید. ( دقت کنید که کلیه فایل ها و پوشه های مربوط به وب سایت را در FTP مربوطه آپلود کنید. ) البته بهتر است آدرس FTP و Control Panel مربوط به سایت را از شرکتی که هاست خریده اید جویا شوید.

گام پنجم : صفحات استاتیک و داینامیک

اگر سایت شما یک سایت شخصی است و دیر به روز می شود و همچنین بازدید کننده کمی دارد صفحات داینامیک html پاسخ گوی شما است. در این مورد صفجه ابتدایی سایت شما باید index.htm نام داشته باشد. می توانید با استفاده از یک نرم افزار طراحی سایت ماننده Front Page اقدام به طراحی سایت خود نمائید. اما اگر می خواهید سایتی فعال داشته باشید می توانید با نصب یک سیتم مدیریت محتوا نظیر MT سایت خود را به روز نگه داشته و دارای امکانات مختلفی از جمله نظرات , آمار , جستجو , اعضا و… کنید. اگر می خواهید لیست کاملی از سیستم های مدیریت محتوا و همنچنین طریقه نصب و اجرا آن را یاد بگیرید از طریق یک موتور جستجو عبارت ” سیستم مدیریت محتوا ” را جستجو کنید تا لیست کاملی از آن را به دست آورید. یک راه ساده تر نیز اتصال دامنه اینترنتی به وبلاگ است که این روش نیز متدوال است. شما می توانید مثلاً یک وبلاگ در میهن بلاگ , پرشین بلاگ و … ایجاد کنید و DNS NAME این سایت ها را در کنترل پنل دامنه خود وارد کنید تا از این پس با وارد کردن نامی که شما ثبت کرده اید وبلاگ شما ( در اصل وب سایت شما ) نمایش داده شود. در این روش شما به راحتی می توانید با فرستادن یک مطلب از طریق این سرویس وب سایت خود را به روز نگه دارید ( با کلیه امکانات : نظر خواهی , خبر نامه , جستجو و … )

 


87/2/18::: 1:0 ص
نظر()
  
  

 

راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما چیست؟
این راه چیزی جز یک پیوند ناقابل از سایتهای دیگر نیست. اگر می خواهید موتور جستجوگر را به میهمانی سایتتان دعوت کنید باید راه را هم به وی نشان دهید و وی آدرس سایت شما را بداند. موتور جستجوگر بهانه های بسیاری برای نپذیرفتن این دعوت دارد زیرا در همان لحظه به سایتهای بسیار دیگری هم دعوت شده است! بنابراین باید در آدرس دادن نهایت دقت را انجام دهید. برای روشنتر شدن موضوع، چگونگی کارکرد موتور جستجوگر را با هم بررسی می کنیم.

موتور جستجوگر چگونه کار می کند؟
طرز کار موتور جستجوگر به طور خلاصه بدین گونه است که آن یک آدرس وب را می یابد، آنرا دنبال می کند و به صفحه ای می رسد. محتوای آن صفحه را می خواند و پارامترهای آن را مشخص می کند. به عنوان مثال تعداد کلمات متن آن صفحه، حجم و تاریخ به روز رسانی آن، بعضی از پارامترهای آن صفحه است.

سپس پارامترهای تعیین شده را به همراه آدرس آن صفحه به بایگانی موتور جستجوگر ارسال می کند و این اطلاعات در آنجا پس از فشرده سازی، ذخیره می گردد.

حال اگر کاربری که دنبال چیزی می گردد کلماتی را جستجو کند، موتور جستجوگر در پایگاه داده ای که تشکیل داده است ابتدا تمام صفحات مرتبط با موضوع جستجو شده را می یابد و سپس مرتبط ترین را به عنوان اولین نتیجه جستجو و بقیه صفحات را بر اساس میزان ارتباط بعد از آن در اختیار کاربر قرار می دهد. به عبارت دیگر اگر تعداد نتایج جستجو 1000 مورد باشد، سایت رده اول مرتبط ترین و سایت رده 1000 کم ارتباط ترین سایت به موضوع جستجو شده می باشد.
به آدرس دادن برگردیم. شما می توانید آدرس خود را روی تکه کاغذی مچاله شده به مهمان خود بدهید و یا آنرا به شکلی بسیار با کلاس و خاطره انگیز تقدیمش کنید. حتما همه ما حالت دوم را ترجیح می دهیم.
پیوندی هم که شما با آن موتور جستجوگر را به پارتی سایتتان دعوت می کنید، بسیار مهم است: همواره پیوند به سایتتان را در سایت (صفحات) مهم دیگر قرار دهید تا موتور جستجوگر نه یکبار که چندین بار به سایت شما از آن طریق مراجعه کند.

موتور جستجوگر، کافیست که آدرس سایت شما را یاد بگیرد. آنوقت می توانید مطمئن باشید که هر ماه حداقل یکبار بدان مراجعه می کند. اما اگر پیوندهای سایتتان در سایتهای معتبر و مهمی باشند آنوقت بیش از یکبار در ماه و حتی هر چند روز یکبار بدان مراجعه می کند.

پیوند دادن و پیوند گرفتن امروزه مقوله ای بسیار جدی میان مدیران سایتهاست. شاید هر روزه میلیونها پست الکترونیک فقط برای این موضوع میان مدیران سایتها رد و بدل می شود. البته مدیران سایتها نیز خسیس شده اند و به سادگی لینک نمی دهند. به سایت شما لینک نمی دهند تا زمانیکه به سایت آنها لینک ندهید: به من لینک بده تا من به تو لینک بدهم!

شما هم باید موضوع پیوندها را جدی بگیرید و تعداد پیوندهای به سایتتان را افزایش دهید. حالا که بحث به اینجا کشیده شده است، اجازه دهید خود را ملزم به رعایت چند قانون ساده کنیم:
-
در سایتتان حتما صفحه ای را برای لینک دادن به سایتهای دیگر، اختصاص دهید.
-
اگر سایتی محتوای مناسبی دارد ، حتما به آن لینک بدهید حتی اگر از شما درخواست هم نکرده باشد. با اینکار شما به طبیعت اینترنت احترام می گذارید و همچنین منابع مفید را به کاربران سایتتان معرفی می نمایید.
-
از سایتهایی لینک بگیرید که به محتوای سایتتان ارتباط دارند.
-
لینکها را تنها برای صفحه اول سایتتان درخواست نکنید.
-
برای لینک گرفتن از سایتهای با ارزش، وقت صرف کنید.

اما چرا پیوندها مهم هستند؟
-
یکی از مهمترین دلایل آنست که ما با کمک آنها می توانیم موتورهای جستجوگر بیشتری را به سایتمان دعوت کنیم. لطفا دقت کنید که درست است که گوگل غول دنیای جستجوست اما موتورهای جستجوگر مهم دیگری نیز وجود دارند که شما نمی توانید از آنها غافل باشید. یاهو نمونه ای از آنهاست. هر چه موتورهای جستجوگر بیشتری سایت شما را بشناسند، بهتر (بهتر تر !) است.

-
حدود بیست درصد مراجعات به وب سایتها از طریق دنبال کردن لینکهای موجود در وب است. چرا کاربران وب از طریق همین پیوندها به سایت شما مراجعه ننمایند؟

-
اگر بدون درخواست شما به سایتتان لینک داده می شود، می تواند دلیل آن باشد که محتوای سایتتان برای سایت های دیگر مفید و مناسب بوده است و این می تواند معیار ارزیابی خوبی برای سایتتان باشد.


87/2/2::: 1:0 ص
نظر()
  
  

صفحات خرده فروشی کاملا با صفحات صنعتی متفاوت است چرا که در مورد محصولات خرده فروشی، انتقال اطلاعات تکنیکی چندان مورد توجه نمیباشد. بهر حال چیزی که در این نوع صفحات دارای اهمیت بسیار است، تطابق تصاویر با اصل میباشد. 

در این نوع طراحی باید مسائل زیر را در نظر گرفت:
خصوصیات تصویری و سازمانی فروشندگی خرده فروشیهای موفق چیست؟
اجزا ساختاری خرده فروشی چیست؟
از چه خصوصیات وب میتوان به گونه ای موثر در طراحی صفحات خرده فروشی سود جست؟

 

صفحات تجاری

صفحاتی که برای مخاطبین تجاری طراحی میشوند با صفحات خرده فروشی و صنعتی تفاوت دارند. به خاطر داشته باشید که هر شرکت دارای زندگی و یک شخصیت وجودی در زمینه محصولات ویژه یا عملیات فروش خاصی میباشد. یک شرکت تلاش زیادی را صرف به تصویر کشیدن یک نمای حساب شده از خود میکند. این تلاش ممکن است شامل اسم،ارم شرکت،رسم الخطی که در مکاتبات شرکت استفاده میشود. رنگهای مورد استفاده و اینکه دقیقا چه اسامی برای معرفی محصولاتشان میکنند، باشد.
یک صفحه تجاری میبایست منعکس کننده فرهنگ ان شرکت باشد. این بدان معنی است که صفحات وب یک بانک، اساسا با صفحات وب یک تولید کننده اسباب بازی متفاوت است.

قطعات اصلی پازل صفحه وب تجاری شامل اجزا زیر میباشد
نام شرکت رسما چگونه استفاده میشود؟ ایا به طور کامل نوشته میشود یا مخفف؟ ایا نام، یک نام تجاری ثبت شده است؟ 
ایا نام شرکت تحت قانون حق تکثیر میباشد؟
ایا نام شرکت همان آرم شرکت است. یا یک طرح گرافیکی جداگانه میباشد؟ اندازه، مکان و جهت رسمی ان چگونه است؟
ایا یک ارم تجاری یا یک نشان سازمانی است؟
ایا اسامی محصولات، اسامی تجاری طراحی شده به شکل خاص میباشند؟
ایا این نوع اسامی با قلم،وزن و تاکید متفاوتی نمایش داده میشوند؟
آیا رسم الخط رسمی، برای بدنه اصلی مکاتبات وجود دارد؟
ایا متن ترازبندی شده است یا دارای برامدگی و فرورفتگی است؟
آیا اصلا رنگهای رسمی برای شرکت وجود دارد؟ 
ایا یک سلسله مراتب برای مکاتبات در شرکت وجود دارد؟
شما چگونه میتوانید سئوالات و تقاضاهایتان را به قسمتهای مختلف ابلاغ کنید
؟


  
  

صفحات دینامیک امروزه بسیار محبوب شده اند. آنها و پایگاه های داده به سایت ها قدرت فراوانی ارزانی کرده اند. صفحه دینامیک صفحه ای است که در پاسخ به درخولست کاربر ساخته می شود و بیشتر محتوای آن از یک پایگاه داده فراهم می شود.
تنها با انتخاب چند گزینه توسط کاربران صفحه ای که مورد نظر وی بوده است، ساخته می شود. این گونه صفحات به کاربران توانایی دسترسی سریع به حجم عظیمی از اطلاعات و به مدیران سایت ها سرعت و سادگی به روز رسانی اطلاعات را هدیه می کنند زیرا تنها اطلاعات پایگاه داده به روز رسانی می شود، نه صدها صفحه دیگر!
ممکن است هنوز هم آنها کمی برای شما پیچیده به نظر برسند. اگر اینگونه است آخرین باری که در گوگل جستجو کرده اید را به خاطر آورید. صفحه ای که نتایج جستجو را در اختیار شما قرار داد یک صفحه دینامیک بود!
صفحه دینامیک در حقیقت وجود ندارد و تنها با توجه به درخواست کاربر ساخته می شود. برای ساخت اینگونه صفحات از تکنولوژی هایی نظیر دات نت،
PHP, ASP, JSP, Cold Fusion, Perl استفاده می شود.

این صفحات از دیدگاه کاربران فوق العاده هستند اما از دیدگاه موتورهای جستجوگر می توانند مشکل زا باشند. اما مشکل چیست؟

گفته شد که برای ساخته شدن این صفحات باید متغیرهایی انتخاب شوند و سپس دکمه ای فشرده شود. مشکل هم در همین جا نهفته است: اسپایدرها توانایی انتخاب این گزینه ها را ندارند و لذا صفحه ای ساخته نمی شود که آنرا بخوانند.
آدرس اینگونه صفحات اغلب دارای علامت سوال (?) است. همینطور وجود علامتهای % ، = ، +، $ یا & در یک آدرس می تواند بیانگر داینامیک بودن آن باشد. به تمام آنچه که بعد از علامت سوال می آید
Query String گفته می شود.
بسیاری از موتورهای جستجوگر امکان دسترسی به صفحات دینامیک را ندارند زیرا توانایی فراهم کردن متغیرهای لازم برای ساخته شدن آن صفحات را ندارند. این عدم توانایی موتورهای جستجوگر، مفهوم وب پنهان را برجسته تر می کند.
در واقع بسیاری از اطلاعات وب که گفته می شود در حدود 60 درصد است از طریق موتورهای جستجوگر قابل دسترسی نیست. لذا به هنگام جستجوی اطلاعات، ضروری است که کاربران ابتدا به کمک موتورهای جستجوگر، وب های پنهان موجود را شناسایی نموده، سپس با مراجعه به آنها به جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود بپردازند.

آیا اگر مستقیما به صفحات داینامیک لینک داده شود، آیا موتورهای جستجوگر این صفحات را می خوانند؟ موتور جستجوگر به هنگام رسیدن به علامت سوال و دیگر علامتها، پرچم زرد احتیاط را بالا می برد. اما چرا احتیاط؟
دلایلی که موتورهای جستجوگر با اینگونه آدرسها با احتیاط برخورد می کنند، عبارتند از:

• جلوگیری از بایگانی شدن محتوای یکسان
در سایتهای داینامیک اغلب اتفاق می افتد که محتوایی مشخص، آدرسهای متفاوتی داشته باشد. کاربران نیز دوست ندارند، صفحاتی با محتوایی یکسان در نتایج جستجو نمایش داده شوند لذا موتورهای جستجوگر برای جلوگیری از این مورد به هنگام برخورد به علامت سوال، احتیاط پیشه می کنند. موتورهای جستجو، در واقع تا قبل از علامت سوال را بایگانی می کنند که آدرس صفحه ای مشخص خواهد بود هر چند که تمام کارکترهای بعد از علامت سوال در آن حذف شده است. سایتهایی که از
Session ID در آدرسهای صفحات خود بهره می گیرند نیز این مشکل را دارند.

• موتورهای جستجوگر می خواهند نتایج دقیقی را ارایه دهند.
موتورهای جستجوگر، پایگاه داده خود را در بازه زمانی مشخصی که معمولا چهار تا هشت هفته است، به روز رسانی می کنند. لذا اتفاق می افتد که محتوای صفحه ای بعد از اینکه توسط موتور جستجوگر بایگانی شد، تغییر یابد. در صفحات استاتیک محتوای جدید معمولا مرتبط با محتوای قدیم همان صفحه است. اما در صفحات داینامیک اینگونه نیست.
فرض کنید یک سایت فروش کتاب در ماه رمضان، کتاب پیشنهادی ماه به کاربران را یک کتاب مذهبی قرار داده است. بعد از اینکه ماه رمضان سپری شود کتاب پیشنهادی ماه سایت تغییر می کند و یک رمان جای آن قرار می گیرد. حال اگر موتور جستجوگر این صفحه داینامیک را در ماه رمضان بایگانی کند و بعد از ماه رمضان برای به روز رسانی محتوای جدید آن صفحه مراجعه نکند، کاربرانی را روانه صفحه می کند که کتاب مذهبی را جستجو می کنند در حالیکه در آن صفحه کتاب رمانی معرفی شده است.

با بایگانی نکردن برخی از صفحات داینامیک، موتورهای جستجوگر از تکرار مواردی مشابه پیشگیری می کنند.

• جلوگیری از گیر افتادن در پایگاه داده ای خاص
ممکن است با بایگانی شده صفحه ای از یک سایت، صفحات بی نهایت دیگری به اسپایدر موتور جستجوگر خورانده شود که منجر به از کار افتادن اسپایدر یا اتلاف وقت آن می شود. این حالت زمانی اتفاق می افتد که حلقه ها در برنامه نویسی سایت بسته نشوند (حلقه های
if یا while).

در حال حاضر بسیاری از موتورهای جستجوگر مشکلی با صفحاتی که تنها دارای یک پارامتر در آدرس خود هستند، ندارند. نمونه ای از این آدرسها در زیر آمده است:

www.mywebsite.com/products.asp?no=20

اما زمانیکه پارامترهای یک آدرس چندین مورد می شود، برای موتور جستجوگر تشخیص اینکه آیا آدرس مورد نظر محتوایی غیر تکراری و منحصر بفرد را ارایه می دهد، سخت تر می شود. در یک آدرس داینامیک می توان یک صفحه را با چندین پارامتر که از هم به کمک & جدا شده اند، نمایش داد. در آدرس زیر که دو پارامتر دارد موتور جستجوگر راهی برای تشخیص اینکه کدام پارامتر یک صفحه جدید را نشان می دهد و کدام پارامتر تنها برای مقاصدی دیگری از قبیل دسته بندی اطلاعات و ... به کار رفته است، ندارد:

www.mysite.com/products.asp?no=20&cat=app

بنابراین یک راه مناسب برای طراحی سایتهایی داینامیک که مشکلات کمتری با موتورهای جستجوگر دارند، کاهش دادن تعداد پارامترهایی است که در آدرسها به کار می روند. راههای دیگر استفاده از صفحات اطلاعاتی، طراحی نسخه ای از صفحات مهم داینامیک به صورت استاتیک، اصلاح کاراکترهای آدرسهای صفحات و حضور در نتایج جستجو به کمک روشهایی مانند
PFI یا PPC است.

امروزه مقوله بهینه سازی سایتهای فروشگاهی که عمدتا به صورت داینامیک هستند، بسیار جدی است زیرا اگر این سایتها نتوانند بینندگان قابل ملاحظه ای از موتورهای جستجوگر کسب کنند، فروش آنها به میزان زیادی کاهش می یابد.


  
  

طراحی یک سایت تجارت الکترونیک بسیار جدی تر و مشکل تر از داشتن یک سایت جالب برای بازدید کننده است. هر چند جذابیت سایت عامل مهمی است اما باید به همان اندازه به کارایی سایت نیز اهمیت داده شود. به نظر می رسد که بسیاری از طراحان وب روی ظاهر سایت بیشتر از کارایی آن تمرکز می کنند. اما بازدیدکننده ای که به علت ضعف کارآیی، از سایت نا امید می شود، به سرعت سایت را ترک خواهد کرد و هرگز بازنخواهد گشت.

در طراحی سایتهای تجارت الکترونیکی به اطلاعات پایه ای در زمینه طراحی سایت و کمی تجربه و تمرین احتیاج است. طراحی این سایتها اصول اولیه ای دارند که اگر آنها را رعایت نکنید، متاسفانه هیچ وقت نخواهید توانست سایت خود را از نظر امکانات و کارآیی به حدی برسانید که بازدیدکنندگان را راضی نمایید.

برای ایجاد فروش بیشتر از طریق سایت روی نکات زیر تمرکز کنید.

 1- زمان LOAD ، اندازه صفحات و سیستم هدایت بازدیدکننده در سایت

صفحاتی که به کندی ظاهر می شوند، صفحات بسیار بزرگ یا بسیار کوچک و دشواری حرکت در سایت، هر کدام به تنهایی کافی هستند تا بازدیدکننده را خسته و نا امید نمایند. بازدیدکننده هرگز نباید منتظر ظاهر شدن صفحات بماند، هرگز نباید برای خواندن اطلاعات مورد نظرش صفحه را بالا و پایین کند و هرگز نباید برای اطلاعاتی در مورد خرید اجناس مورد نظرش، با دشواری تمام سایت را جستجو کند.

سایتهای دارای صفحات مرتب، سریع و هدفمند معمولا در امر فروش نیز موفق تر هستند.

برای اطمینان از سرعت بالا آمدن سایت خود به آدرس زیر مراجعه نمایید:

http://www.tracert.com

این سایت از روی سایز صفحات و حجم اطلاعات شما، سرعت را حدس نمی زند بلکه به راستی از نقاط مختلف جهان به سایت شما وصل می شود و سرعت متوسط بالا آمدن سایت را به شما برمیگرداند.

 2- استفاده کمتر از عوامل گرافیکی

اگرچه عوامل گرافیکی فریبنده و جذاب به نظر می رسند، اما معمولا برای فروش موثر نیستند. حتی در صورت استفاده زیاد ممکن است نتیجه برعکس ایجاد کند. زیرا باعث خواهند شد که سرعت سایت بسیار پایین بیاید و ضمنا ممکن است ذهن بینندگان سایت را از هدف اصلی سایت که فروش است، دور نمایند. اگر لازم است که از عوامل گرافیکی استفاده کنید باید تصاویر مناسب برای سایت انتخاب نمایید و سایز آنها را تا حد ممکن کوچک کنید. اکثر تصاویر گرافیکی را می توان حدود 20 درصد کوچک کرد بدون آن که لطمه ای به کیفیت و تاثیر تصویر وارد شود.

در سایت زیر ابزار مفیدی برای بهینه سازی تصاویر گرافیکی برای استفاده در محیط وب وجود دارد: 

http://www.netmechanic.com/accelerate.htm

 3- استفاده از CSS (cascading style sheet)

با استفاده از فایل های CSS می توانید بسیاری از تگ های تکراری html مانند Font را حذف نمایید. این گونه تگ ها معمولا 5 تا 7 درصد حجم صفحات شما را اشغال می کنند. تصور کنید که در صورت داشتن 100 صفحه در سایت، در چه حجمی صرفه جویی خواهید کرد.

 4- شکستن سایت به جدولهای (table) کوچکتر

به جای قرار دادن کل صفحه در یک جدول بزرگ، آن را به بخشهای کوچکتر تقسیم نمایید. با این کار هنگام ورود بازدیدکننده بخشهای مختلف صفحه شما به تدریج ظاهر می شوند و بازدیدکننده مجبور نمی شود مدت زمان زیادی به صفحه سفید خیره شود تا صفحه شما بالا بیاید. این نکته از مواردی است که معمولا فراموش می شود.

 5- استفاده از نقشه سایت

نقشه سایت نه تنها باعث افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو می شود، بلکه در واقع راهنمای بازدیدکنندگان سایت به شمار می آید و از سردرگمی آنها در سایتهای بزرگ مانند سایتهای تجارت الکترونیک جلوگیری می کند. نقشه سایت همانگونه که از نام آن مشخص است باید نشاندهنده مسیرهایی باشد که بازدیدکنندگان می توانند در سایت شما طی کنند. موتورهای جستجو نیز از روی همین نقشه، سایت شما را پیمایش می کنند. بنابراین نقشه سایت یکی از عوامل ضروری سایت های تجارت الکترونیک محسوب می شوند.

 6- محتویات غنی

 محتویاتی که شامل کلمات کلیدی باشند و هدفمند و با رعایت اصول نوشته شده باشند، باعث افزایش رتبه در موتورهای جستجو می شوند. همچنین بازدیدکننده را علاقمند خواهند کرد که از شما خرید کند. همانطور که شیوه نوشتاری غلط باعث راندن مشتریان خواهد شد و عدم وجود کلمات کلیدی رتبه شما را در موتورهای جستجو پایین خواهد آورد. شیوه نوشتار اولین راه تاثیرگذاری بر روی بازدیدکننده ای است که تازه به سایت شما مراجعه کرده است، بنابراین توجه دقیق و کافی به محتویات سایت معمولا موجب فروش بیشتر خواهد شد.

 7- عنوان (title) صفحات

صفحاتی که دارای عنوانهای غنی از کلمات کلیدی هستند، ترافیک زیادی خواهند داشت و ترافیک بیشتر به معنی فروش بیشتر است. این عنوانها رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشند. برای صفحات داخلی خود نیز کلمات کلیدی مناسبی در نظر بگیرید. سایتهای تجارت الکترونیک معمولا سایتهای بزرگی هستند. کلمات کلیدی صفحات داخلی و ارتباط این صفحات با هم برای موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. برای تصاویر محصولات خود حتما از تگ alt استفاده نمایید. عدم وجود این تگ امتیاز منفی بزرگی در رتبه شما ایجاد خواهد کرد.

 8- استفاده آسان برای کاربر

پایگاههای تجارت الکترونیک و رویه های فروش که استفاده از آنها دشوار است، مهمترین عامل صرف نظر مشتری از خرید هستند. پایگاه و رویه فروش برای استفاده کاربر باید آسان و به اندازه ای مطمئن باشد که اطلاعات مربوط به فروش و مبالغ پرداختی هرگز از دست نرود.

 9- امنیت سایت

سایت فروش باید امن باشد و به بازدیدکننده اطمینان بدهد که اطلاعات شخصی که او به سایت می دهد در مکان مطمئنی قرار می گیرد و به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و یا فروخته نخواهد شد. این موضوع برای خریداران online بسیار اهمیت دارد بنابراین هرگونه تضمین و اطمینان از امنیت سایت باعث بهبود فروش خواهد شد.

 10- صفحه تشکر از خریدار

بلافاصله بعد از دریافت سفارش مشتری، در صفحه مخصوصی از او تشکر نمایید. این حسن ادب شما تاثیر مثبتی روی بازدیدکننده خواهد داشت و تضمین خواهد کرد که این فرد تبدیل به مشتری همیشگی شما شود و برای خریدهای بعدی به سایت شما مراجعه کند.

 یک سایت تجارت الکترونیک قطعا با سایت های شخصی و یا سایت سازمانهایی که قصد فروش از طریق سایت را ندارند، تفاوت دارد. تمرکز روی طراحی و سیستم هدایت و دیگر جنبه های سایت، همه باید به نحوی باشد که هدف اصلی سایت که همان فروش است، را برآورد.

 


  
  
Title
عنوان صفحه به دلایل متعددی هم از دیدگاه طراحی وب سایت و هم از دیدگاه موتورهای جستجوگر، مهم می باشد.

کاربران به هنگام خواندن صفحات سایت، آنرا در مرورگر خود می بینند.
در رتبه بندی صفحات به عنوان متن اصلی سایت نقش دارند.
به عنوان چیزی که کاربران باید روی آن کلیک کنند، در نتایج جستجو نشان داده می شود.
به هنگام ذخیره و بوک مارک کردن صفحات به صورت پیش فرض از عنوان صفحه استفاده می شود.

لذا نوشتن مناسب عنوان صفحه را مانند یک قاعده اصولی همواره مد نظر داشته باشید. در نوشتن آن دقت کنید که در عین حال که حاوی کلمات کلیدی است باید بتواند کاربران را به کلیک کردن و آمدن به سایت شما ترغیب کند. صرفا قرار دادن کلمات کلیدی در آن ممکن است به رتبه بالا منجر شود اما میزان کلیکهایی که در نتایج جستجو بر آن می شود را هم باید مد نظر داشته باشید.
اگر کلمات کلیدی بسیاری دارید باید صفحات بسیاری نیز طراحی کنید و در آنها عنوان ها را با کلمات کلیدی متناسب با همان صفحه بنویسد. قرار دادن یک عنوان ثابت در تمام صفحات سایت کار بسیار اشتباهی است که بسیاری مرتکب آن می شوند. این کار تنها زمانی درست است که سایت تنها یک کلمه کلیدی داشته باشد!


متن صفحه
متن نمایان صفحه آن چیزی است که بین دو تگ body قرار می گیرد و مستقیما قادر به کپی کردن آن از مرورگر و انتقال آن به یک ویرایشگر متن می باشید.
این متن را بیننده می بیند، می خواند و سپس کاری در سایت انجام می دهد. دیدن و خواندن مطالب برای تمام صفحات اینترنتی اتفاق می افتد اما کاری که پس از این دیدن و خواندن انجام می شود مشخص نیست.
ممکن است بیننده با خواندن یک متن به خواندن مطالب بعدی ترغیب گردد. همچنین ممکن است با خواندن چند خط آن به طور کلی از سایت خارج شود.

موتورهای جستجوگر به طور مداوم تگهایی مورد تاکید خود را تغییر می دهند و شما نمی توانید دقیقا عنوان کنید که در حال حاضر بر چه چیزی تمر کر دارند. اما رویه اصلی آنها همواره ثابت است: آنها متن را می خوانند و لینک را دنبال می کنند.
به همین دلیل بی نهایت مهم است که شما کلمات کلیدی خود را در متن نمایان صفحه قرار دهید تا مطمئن شوید که موتور جستجوگر آنها را می خواند و با خود می برد.

نکات کلیدی
متن باید حرفی برای گفتن داشته باشد.
از نظر قواعد املایی و نگارش نقص نداشته باشد.
به شکلی جذاب و ترغیب کننده تنظیم گردد.
به قصد اطلاع رسانی و کمک به دیگران نوشته شده باشد و نه برای اغفال و بزرگ نمایی.
جملات متن طولانی نباشد.
اگر متن طولانی است و باید در یک صفحه نمایش داده شود، حتما پاراگراف بندی شود.

اگر حرفی برای گفتن ندارید، کسب رتبه های بالا برایتان مفید فایده نخواهد بود. اگر بیننده بیاید و چیزی در سایت شما نیابد آنگاه چه؟ خیلی واضح است، با خواندن گزیده ای از متن صفحات، تصمیم خود را برای ترک سایت می گیرد. در یکی از کتابهای بازاریابی خواندم که :
"
یک خریدار راضی، تجریه اش را به 3 نفر منتقل می کند اما یک خریدار ناراضی آنرا به 10 نفر منتقل می کند"

جدا به محتوای صفحات دقت کنید. اگر خودتان نمی توانید از دیگران بخواهید تا این کار را برایتان انجام دهند. هیچوقت سعی نکنید که متن های طولانی را در یک صفحه بگنجانید بلکه آنرا به چند بخش کوتاه تقسیم کرده، در صفحات مختلف ارایه دهید. با این کار هم به بینندگانتان فرصت فکر کردن داده اید و هم اینکه شانس خود را در کسب رده های مناسب افزایش داده اید: به جای یک صفحه اکنون چند صفحه دارید !
اگر یک متن را به 3 قسمت تقسیم کنیم، از دیدگاه یک موتور جستجوگر مهم ترین بخش آن 3/1 بالای صفحه است. لذا سعی کنید واژه های کلیدی را در این قسمت به کار ببرید (و نه ردیف کنید!)

  
  

پیاده سازی یک استراتژی موثر و بلند مدت بازاریابی با موتورهای جستجوگر بدون توجه به خود سایت اصولا غیر ممکن است. لذا پی ریزی یک بنای مستحکم در خود سایت ضروری می نماید.
SEO
پروسه طراحی، نوشتن متون، کد کردن و برنامه نویسی کل وب سایت با هدف بالا بردن شانس دستیابی به رتبه های بالا در نتایج جستجو است. در واقع بهینه سازی وسیله ای برای کمک به مخاطبان بالقوه سایت تان است که وب سایت شما را بیابند.
پیاده سازی یک استراتژی بلندمدت بازاریابی نیاز به این دارد که سه مولفه اصلی زیر در هر صفحه سایتتان وجود داشته باشد:
مولفه متن
مولفه لینک
مولفه محبوبیت
تمام موتورهای جستجوگر مهم از این سه مولفه در الگوریتم رتبه بندی خود بهره می گیرند. حالت ایده آل اینگونه خواهد بود که هر سه مولفه را تا بالاترین جایگاه ممکن بهینه سازی نماییم. این حالت در شکل زیر نمایش داده شده است.
اما در عمل تعداد کمی از صفحات می توانند به این حالت دست یابند. به طور کلی سایتها می توانند در یکی از حالات زیر دارای رتبه های مناسبی باشند:
 
سایتهای دارای بالاترین حد بهینه سازی در هر سه مولفه اشاره شده.
سایتهای دارای مولفه های محبوبیت و متن بالا اما مولفه لینک متوسط.
سایتهای دارای مولفه متن و لینک متوسط اما محبوبیت بالا.
واضح است که سایت شما هر چقدر هم محبوب باشد اگر عبارت جستجو شده در آن موجود نباشد حتی در رتبه های آخر نتایج جستجو هم قرار نمی گیرد.

مولفه متن
موتورهای جستجوگر، کلمات و عبارتهای هر صفحه را بایگانی می کنند لذا برای عملکرد بهتر، شما باید کلمات دلخواه را در مکانهای مهم کدهای سایت خود قرار دهید.
مهم ترین بخش در مولفه متن، انتخاب عبارتهای کلیدی سایت است. شما باید عبارتهایی را بر گزینید که واقعا مخاطبان سایتتان آنها را جستجو می کنند. کلمات کلیدی که انتخاب می کنید باید دارای شرایط زیر باشند:
 
مربوط به موضوع اصلی سایتتان باشند.
مطمئن باشید که کاربران دیگر آنها را جستجو می کنند.
خیلی رقابتی نباشند. به عبارت دیگر آن کلمات، کلمات کلیدی سایتهای بسیار دیگری نباشند.
موتورهای جستجوگر به هنگام ارزیابی و رتبه بندی صفحات، به محتوای آن توجه زیادی دارند. متنی که برای یک موتور جستجوگر مهم است برای مخاطب اصلی شما هم مهم است در واقع منظور همان متنی است که مخاطب سایت شما به هنگام مراجعه به سایتتان می تواند بخواند.
منظور از متن مهم، متنی است که دو شرط زیر را دارا می باشد:
متن باید بدون انجام هر گونه عمل خاصی در مرورگرهای استاندارد قابل رویت باشد.
شما باید بتوانید متن را مستقیما از مرورگر خود کپی کرده و به یک ویرایشگر متن انتقال دهید (Copy & Paste).
عنوان صفحه به همراه متن نمایان آن مکانهای مهمی هستند که باید توجه ویژه ای را به آنها معطوف بدارید. موتورهای جستجوگر آنها را به عنوان محتوای اصلی سایتتان در نظر می گیرند و بهینه سازی مناسب آنها در رتبه بندی سایت تاثیر قابل توجهی دارد.
متا تگها و متون جایگزین تصاویر در اولویت بعدی قرار دارند زیرا برخی از موتورهای جستجوگر آنها را نمی خوانند. به عنوان مثال برای دیدن کلمات متا شما باید کدهای صفحه را ببینید و همینطور برای دیدن متن جایگزین یک تصویر باید موس خود را روی آن تصویر مدتی ثابت نگه دارید.
اینها کارها همان کارهای خاصی است که بیننده برای دیدن متن انجام می دهد در حالیکه متن اصلی و مهم صفحه را بدون انجام هیچگونه عملی می تواند ببیند.
موضوع اصلی سایت
امروزه موتورهای جستجوگر توجه زیادی به موضوع اصلی سایت یا تم آن دارند (Theme). موضوع اصلی سایت باید با مراجعه به چند صفه سایت و به راحتی قابل تشخیص باشد. به عنوان مثال بسیاری از وبلاگها که در آنها درباره همه چیز نوشته می شود، موضوع اصلی ندارند اما ممکن است موضوعات فرعی بسیاری داشته باشند.
این نکته خیلی مهمی است که باید بدان توجه نمایید. سعی کنید هر صفحه سایتتان به نوعی به موضوع اصلی مرتبط باشد. اینکه به شما توصیه می شود به هر سایتی لینک ندهید و از هر سایتی لینک نگیرید هم دقیقا به خاطر این موضوع است. وقتی موتور جستجوگری موضوع اصلی سایت شما را بداند هر یک از صفحات سایتتان اتوماتیک وار مرتبط با همان موضوع تشخیص داده می شود و شانس کسب رتبه های بالا افزایش می یابد.


87/1/27::: 1:0 ص
نظر()
  
  

هر بار که شما توسط موتور جستجو، جستجویی انجام می دهید، عنکبوت(spider) آن به آهستگی از میان میلیون ها فهرست حرکت می کند و آنهایی را که بیشتر با مورد جستجوی شما ارتباط دارند را به تصویر می کشد .حتی میزان این ارتباط نیز مورد ارزشیابی قرار می گیرد تا مرتبط ترین سایتها در ابتدا به نمایش درآیند. البته موتور جستجو همواره درست عمل نمی کند. گاهی صفحات نا مربوط به  چشم می خورند و در مواردی برای یافتن آنچه می خواهید باید جستجوی بیشتری انجام دهید. موتور جستجو در یافتن اطلاعات عمل شگفت انگیزی انجام میدهد.

براستی موتورهای جستجو عمل ارزش گذاری ورتبه بندی را چگونه انجام میدهند ؟ پاسخ از این قرار است : توسط یک گروه دستورالعملها که الگوریتم خوانده می شوند. هر موتور جستجو از گروه متفاوتی از الگوریتم ها استفاده می کند، اما همه آنها از اصول عمومی خاصی پیروی می کنند. از آنجا که موتورهای جستجو قصد دارند توجه مشتریان را مجددا به خود جلب کنند، تلاششان بر این است که نتایج جستجوی مرتبط تری را پیدا کنند.

یک راه برای دستیابی به این هدف توجه به مکان قرارگیری و تراکم عبارات جستجو یا کلمات کلیدی  در یک صفحه وب است. موتور جستجو بررسی می کند که کلمات کلیدی در بخش عنوان(
Title)، بخش سرآغاز(Head)، در ابتدای پاراگراف یا در متن آمده اند. فرض بر اینست که صفحات مرتبط با کلمات مورد جستجو، این عبارات کلیدی را برجسته تر و چشمگیرتر مورد استفاده قرار می دهند. موتور جستجو تحلیل می کند که کلمات کلیدی در مقایسه با دیگر کلمات چند مرتبه به کار رفته اند.

 
Meta tag ها نیزممکن است در تشخیص ارتباط نقش داشته باشند، هرچند بسیاری از موتورهای جستجو آنها را در نظر نمی گیرند و آن دسته که به آن اهمیت می دهند، ممکن است به صورتهای متفاوتی آنها را ارزشگذاری کنند.

امکان دارد موتورهای جستجو، وب سایتها را بعلت
Spamming جریمه یا تحریم کنند.  کلمات کلیدی یکنواخت  و خسته کننده ، کلمات کلیدی تکراری در انتهای یک صفحه و ارایه کردن صفحه ای که به صورت اتوماتیک مخاطب را به صفحه ای با محتوای کاملا متفاوت هدایت کند،  همه اشکالی از Spamming هستند.

در پایان، موتورهای جستجو تحلیل ارتباط (
Link Analysis) را نیز در مشخص کردن ارزشیابی خود به کار می برند. با تحلیل اینکه صفحات چگونه به یکدیگر متصل می شوند یک موتور جستجو می تواند مشخص کند  که آن صفحه در چه مورد است و آیا آن صفحه به اندازه کافی مهم است که در رتبه بندی به حساب آید یا خیر؟
مهم است که به یاد داشته باشیم , با اینکه اکثر موتورهای جستجو از اصول یکسانی پیروی می کنند، الگوریتم های  متفاوتی دارند. به این دلیل است که انجام یک جستجو در موتورهای جستجوی مختلف، نتایج بسیار متفاوتی به بارمی آورد. برای مثال ممکن است برخی موتورهای جستجو تعداد بیشتری از صفحات وب را فهرست کنند و برخی دیگر در فاصله های زمانی کم تر این کار را انجام دهند.

نتیجه نهایی اینکه هیچ دو موتور جستجویی فهرست یکسانی از صفحات وب ندارند. بنابراین رتبه بندی در موتورهای جستجو ممکن است بسیار متفاوت باشد. به همین دلیل طراحان سایتهای وب، معمولا یک موتور عمده را هدف قرار می دهند و سعی می کنند طراحی سایت را به گونه ای انجام دهند که برای آن موتور خاص، مناسب تر باشد و رتبه بهتری داشته باشد و البته با این کار، به احتمال زیاد، رتبه در برخی موتورهای دیگر را از دست خواهد داد. حتی برخی از طراحان ممکن است موتورهای منطقه ای و تخصصی خاصی را هدف قرار دهند و برایشان امتیاز در موتورهای عمومی اهمیت نداشته باشد.

شما باید قبل از اعمال هرگونه تنظیمات در سایت خود، اول به این نکته که کدام موتور جستجو را هدف قرار می دهید توجه کنید سپس سایت خود را برای بدست آوردن حداکثر امتیاز در آن موتور بهینه کنید.

با توضیحات فوق، به نظر می رسد باید در مورد خدماتی که ادعا می کنند سایت شما را با اندک هزینه ای در صدها و هزاران موتور جستجو در مکان مناسبی قرار می دهند،  بیشتر احتیاط کرد.

 


  
  

نوشتن چنین تبلیغى تنها به اندکى دانش و ابتکار نیاز دارد. هرکسى می­تواند این کار را انجام دهد، حتا شما!

این کار به سادگى و با اجرا کردن دستورات زیر امکان­پذیر است. افراد زیادى در اینترنت وجود دارند که می­توان از آن­ها یارى گرفت.از آن جمله می­توان به
Joe Vitale، Jay Abraham،Cory Rudl،Mark Joyner اشاره کرد که از افراد سرشناس در نوشتن تبلیغات هستند. در اینترنت گشتى بزنید و دست­نوشته­هاى این اشخاص را پیدا کنید. در حالی­که تبلیغات را می­خوانید از خود بپرسید: «چه چیزى این تبلیغ را از سایر تبلیغ­ها این­چنین متمایز کرده است؟» اگر این کار را ادامه دهید، کلید جادویى موفقیت آن­ها را خواهید یافت.

چیزى که در حین خواندن این متن­ها با آن روبه­رو می­شوید، ترفندى است که آن­ها براى فروش محصولات خود از آن استفاده می­کنند. ترفند زیرکانه­ى آن­ها این است.....

همه­ى آن­ها یک عنوان جذاب و گیرا دارند و به دنبال آن متنى می­آید که بیننده را به خواندن ادامه­ى متن ترغیب می­کند. شما به هیچ وجه از خواندن ادامه آن منصرف نخواهید شد. این همان ترفند ساده ای­ است که آن­ها به کار می­برند. ولى براى بار اول نوشتن چنین متنى کار چندان ساده­اى هم نیست.

نوشتن متنى که فروش شما را مثل آب شدن یخ در آفتاب گرم تابستان سرعت ببخشد، به کمى تمرین و اطلاعاتى درباره­ى طرز رفتار مردم نیاز دارد. چند مورد از این اطلاعات را به زودى برای­تان بازگو خواهم کرد.

چند دقیقه فکر کنید، از بین سایت­هایى که به طور پراکنده و سریع آن­ها را مرور کرده­اید چه تعداد نظرتان را به سرعت به خود جذب و شما را به خواندن مطالب ترغیب کرده است؟

پس همیشه قبل از این­که سایتى را طراحى کنید، به خاطر داشته باشید که هرگز نماى ظاهرى سایت به تنهایى مشتری­ها را جذب نمی­کند، چون آن­ها ظاهر سایت را تنها وقتى دوست دارند که عبارات و کلمات شما آن­ها را قانع کند.

من در مورد تبلیغات الکترونیکى ابتدا مبلغى را براى نوشتن یک تبلیغ جذاب و گیرا هزینه می­کنم و اگر چیزى باقى بماند براى طراحى گرافیکى سایت خرج می­کنم.

آیا تا به حال با بسیارى از سایت­هاى زیبا روبه­رو نشده­اید که حتا در فروش یکى از کالاهاى کوچک خود ناتوان هستند؟ فکر می­کنید چرا چنین اتفاقى می­افتد؟ چون بیش­تر آن­ها فقط طراحان گرافیکى هستند و از نوشتن تبلیغات چیزى سر در نمی­آورند.

کسانى که فکر مى کنند بعد از این که سایت را روى اینترنت قرار دادند، میلیون­ها نفر به سمت آن هجوم می­آورند، سخت در اشتباه هستند.آن­ها تجربه­ى سختى را پشت سر خواهند گذاشت و در نهایت خواهند فهمید که اشتباه بزرگى مرتکب شده اند!

ممکن است شخصى با این توصیفات را بشناسید و یا خودتان دچار چنین سرنوشتى شده باشید، ولى نا امید نباشید هنوز فرصت براى جبران باقیست!



بهتر است ابتدا یاد بگیرید چه­گونه یک تبلیغ گیرا و جذاب بنویسید و در وقت و هزینه خود صرفه­جویى کنید. من بسیار توصیه می­کنم که ابتدا بر روى نوشتن تبلیغ، تمرین کنید. سپس پیش از این­که پول خود را براى ثبت دامنه و اجاره­ى فضا، برنامه نویسى و طراحى آن خرج کنید، آن را آزمایش کنید و وقث و هزینه ارزشمند خود را بیش­تر از این هدر ندهید!

اکنون قبل از این که وب سایت بعدى را طراحى کنید، "ساختار" نوشتن یک تبلیغ گیرا را توضیح می­دهم:



روش نوشتن یک تبلیغ گیرا براى سایت

با این که پیش­تر نیز آن را توضیح دادم به خاطر اهمیت آن دوباره یادآورى می­کنم که بیش­تر نیروى خود را روى نوشتن تبلیغ و نه طراحى گرافیکى سایت و زیبا نمودن آن صرف کنید. به عبارت دیگر هرگز تصاویر و طراحى گرافیکى باعث برانگیختن تمایل مشتریان به خرید از سایت نمی­شود .

1. در عنوان تبلیغ باید اطلاعات بیشترى در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

تنها چند لحظه فرصت دارید تا توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید و آن­ها را به خواندن ادامه­ى آن ترغیب کنید. تیتر شما باید در خواننده براى دانستن مطالب بیشتر، کشش ایحاد کند. عناوین داراى عبارات منفى به طرز باور نکردنى این مقصود را برآورده می­کنند. براى مثال:

عبارت منفی
Stop being internet marketing failure هر خریدار اینترنتى را به سمت خود جذب مى کند و یا جمله­ى Discover 10 vital things to do right now کمک می­کند تا بیننده به خواندن بقیه متن ترغیب شود. با این کار یک عبارت منفى به نتیجه مثبت می­انجامد.

و یا این نمونه "آیا تا به حال درباره­ى به دست آوردن دوباره­ى سرمایه خود فکر کردید؟" که شما را به خواندن ادامه­ى آن هدایت می­کند؟ شکى نیست که مردم به طور طبیعى با عنوان­هاى منفى به متن جذب مى شوند. چرا؟ چون بیش­تر مردم به همین شکل برنامه­ریزى شده­اند. چیزهایى مردم که به طور معمول به خاطر دارند، بیش­تر خاطرات منفى آن­هاست تا خاطرات مثبت. از عنوان­هاى منفى استفاده کنید و به این ترتیب افراد زیادى را به سمت خود جذب کنید.


2. تا حد ممکن از به کار بردن حروف بزرگ و درشت پرهیز کنید.

این کار در خواندن پیام شما وقفه ایجاد مى کند و خواندن آن را کند مى کند. از حروف درشت براى تاکید روى مطالب و از خط کشیدن زیر کلمات براى تاکید بیش­تر استفاده کنید. عنوان را با کلماتى به اندازه­ى سایر کلمات آغاز کنید.



3. متنى گیرا و جذاب بنویسید.

مردم را مورد خطاب قرار دهید و به گونه­اى بنویسید که با اشتیاق مطالب را دنبال کنند. براى شروع می­توانید از ساختار تبلیغات یکى از اجناسى که آن را خریده­اید استفاده کنید.



4. مطالب خود را به صورت منسجم و مرتبط با یکدیگر بنویسید.

اگر این نکته را رعایت نکنید، مطمئن باشید مشتریان زیادى را از دست خواهید داد. از نوشتن تبلیغات طولانى نترسید. اگر آن را به درستى تنظیم کنید و بنویسید، بینندگان تمام آن را خواهند خواند. اشتباه در این­جاست که فکر کنیم تبلیغ طولانى مانع موفقیت ماست. اگر آن را صحیح بنویسید حتا یک تبلیغ 10 صقحه­اى خیلى بهتر از یک تبلیغ کوتاه عمل می­کند.



5. تبلیغات تمام محصولاتى را که مى خرید جمع آورى کنید.

آن­ها را نگه­دارى کنید و بعدها از آن استفاده کنید. وقتى می­خواهید یک تبلیغ بنویسید، جملاتى از آن را که مناسب به نظر می­رسد انتخاب کنید و آن­ها را با نوشته­ى خودتان بیامیزید. برخى از کلمات جمله­ها را تغییر دهید و دوباره آن را مرتب کنید. در پایان یک نوشته­ى عالى و قوى خواهید داشت!



6. هربار که کالا یا خدمتى را می­فروشید، از مشتریان خود بخواهید که میزان رضایت خود را از خرید در دفاتر شما ثبت کنند.

آن­ها را در تبلیغات خود قرار دهید. تایید آن­ها براى موفقیت شما اهمیت دارد و اعتبار قابل قبولى را براى شما به ارمغان مى آورد. تبلیغ شما بدون توصیه و تایید دیگران کامل نمى شود. حتا اگر در گرفتن تاییدیه از مشتریان خود دچار مشکل هستید، می­توانید در مقابل دریافت رضایت­نامه­، محصولات و خدمات خود را به رایگان در اختیار مشترى قرار دهید.



7. یک نکته بسیار مهم؛ متن شما باید بدون خطا باشد. حتا ممکن است وجود یک حرف یا کلمه­­ى اشتباه و یا متن ناتمام موجب شکست شما در فروش شود. متن خود را مختصر و بدون ابهام بنویسید. اگر متن گنگ و نامفهوم باشد، به طور قطع خوانندگان و در نتیجه مشتریان زیادى را از دست خواهید داد.



8. نوشتن یک متن تاثیرگذار و کارا با یک بار تلاش به ثمر نمى رسد.

متن خود را یک روز بنویسید و روز بعد دوباره آن را بررسى کنید. می­بینید که نیاز به بازنویسى دارد. نوشتن و تکمیل یک متن ممکن است 30 روز طول بکشد. اگر افزایش میزان خوانندگان و در نتیجه خریداران را در نظر بگیرید، به اهمیت صرف کردن وقت براى نوشتن این متن پى می­برید.



بعد از این مراحل شاید فکر کنید که می­توانید یک متن عالى بنویسید و فروش موفقى داشته باشید.

البته همیشه چنین نیست. نکاتى ومجود دارد که باید بدانید تا صد در صد به موفقیت برسید:

از دوستان خود بخواهید تا متن شما را بررسى کنند.

به آن­ها بگویید که هرگونه اشتباه نوشتارى، دستورى و یا ابهامى در جملات و عبارات و یا هر گونه اشکال دیگر که در آن می­بینند به شما اطلاع دهند. از آن­ها بخواهید که این کار را با صداقت و دقت انجام دهند و سعى کنند چیزى را از قلم نیندازند. به آن­ها بگویید اگر اشتباه­­تان را به شما بگویند، از آن­ها رنجیده خاطر نخواهید شد و این کار آن­ها براى شما چه­قدر ارزشمند است. این روش کمک فوق­العاده­اى براى نوشتن یک متن عالى و گیراست.


  
  
   1   2   3   4   5   >>   >